• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Lady Namárië

Undvik: Prata inte illa (i kraftfullt målande ordalag) om någon sorts leksaker eller barnfilmer under ett släktkalas för dina barn.

Anledning: Du kan ge dig attan på att det ligger ett exempler av just den saken i ett av paketen, och stämningen blir därefter något tryckt.

So say we all
  • karilee73

Vilken häftig tråd. Mycket skratt!

• paddeln
    Lady Namárië skrev 2011-02-28 09:24:07 följande:
    Undvik: Prata inte illa (i kraftfullt målande ordalag) om någon sorts leksaker eller barnfilmer under ett släktkalas för dina barn.

Anledning: Du kan ge dig attan på att det ligger ett exempler av just den saken i ett av paketen, och stämningen blir därefter något tryckt.
    *asg*  piiiiinsamt värre :P
  • Lady Namárië
    paddeln skrev 2011-02-28 12:15:57 följande:
    *asg*  piiiiinsamt värre :P
    Japp. Jag har inte tittat upp från skämskudden än. Skäms
    So say we all
  • EeMe

hmm... undrar just vad jag kan bidra med...

Undvik - att gorma på mannen för att han för femtioelfte gången slagit en billig satans prydnadssak i golvet så att den går sönder (också för femtioelfte gången)

Anledning - du blir så arg och uppjagad så att du sedan när du diskar de fina, dyra, unika och antika tallrikarna slår en i backen så den går i femtioelva bitar den med...

• LindaPernilla

Prova inte försöka släppa en liiiiiiiiten smyg-fis när du träffar din pojkväns föräldrar för första gången.

Anledning : Det blir aldrig en smygfis, utan en riktig jävla brakar-prupp & du vill typ bara... dö!

• Mamma till S
    LindaPernilla skrev 2011-02-28 22:18:35 följande:
    Prova inte försöka släppa en liiiiiiiiten smyg-fis när du träffar din pojkväns föräldrar för första gången.

Anledning : Det blir aldrig en smygfis, utan en riktig jävla brakar-prupp & du vill typ bara... dö!
    hahahahahahahahaha
    förlåt men kan verkligen inte sluta skratta ;D
    måste ha varit lagom pinsamt
  • JuliaåRonjasmammis

Prova inte: att stå på en köksstol med en lös dyna när du ska sätta upp gardiner.

Anledning: Dynan glider garanterat av stolen, och du följer efter.

Prova inte heller: att krampaktigt hålla dig fast i gardinstången och ta emot dig med hakspetsen när du glider av stolen.

Anledning: du riskerar att slå av en halv tand och dessutom få ett stort jack i hakan när du landar på parkettgolvet.

Skäms

Don't mess with my integrity!
  • Plutteli

Gör inte: Ansträng dig för att laga din partners favoritmat om hen när det kommer till mat är som Joey i vänner...och om du gör det låt det under inga som helst omständigheter bli rester över!

Orsak: Din partner är lycklig över den goda maten och det faktum att det finns rester kvar till lunch dagen därpå, glad i hågen värms maten upp och skall avnjutas när din partner plötsligt halkar till och tappar tallriken med maten i golvet vilket resulterar i krossad tallrik och mat som inte går att äta samt en partner som går runt arg som ett bi för att hen inte fick sin mat.... (Hände mig idag och jag kunde inte prata med min man på ca en kvart innan han lugnat ned sig och accepterat att risotton var förlorad)

• cilla90

Även om du är nyfiken så prova inte att känna efter lufttrycket under en stavmixer med din hand

Orsak: Din hand blir helt plötsligt mixad av mixern = Ett fint ärr för livet.

Svar på tråden Prova inte detta hemma!