• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Diwa

Felle:
    det tycker jag...

man behöver inte ta vad som helst för att sälja och som köpare förväntar jag mig snabb service...

jag har lärt mig att ju mer man jollar eller är försiktig desto längre tid tar det att avsluta en affär...

man är vänlig men bestämd och ger tydliga vinkar om vad man förväntar sig av köparen och ger aldrig veliga svar utan man talr om att nu gör vi så här...då brukar det gå bra..

låter som värsta bitchen men har nada negativa...så länge som man inte är otrvlig brukar det gå bra att få igenom affärerna till avslut...så båda blir nöjda

• Felicia6

Diwa, hehe, det brukar ju som sagt gå bra, men jag blev så ställd redan då hon ringde mig efter avslutad auktion.. ingen annan ringer utan vi har alltid mailkontakt..så därför blev det nog fel hela tiden

• Diwa

mmm

regel nummer ett efter att tradera ändrat sina regler så det är svårare att få hjälp vid tvist

1. ALLTID enbart mailkontakt(för då finns allt i pappersform)
    spara alla mail både inkommande och utgående bäst är att helt enkelt be köparen svara och så svarar du i din tur...

annars skriv ut om det blir tveksamheter

2. ha alltid vittne med dig till affären eller var det nu är du postar som ser att du lägger på det och vem det är till

3. ha alltid vittne med när du öppnar så ni är fler som kan vittna om eventuella skador

• Felicia6

Diwa, men jag mailade henne, det var hon som ringde mig
    Skulle jag skrika att hon ska maila mig o sen slänga på luren lr?

• Diwa

hahahahahahha

kan du inte göra det

jösses såg det framför mig jue...

snacka om snabbt du skulle få negativt om jag råkade ut för det

otrevlig säljare

näää så kan man inte göra...

• Diwa

Wieeee

vad glad jag är jag har blivit ackrediterad säljare på tradera

det innebär att jag godkänt att följa vissa regler men oxå att de erkänner att ajg hittils gjort det

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...