• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • p0o

Gör inte: under rötmånad en egen blommflugefälla av en petflaska(Ramlösa) med äppelcidervinäger, vatten och diskmedel och låt stå en kväll så den fylls med flugor i köket utan att nämna detta för din man.

Orsak: du blir väckt mitt i natten av din man som kommit hem från krogen och står och hullkar högt över diskhon då han försökt släcka sin törst med lite Ramlösa

• Blitz
    p0o skrev 2011-02-28 23:43:27 följande:
    Gör inte: under rötmånad en egen blommflugefälla av en petflaska(Ramlösa) med äppelcidervinäger, vatten och diskmedel och låt stå en kväll så den fylls med flugor i köket utan att nämna detta för din man.

Orsak: du blir väckt mitt i natten av din man som kommit hem från krogen och står och hullkar högt över diskhon då han försökt släcka sin törst med lite Ramlösa
    Nej fy va jävla äckligt.. Kräks

Men funkar de verkligen emot flugorna?
  • Theta

Alltså, jag dör av skratt ^^ Ska fortsätta läsa imorgon när jag är lite piggare.. Men jisses vad jag skrattat, haha!

• Lady T
    Blitz skrev 2011-03-01 00:24:18 följande:
    Nej fy va jävla äckligt.. Kräks

Men funkar de verkligen emot flugorna?
    Jodå, mot flugorna funkar det... Och tydligen är det rätt bra som kräkmedel också :p
  • Theta
    Testa inte:
    Att försöka skynda  sig ut ur en liten bil, utan bakdörrar när du sitter i baksätet, för att hälsa på en kompis.

Anledning:
    Du kan fastna med ena foten i bältet till framsätet och inte fatta ett skit när du kommer neråt mot asfalten istället för fram till din kompis som ser ut som ett frågetecken.

Testa inte:
    Bli inte pilsk i affären och få för dig att asgrabba din partner.

Anledning:
    Du kan få tag i fel rumpa, och blicken du får när du står där höggravid och pilsk säger "Fy fan vad du är dum i huvudet", det är lite pinsamt.
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Amazina
    Theta skrev 2011-03-01 12:19:24 följande:
    Testa inte:
    Bli inte pilsk i affären och få för dig att asgrabba din partner.

Anledning:
    Du kan få tag i fel rumpa, och blicken du får när du står där höggravid och pilsk säger "Fy fan vad du är dum i huvudet", det är lite pinsamt.
    Det gjorde jag på ett bröllop... Jag var lite i gäsen och skulle ge min man ett ordentligt tag i häcken bakifrån. Tar typ sats när jag går förbi honom och fullbordar mitt uppdrag... på fel man... Det var någon annan i lika dan mörkgrå sidenkostym... Det var lite skämmigt... 
  • Pimpinellan

Gör inte detta hemma:

glömma stänga dörren till den sidan av huset som håller på att totalrenoveras och ha en lös undulat flygandes.

Anledning: du får leta efter undulaten som i rena chocken inte ens orkar pipa,du hittar den till slut  flaxandes längst ner i en pappsäck halvfull med byggbråte och sågspån,han lever om än full med skräp,men är inte lycklig och rätt spak resten av dagen.

• Pleco

Gör inte:
    Häng inte upp en ljuslykta med en fiskelina i ett försök att få den att se ut som den svävar.

Orsak:
    Fiskelinan smälter av lågan.

Konsekvens:
    Du får spendera kvällen med att städa upp glasskärvor och stearin istället för att mysa.

• Gnillib
    Lady Namárië skrev 2011-02-28 09:24:07 följande:
    Undvik: Prata inte illa (i kraftfullt målande ordalag) om någon sorts leksaker eller barnfilmer under ett släktkalas för dina barn.

Anledning: Du kan ge dig attan på att det ligger ett exempler av just den saken i ett av paketen, och stämningen blir därefter något tryckt.

Undvik: Prata högt med föräldrar och lillebror om hur ÄCKLIGT det är med ris à la Malta på annandagen hemma hos din mormor.

Anledning: Gissa vilken efterrätt mormor tar fram ur kylskåpet en stund senare...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Linus 070914 ♥ ღ ¸.?°´¯) gnillib.livejournal.com
  • Gnillib

Och en till...
    Prova inte detta hemma: Låta din pappa ha koll på treåringen medan du och din mamma nätshoppar på PoP: s mellandagsrea
    Anledning: Din pappa har fått en massa spännande böcker i julklapp och tycker att det räcker att dra igång Pelle Svanslös-filmen för att treåringen ska bli glad. Sagda treåring kollar Pelle i typ 10 minuter och sticker sedan in i öppna spisen. Din pappa märker inget förrän du lite fint ryter åt honom att treåringen har SOT på HELA tröjan.

Och en till...
    Prova inte: Ha kontaktlinserna i ett glas vatten när du sover hos din pojkvän för andra gången eftersom du inbillade dig att du skulle åka hem och inte sova över.
    Anledning: Din pojkvän dricker alltid vatten på morgnarna.

(¯`°?.¸ ღ ♥ Linus 070914 ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Prova inte detta hemma!