Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Gör inte: under rötmånad en egen blommflugefälla av en petflaska(Ramlösa) med äppelcidervinäger, vatten och diskmedel och låt stå en kväll så den fylls med flugor i köket utan att nämna detta för din man.
Orsak: du blir väckt mitt i natten av din man som kommit hem från krogen och står och hullkar högt över diskhon då han försökt släcka sin törst med lite Ramlösa
Alltså, jag dör av skratt ^^ Ska fortsätta läsa imorgon när jag är lite piggare.. Men jisses vad jag skrattat, haha!
Gör inte detta hemma:
glömma stänga dörren till den sidan av huset som håller på att totalrenoveras och ha en lös undulat flygandes.
Anledning: du får leta efter undulaten som i rena chocken inte ens orkar pipa,du hittar den till slut flaxandes längst ner i en pappsäck halvfull med byggbråte och sågspån,han lever om än full med skräp,men är inte lycklig och rätt spak resten av dagen.
Gör inte:
Häng inte upp en ljuslykta med en fiskelina i ett försök att få den att se ut som den svävar.
Orsak:
Fiskelinan smälter av lågan.
Konsekvens:
Du får spendera kvällen med att städa upp glasskärvor och stearin istället för att mysa.
Och en till...
Prova inte detta hemma: Låta din pappa ha koll på treåringen medan du och din mamma nätshoppar på PoP: s mellandagsrea
Anledning: Din pappa har fått en massa spännande böcker i julklapp och tycker att det räcker att dra igång Pelle Svanslös-filmen för att treåringen ska bli glad. Sagda treåring kollar Pelle i typ 10 minuter och sticker sedan in i öppna spisen. Din pappa märker inget förrän du lite fint ryter åt honom att treåringen har SOT på HELA tröjan.
Och en till...
Prova inte: Ha kontaktlinserna i ett glas vatten när du sover hos din pojkvän för andra gången eftersom du inbillade dig att du skulle åka hem och inte sova över.
Anledning: Din pojkvän dricker alltid vatten på morgnarna.