• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Stjärnstoft
    Nifelheim skrev 2011-02-26 18:42:46 följande:
    Åh, så gjorde mitt ex och jag törs FORTFARANDE (över 5 år sen) inte blunda ens när jag ska tvätta håret
    oj då... riktigt så illa blev det inte för mig.
    Men OJ vad jag blev rädd.... och ARG.... och usch vad ont det gör att försöka göra hål i en kakelvägg med bara kroppen.... 
  • Ramborg

Gör inte detta: kombinera en chipsskål, ett glas rödvin och en fyraåring på samma soffbord. Särskilt inte om fyraåringen tidigare under kvällen blivit lovad att få äta chips så mycket han orkar EFTER maten. Och alldeles särskilt inte samtidigt som fyraåringens föräldrar och övriga vuxna i rummet är upptagna av en mycket intressant diskussion.

Orsak: Ett glas rödvin rymmer mer än man tror när det landar på den vita mattan under soffbordet. Chipsen däremot blir inte välta eftersom en fyraåring ibland får ett slags tunnelseende när han fokuserar på chips.

• Martina1

Gör inte detta: Öppna en halvfryst julmust inomhus.

Orsak: Julmust i tak, väggar, golv, inuti lampor, inuti öron, ja doppandes precis överallt i hela rummet inom en nanosekund från öppnadet.

• Martina1
    Gör inte detta: När du håller på att skura kökstaket från julmust ser du att sopbilen har kommit och kastar dig ner för att greppa soppåsen och springer ut med.

Orsak: Du har intorkad julmust i hela ansiktet och håret och ögongrynen och ser ut som du är täckt av bajs eller nått och sopbilspersonalen blir rädda.
  • luckynumber
    Gör inte detta hemma: Skaka juice förpackningen utan att stänga den först.

Anledning: Det blir onödigt blött.

Gör inte detta hemma: Tänk på annat medan du använder en elvisp.

Anledning: Du kan förvilla bort ena armen så den hamnar i vispen. 
  • Toboas

En till dök just upp:

Gör inte: Om du har en mysig tv-kväll där yngsta sonen (jag - 5 år) får dricka cola ur ett rödvinsglas och du själv (mamma) dricker rödvin ur ett rödvinsglas - ge inte fel glas till sonen.

Därför att: Den spontana reaktionen från sonen blir att blåsa ut det äckliga rödvinet över soffa, bord och mor.

Å andra sidan har jag fortfarande - 32 år senare - inte riktigt lärt mig dricka rödvin så det kanske kan ses som en form av vaccinering. Glad

• Flätad

Gör inte :  Var aldrig för upphetsad och engaredar i en diskussion när du sätter på några koppar kaffe till gästerna...

Anledning:  Du ser att gästerna inte dricker kaffet men först när du själv sätter dig för att avnjuta en härlig kopp kaffe inser du att kaffet smakar skunk... Du var så okoncentrerad när du startade kaffet att du glömde byta kaffebönorna från förra omgången utan hällde bara på nytt vatten
    Ekonomiskt förstås med återanvändning men inte särkilt populärt och man får höra det under många år därefter

• Flätad

*engagerad* ska det ju stå i första meningen...

• Emelie80

Gör inte: Sätt inte kniven med spetsen neråt och tro att du ska pricka avokadokärnan...

Anledning: Du prickar ALDRIG kärnan utan med full kraft kör kniven genom avokadon och in i handen!
    (Min mamma häcklas en del för sitt misstag. Hon hade lärt sig att man kan ta ut kärnan på avokadon lättast genom att sätta kniven i den. Dock missuppfattades det grovt) =)

• Minnon

Jag har läst och skrattat, sedan skrattat lite till och när det inte var tillräckligt längre så kom tårarna fram... =D
    Gode tid vilka historier det finns där ute. Nu har jag ju inga själv som inte redan finns här i en eller annan form, så jag tjuvar lite på bekanta istället. ;)

Gör inte: Smyg dig fram romantiskt till din sambo medans hon handukstorkar håret efter duschen i avsikt att ge henne en kyss i nacken...

Orsak: Hon blir skiträdd och kastar huvudet bakåt vilket resulterar i en underbart svuller och röd bruten näsa som du kan stoltsera bland dina kompisar med. (Nej nej, jag lovar och svär - hon är världens finaste... det bara blev lite fel hemma...)

Eller tja... den här kan jag ju bjuda på isfs. ;)

Gör inte: Försök torka upp våta fläckar på golvet för att din man ska slippa torka upp efter dig, speciellt inte när fläckarna beror på att ditt vatten just gått och du i ditt smått förvirrade och toktrötta tillstånd glömt att stoppa en stor handuk mellan benen.

Orsak: För varje fläck du torkar upp dyker på något mystiskt vis en dubbelt så stor fläck upp ungefär en halvmeter från den första fläcken. Hmmm...??
    Tur mannen var lite mer vid sina sinnens bruk när han vaknade. =)

Svar på tråden Prova inte detta hemma!