• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Lejån

CrystalHeart,
    du gör bara som vanligt... har du fått konto och clearingnummer skriver du bara in det...

• CrystalHeart

jag har fått ett kontonummer, men det står inte vad som är clearing nr i så fall...
    Är det dom fyra första siffrorna?
    Jag har aldrig sett ett kontonummer från den banken så jag vet inte riktigt vad so är vad

• Lejån

Crystalheart,
    kanske är bankgiro då. isf är det inte lika många siffror. Står det inte i mailet vad det är?

• CrystalHeart

Det är ett kontonummer, men alla siffror är uppradade efter varandra. Står inte vad som är clearing och vad som är själva kontonumret. *suck*

• jajja81

men klicka på personkonto istället för bankkonto, efter du klickat på lägg till ny mottagare, då behövs inget clearingnummer..

• CrystalHeart

Och då finns det ingen risk att det är någon annan som får pengarna?

Jag känner mig helt hopplös nu som inte vet hur jag ska göra.

Vill som sagt alltid betala samma dag.

• jajja81

nej det är ingen annan som får penagarna..jag fattade inte heller första gången jag skulle betala en säljare som också hade länsförsäkringar, så jag skickade ett mail och frågade henne om man inte skulle ha ett clearingnummer med, men hon sa att det bara var att gör så som jag nyss skrev. och hon fick pengarna av mig ialla fall.. om du är osäker, så skicka ett mail till den som du vunnit av...

• moppet

Ok, nu är jag fast! Har just vunnit säkert 10-15 auktioner och vill bara ha meeeeer!!!

En liten fråga bara som slog mig, är det kutym att säljaren kontaktar köparen och inte tvärt om? Mina första två mailade jag omedelbart till säljaren men resten avvaktade jag och fick ganska omgående mail.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...