Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Gör inte: Lägg tv-fjärren i kylskåpet
Anledning: Jävligt svårt att hitta den där när man letar och man blir väldigt arg under tiden.
otaliga nycklar och smycken och annat har hamnat på konstiga ställen.
Sen är det den där telefonen. Ibland börjar jag undra om den inte borde sitta fast med basenheten med någon form av sladd. Så att man hittar den när man ringer...
Kolla noga att du verkligen använder rätt deo...
Anledning: du känner att någon luktar fruktansvärt illa på jobbet och inser att det är du som luktar.
Du tvättar dig flera ggr men det slutar inte så du cyklar hem på lunchen och byter kläder, tvättar dig och sätter på mer deo men det slutar ändå inte.
Detta pågår i två dagar tills du upptäcker att deon inte är en deodorant utan myggmedel i deoformat...
Ok, variant på "pinsamma saker när hantverkare är inblandade":
Om du nyligen fött barn och är lite smått tilltygad nertill, se då till att plocka undan saker efter dig i badrummet om ni har hantverkare hemma.
Orsak: det känns så jobbigt när du kommer in på toaletten strax efter att snickaren lånat den och upptäcker din uppenbart välanvända, öppna och aningen kladdiga tub intimsalva på fönsterbrädet bredvid toastolen (i ögonhöjd).
Om du återigen har hantverkare hemma när barnet är runt fyra år, håll då för Guds skull koll på ungen.
Orsak: www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b42848p1198487.html
otaliga nycklar och smycken och annat har hamnat på konstiga ställen.
Sen är det den där telefonen. Ibland börjar jag undra om den inte borde sitta fast med basenheten med någon form av sladd. Så att man hittar den när man ringer...
Kolla noga att du verkligen använder rätt deo...
Anledning: du känner att någon luktar fruktansvärt illa på jobbet och inser att det är du som luktar.
Du tvättar dig flera ggr men det slutar inte så du cyklar hem på lunchen och byter kläder, tvättar dig och sätter på mer deo men det slutar ändå inte.
Detta pågår i två dagar tills du upptäcker att deon inte är en deodorant utan myggmedel i deoformat...
Åhåja, mobiltelefoner. Vilken syn att se dig spejandes och hyschandes på omgivningen för o få höra vibrationerna ![]()
Som tur är stänger jag sällan av ljudet, men mobilen kan vara nog så svårhittad ibland ändå. En gång hittade jag den i ett dokumentfack över kopiatorn i en skrubb på jobbet. Varför hade jag lagt den där??? Vem vet? Tog ett tag innan jag befann mig på rätt ställe när jag ringde så att jag kunde höra eländet.
Gör inte: Lägg plånboken på en hylla i förrådet. Högt högt upp i förrådet så att du måste klättra på en stege för att nå och så att den inte syns nerifrån.
Anledning: Det är så jobbigt sen när du tror att plånboken blivit stulen, du spärrar alla korten inklusive körkortet, polisanmäler en misstänkt stöld - och så HITTAR du plånboken en vecka senare...
Denna tråd har jag missat, men läggs till i favoriter!
Gör inte: Sov naken utan att dra ner persiennerna, eller dra för gardinerna (även om det är på fjärde våningen).
Anledning: Du vaknar på morgonen och utanför fönstret - ja, på fjärde våningen - står en byggarbetare och håller på med något.
Det där med plånboken har jag också gjort, fast jag lade den i en ficka på en jacka som jag nästan aldrig använder.