• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Jenny28

moppet: det vanligaste är att säljaren tar kontakt med dig. men jag brukar göra så att om inte säljaren mailat inom 24 timmar så mailar jag...
    de flesta följer ju sina auktioner ganska intensivt...
    *hint* jag har med auktioner...hihi

• hannamamma

här är en till som är traderatokig! Det är tråkigt bara att alla märkeskläder stiger så i pris bara för att så många vill ha de...jag nöjer mig då hellre med andra plagg i ren protest!

Fast jag log lite för mig själv häromveckan, när jag bjöd på några Katvig grejer, som sen steg ytterligare bara på någon timme, då blev jag lite skadeglad att den som köpte fick betala ännu mer...det är nästan billigare att köpa kläderna nya ju om man bor nära en butik som har de...

• Lejån
    Hannamamma,
    fy trissar du upp katvigkläder din rackare!! Jag som letar febrilt efter såna! Men jag tycker jag fick bra pris, ett par byxor för 71. Nya. Iofs vet jag inte vad de kostar i butik men nog är det dyrare än så väl?
  • CrystalHeart

Det är som ett gift det här med Tradera *s*
    Jag har bara hållit på en vecka, och har redan budat åt mig alldeles för mycket kläder åt lilltjejen

Men det ÄR ju så kul!

• jajja81

ja visst är det ett gift...

var alldeles nyssin och läste min mail och då hade jag fått ett mail från en tjej som vanne en av mina auktioner i slutet av januari, skickade paketet den 3:e feb till henne..fick ett mail där det stod att jag satt på för lite pengar på paketet och skulle betala 21kr extra till henne så att hon kunde lösa ut paketet på posten...

surt, speciellt som man jobbar på ica där vi har hand om posten och tom gått flera utbildnigar inom posten har jag gjort...tyckte jag vart så noga med att vägt allt två gånger och sett till att ta betalt för skrymmande och så, hoppas bara hon inte lurar mig....

• jajja81

förresten, så har jag fått köpförbud av min karl att buda mer den här månaden.....

• HappyMum

jajja81, surt!!!! förstår din besvikelse! be henne skicka ett kvitto eller liknande på att hon talar sanning. varör vänta 20 dagar med att höra av sig? (om inte paketet varit på villovägar...)

det är så trist när frakten krånglar, blir dyrare än man tänkt sig osv, eller hur!!!

hade du tagit betalt för rätt frakt men underfrankerat isåfall? eller blev frakten dyrare än vad du vägt dig till?

tröstkram

• Pockadockan
    Hemlisjag har blivit lurad!  budade på ett par name it jeans och fick dom igår...visst det var ett par nameit, men det var inte dom på bilden
  • hannamamma

nej då...jag ville verkligen ha kläderna, men blev lite putt när jag inte vann fast det var två timmar kvar...men men påt igen! Jag är lite rädd för att bli lurad oxå...skulle sälja ett par stövlar förra månaden, men hon som vann (1 kr) hörde aldrig av sig...då får man väl sälja de igen eller?

Brukar ni sätta ett reserv. pris om ni har utrop under 50 kr? Jag missade det för det kostar ju några kronor, så det är kankse inte meningen att man ska sälja saker för 1 kr? Då går man ju inte med vinst! Härligt att man kan disskutera allt möjligt här!

• moppet

jajja81: Men om du frankerat med det belopp som du debiterat henne så är det ju hon som ska stå för den extra kostnaden. Eller kostar det 21 kr bara att lösa ut paketet, utöver portot? För som köpare tar man ju den risken att frakten blir dyr om sakerna väger, det ingår ju auktionen. Sen att hon får betala en del av fraktkostnaden direkt till posten i stället för till dig spelar ju inte någon roll för henne. Eller har jag fattat situationen fel

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...