• Dorian Ertymexx

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

jovisst skrev 2011-01-23 22:40:10 följande:
    Bra då kan all som vill veta få veta det och dom som inte vill kan låta bli!
    Så, om din ärkefiende lägger in dig där så är det helt OK? För jag gissar att inte alla verkligen kollar efter om domarna existerar va.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Fiyali skrev 2011-01-23 22:59:39 följande:
    En bekants sambo finns registrerad där och det är ett sådant tragiskt fall. Han var arton, hon var fjorton, föräldrarna anmälde. Fyra års skillnad i den åldern är inte pedofeli kan jag anse, men registrerna registrerar de som är dömda för sex med minderåriga, oavsett om de själva var nästintill jämngamla eller inte.
    Han borde gömmas i en grop, han. Tydligen. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Fiyali skrev 2011-01-23 23:05:02 följande:
    Nu kom jag på en ny sak! Han har ju bytt efternamn(min väns kille), så nu kan man ändå inte se om man bor granne med honom. Han står i alla fall skriven i Skåne på det registret jag sett, men bor nu långt upp i landet. Så registerna funkar ju ändå inte.
    Skitkul om en annan person har samma namn dock...
  • Dorian Ertymexx
    Astarte skrev 2011-01-23 23:09:22 följande:
    Tänk den stackarn som nu bor på hans gamla adress! "Vad faen!! Jag tycker alla tittar så kontigt på mig, har jag en fläck på tröjan, eller?"
    Bara att hoppas att denne inte råkar ut för samma sak som en sedemera postumt oskyldigförklarad misstänkt för övergrepp på barn, som blev lynchad och mördad av en "rättrogen" mobb i England. Skitkul för dennes familj liksom. Men hey, allt är OK för att skydda barnen va...
  • GreatMaffian

Ja!! För är han min granne så tänker jag göra allt för att han ska bli varse om vad JAG är kababel till. Jag har ett ganska "omtyckt" förflutet men är han så dum & fortsätter.,,, Då vet han enkelt INTE vem han har att göra mä, & de e ta mig tusan bara sorgligt! för honom! RIKTIGT sorgligt hahaha

• Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-24 08:23:54 följande:
    Någom som är dömd kan inte byta identitet heltochhållet , det har att göra med arbete och annat i framtiden.

Han kan aldrig säka jobb på dagis,skola,vården osv.....det begärs alltid ett utdrag ur brottsregistret innan man anställer och då hänger det gamla namnet med ,även om han har bytt.

Den sidan som hänger ut dom som jag länkat till,bygger mycket på att allmänheten skickar in uppgifter,så jag vet inte hur det är där om någon byternamn.

Brukar sitta nåra i varje kommun som skickar in nya uppgifter,laddar hem domar osv,det kan ju vem som helat göra,beställa domar!

Vårdarbete äör nytt för i år,vad det gäller utdrag från brottsregister!
    ALLMÄNHETEN skickar in namn. Det var ju otroligt rättsskyddat det! "Fy faan vad den där Jovisst är jobbig, tror jag ska djävlas med henne och anmäla henne på den där sidan, så får hon minsann se" sade någon korkad och elak skit, sedan har du ditt liv förstört. Grattis liksom.
  • Dorian Ertymexx
    holy shit skrev 2011-01-25 00:39:18 följande:
    Du anser ju å andra sidan att ett övergrepp som barnet inte "är medveten om" inte är att klassa som ett övergrepp. Det har du skrivit i andra trådar som behandlar samma ämne, jag kanske måste fräscha upp ditt minne lite?

Pedofili är för övrigt en sexuell störning, hur mycket du än försöker dividera bort det faktumet. Jag litar mer på den forskning som finns än självutnämnda proffstyckare på internet. Och du är en pissliberal pedofilvurmare av högsta rang.
    Du har missförstått mig. Det är fortfarande ett övegrepp, men frågan är om barnet lider av det.

Vad det kallas är väldigt tidsbundet. För inte så länge sedan var även homosexualitet en sexuell störning.

