• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • jessapessa

Pyssilullan: vad heter du på tradera då?
    Nyfiken på dina kläder ju..!

• jessapessa

Har en liten fundering..
    Hur gör ni när ni slår in kläderna i paket?
    Lägger ni dem i en plastpåse först, o sen slår in? tejpar ni?
    Jag skulle slå in ett paket igår, o tejpen låstnade hela tiden.. så jag använde lite lim..
    Hur gör ni med portot då? Gissar ni på vad det kommer att kosta, o sedan sätter på en,två, eller fler, frimärken? Jag har försökt att förstå postens hemsida, för att hitta portopriser o så.. men inte lyckats.
    Fortfarande ny på det här

• Flutterby

Sveasmamma: de få ggr jag sålt ngt har jag paketerat det o sedan gått till posten o låtit dem väga det, så jag får reda på vad det kostar, se'n mailar jag vinnaren.

• Jenny28

sveasmamma: Jag tar en plastpåse eller paketpapper sånt där brunt... Sen om det är påse så tar jag och tejpar liksom runt hela påsen några varv så att säga. Så tejpen sitter stadigt. Sen tejpar jag på en lapp med adressen...

Nu har jag nya auktioner ute om ni vill titta!
    Mitt nick står i mon presentation.

Bilderna blev ju inte så bra men det är fina kläder...

• Jenny28

sveasmamma: ja just det..portot..jag går alltid till posten o väger. jag har inte våg hemma..

• Flutterby

Mitt Tradera-nick står numera i min presentation. Jag köper oftare än jag säljer, men just nu har jag ett barnplagg ute.

• zazzi

hejsan alla trdera handlare/säljare här råkade jag halka in som på ett bananskal...

Sveasmamma: på denna sidan har du postens portotabell: www.posten.se/villkor/pris_fakta/pdf/Frimarkt_inr.pdf

Och när jag packar in kläder brukar jag ta en fryspåse först sedan packar jag in det i ett kuvert och sedan tejpar jag med en tjokare tejp runt alla kanter på skarvar. En del kläder har jag även packat i påsar typ hm påsar. Tycker själv om att få kläderna packade i det då brev eller papper har en tendens att gå sönder. Frimärkena brukar vi köpa de färdig klistrade de fastnar på de flesta underlag...

• jessapessa

Tack för era svar
    ska nog införskaffa mej en våg trots allt.. inte bara för paketvägandet, det kan ju vara bra till annat också

• jessapessa

Hihi.. sitter just nu o väntar på att en auktion ska gå ut.. ska nämligen bjuda på den, när det är någon minut kvar.. hoppas jag vinner

• Skittles 77

Ska skicka vhsband....
    VAR kan man köpa bubbelplast?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...