• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • oyra

Väldigt långt ifrån hemma, men hem ville vi ju!

Gör inte: Läs fel i resehandlingarna och blanda ihop avgångstiden från Osaka med den från London.

Anledning: Du upptäcker hur fruktansvärt långt bort Japan är, och hur Varsomhelst-i-Europa är nästan-hemma. Dessutom skrattar din chef ganska gott när hon får höra varför du behöver lite mer semester.

För att inte tala om att nya biljetter från Japan kostar en del!

Fördelen var att sambon fick se mina bästa krislösar-sidor. Han har tydligen aldrig sett mig så sexig

• johlinn

Gör inte: Lägg tv-fjärren i kylskåpet

Anledning: Jävligt svårt att hitta den där när man letar och man blir väldigt arg under tiden.

Gör inte: res dig snabbt upp under en öppen överskåpslucka i köket

Anledning - inte nog med att det gör grymt ont i huvudet och du får ett blödande jack där, luckan lossnar också och snurrar runt snyggt ett varv i luften och gör ett stoooort hack i golvet. Mamma blev dock inte så arg som jag befarat, hon såg hur ont det gjorde förmodligen.

Gör inte: värm frusen bulle i keramikskål på spisen. Den var precis lagom stor.

Anledning: Stora temperaturskillnader gör att keramik spricker...

Gör inte: slarva när du ställer in saker i kökskåpen efter disken eftersom du har bråttom

Anledning: Nästa gång du öppnar skåpet kan det mycket väl hända att en stor tung mugg ramlar ned och spräcker den fina glastillbringaren som står på bänken under.

Gör inte: ha vida kjolar i närheten av kristallglas på låga bord.

Anledning: Kristallglas är dyra. Och när de går sönder går de sönder i miljoner små små kristaller som är supersvåra att städa upp. Har hänt mer än en gång...

Gör inte: stäng av väckarklockan för att du bara ska vila en liten stund till och behöver ingen snooze eftersom du ju är vaken

Anledning: sjusovare johlinn kan alltid somna om. Alltid. Väldigt jobbigt att komma sent eller med andan i halsen pga stress. (händer mer sällan nu eftersom jag har en högljudd 3-årig väckarklocka som ser till att vi inte blir alltför sena)

• Dojle74

Ifall du köper mat utomlands, speciellt kött och fiskprodukter så om det är tillåtet så förvara det i handbagaget. Men du behöver inte oroa dig, när ditt försenade bagage innehållande valkött anländer till din flygplats 4 veckor försenat kommer dom att leverera ditt bagage hem till dig omedelbart. Min fd chef berättade denna historia...

• Dojle74
    Mamma till 7 skrev 2011-02-17 10:20:15 följande:

Gör inte detta: ställ in ett urinprov i en mugg med lock i kylskåpet

Orsak: Du kan dricka upp det i tron att det är äppeljuice och bli väldigt äcklad över att dricka din pappas kiss. (var min bror som gjorde detta)

Gör inte detta: lämna popcorn obevakade i mikron

Orsak: Mikron blir förstörd och luktar bränt i flera månader

Spräckte mikrovågstallriken med en Lidls popcornpåse trots att tiden var rätt inställd. Orsak, vi har 800 Ws ugn medan tiden var för 650 W.
  • Dojle74

Ansa eller såga ner hagtornsträd eller -häck utan tillgång till pincett och desinfektionsmedel... Taggarna är inte giftiga MEN utgör en utmärkt grogrund för bakterier(dom är faktiskt utformade som "bakteriemagneter") och punktsåren gör att bakterierna lämnar kvar under huden. Jag kunde inte röra min tumme på en vecka och den VÄRKTE ordentligt ett par dar men på diverse internetforum talar folk om livslånga handikapp. Så när barnen kom till så sågade jag ner skiten, inte ansade som jag gjorde första gången, utrustad med pincett och Betadine, inga problem....

• johlinn

poppa inte överblivna kärnor ur micropoppåsen i en plastburk i micron.

Smälter fina hål i plastburken. Luktar illa och inte går popcornen o äta heller...

• Aniko

Drömmar amman - eh det måste varit en rund kille minst sagt!! (120 kg på 165 cm??)

• Drömmarmamman
    Aniko skrev 2011-06-25 11:06:18 följande:
    Drömmar amman - eh det måste varit en rund kille minst sagt!! (120 kg på 165 cm??)
    Jepp, det var hennes grej sa hon alltid. Hon hade inte haft en enda kille som var över 175 eller vägt under 100 kg... Sen om det var sant vet jag inte, men de killar hon träffade när vi var polare stämmde in i alla fall.
  • Garderoben
    riboflavin skrev 2011-06-21 18:06:42 följande:
    Jag har hela dagen smitit ut genom altandörren och krupit med hundarna genom häcken på baksidan för att slippa träffa på hela gänget med fönstermontörer, plåtslagare, snickare mm. som just nu jobbar järnet för att byta alla fönster och dörrar i föreningen före midsommar. Jag dör bitvis varje gång jag måste sticka ut huvudet genom dörren...
    Förstår dig fullkomligt ;) Antar att de har lite att snacka om på rasterna...
  • Garderoben
    Drömmarmamman skrev 2011-06-21 21:03:12 följande:
    Ja just det ja.

Gör inte: Sov inte naken om du vet med dig själv att du bara måååååste upp och kissa på morgonen med gäster som sover på bäddsoffan i vardagsrummet (direkt syn till vår sovrumsdörr). I sömnen kan du som sagt råka glömma att du har gäster och närpå kliva ut spritt språngande om inte frugan hinner vakna och registrera att du gick ut utan att ta på dig något:)
    Den där är bra ;)

Ibland inser jag under natten att jag måste gå upp och kissa (sover naken) och tar då täcket runt mig för att jag absolut inbillar mig att vi har gäster som sover hos oss fast vi inte har det. Konstaterar varje gång på toan att det faktiskt inte sover någon hos oss då ;)

(Bara en parantes som förvisso inte är dråplig men ändå irriterande) 
Svar på tråden Prova inte detta hemma!