• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Tiril

jag packar lite olika, om jag tex säljer endast en body eller så, så använder jag tomma blå band-kartonger.
    annars blir det tex kassar från systemet, hm, lindex, ica mfl beroende på hur mkt man skall packa. Onödigt att packa tex 2 bodys i en ica-kasse.

Men jag packar även med omslagspapper, speciellt papperet från ikea, det är superbra och kostar ynka 10kr rullen.

Jag tar aldrig ut ngn extra avgift för emballage eller tejp på mina auktioner, allt sånt är inkluderat i utropspriset, då blir det heller inget tjaffs när man kontaktar köparen.
    (hatar dessa extra påslag)

• Loppan79

Tack för svaren. Då ska jag ta mig i kragen och prova att lägga ut några auktioner, får se om jag hinner imorgon.

• Kajsan

Haha, jag vann en auktion nu med en vanlig tröja.
    Säljaren vill ha, hör och häpna, 84.50 i porto och emballage för den.
    Jomen.... ALDRIG I LIVET!
    Om jag vägrar, har hon rätt att ge mig neg omdöme då?

• Lejån

Kajsan,
    oh myyy, vad är den gjord av? Bly?? Har du mailat och frågat vad det är hon tar betalt för?

• Svinto

Kajsan- nämen!! Detta kan väl inte stämma??
    För en ynkas tröja??
    Kanske var det en brynja i stål du budade på- då förstår jag

Jag vet inte dethär med omdömmet...hoppas någon vet.

• septbebis

Kajsan: Det måste vara nåt rekord!

• HappyMum

kajsan, skriv o berätta här i tråden vad som händer!!! 84,50!!!!!!!!!!!!!!

• Majsan81

Kajsan: Det låter som att hon har köpt ett sådant stort kuvert som redan är frankerat på posten eller möjligen en färdigfrankerad kartong...

Nu dyker jag upp igen här. jag har sålt två parfymer till två olika människor. Auktionen gick ut igår. Nu till frågan: Hur ska jag packa dem anser ni? De är ju i glas och jag är rädd att de skall gå sönder på vägen :(

• Änglatuss

kajsan

oj, gjord i bly eller?

tar hon kanske betalt för emallage med?

• Majsan81

Men Kajsan du kan ju maila henne och säga att det låter ofattbart. Att hon istället kan slå in tröjan i lite plast/ papper och slänga på portot. Ingen tjänar ju på att betala en massa för emballaget. Ju billigare desto bättre för båda parterna!

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...