Bra att du litar på den forskning som finns. Då vet du att jag inte hittar på saker.

Du får förstås tro och tycka vad du vill, men det betyder inte att du har rätt.
  • Mad as snow
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-25 02:21:08 följande:
    Du har missförstått mig. Det är fortfarande ett övegrepp, men frågan är om barnet lider av det.

Vad det kallas är väldigt tidsbundet. För inte så länge sedan var även homosexualitet en sexuell störning.

Bra att du litar på den forskning som finns. Då vet du att jag inte hittar på saker.

Du får förstås tro och tycka vad du vill, men det betyder inte att du har rätt.
    Vi är ju en del som anser att även om barnet inte "lider" av övergreppet, så förändras det av det. Någonting oerhört stort sker i den stunden en vuxen blandar sig in i ett barns sexuella utveckling, och redan där uppstår skada. En förändring. Något som borde låtas utvecklas ifred. Lidande i sig är inte det enda som kan rubba en människa. Att aldrig gå över dessa gränser är ett vuxenansvar att ta, för pedofiler såväl som övriga. Just eftersom barn mycket väl kan "skadas" även av sådant de inte är "medvetna" om (vad nu det betyder). Vad anser du om dessa tankar? 

Angående definitionen.Tycker du att man bör göra detta tillägg när det gäller alla psykiatriska diagnoser och uppfattningar om det mänskliga psyket som är tidsbundna? Alkoholism? Borderline personlighetsstörning? Förlossningsdepression? Utbrändhet? Fibromyalgi? 
  • Plutteli
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-25 01:49:22 följande:
    Det är ju det som missas när man demoniserar "pedofiler" till att bli läskiga gubbar som bara vill barnen illa va...

Det är så jäkla ironiskt att vissa inte förstår att kunskap och förståelse faktiskt HJÄLPER barnen, snarare än skadar dem. Det gör mig ledsen att folk prioriterar sitt hat och sin rädsla, med barnen som ursäkt, framför barnens FAKTISKA bästa, att ta reda på fakta, vara öppensinnad men också försiktig.
    Min morsa är ju här på besök iom att barn nr två kommer vilken dag som helst så att vi ska ha en barnvakt till dottern när det drar ihop sig. Hur som. Hon blev nyfiken på vad jag skrev om i denna tråd egentligen och jag svarade att den handlade om pedofiler och folks syn på pedofiler. Hennes åsikt: "Bah, att folk koncentrerar sig så på tanken om "snuskiga gubbar", fråga dem hur mycket koll de har på den KVINNLIGA grannen som visar intresse i deras barn? Eller om de har koll på sin närmaste familj på rätt sätt, det är ju trots allt nån där som lär förgripa sig på barnen om någon nu gör det. Eller så kanske de ska fokusera på verkliga faror och tex arbeta för att minska drog/alkoholpåverkade förare i trafiken!"
  • Plutteli
    Mad as snow skrev 2011-01-25 06:50:41 följande:
    Vi är ju en del som anser att även om barnet inte "lider" av övergreppet, så förändras det av det. Någonting oerhört stort sker i den stunden en vuxen blandar sig in i ett barns sexuella utveckling, och redan där uppstår skada. En förändring. Något som borde låtas utvecklas ifred. Lidande i sig är inte det enda som kan rubba en människa. Att aldrig gå över dessa gränser är ett vuxenansvar att ta, för pedofiler såväl som övriga. Just eftersom barn mycket väl kan "skadas" även av sådant de inte är "medvetna" om (vad nu det betyder). Vad anser du om dessa tankar? 

Angående definitionen.Tycker du att man bör göra detta tillägg när det gäller alla psykiatriska diagnoser och uppfattningar om det mänskliga psyket som är tidsbundna? Alkoholism? Borderline personlighetsstörning? Förlossningsdepression? Utbrändhet? Fibromyalgi? 
    Lite OT men fibromyalgi är inte en psykiatrisk diagnos! Det har dock varit det, men numer räknas det inte som det då nyare forskning bevisat att det inte är i psyket det sitter utan är en nervsjukdom.
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?