Inlägg från: Ts Mamma |Visa alla inlägg
  • Ts Mamma

bebis juli 2011 =)

Så nu ska jag ta å lägga in bilderna...

Min Sambos inköp so far: 2 st. Tiger snuttisar a 129:-, ett påslakanset med Barbapappa till spjälsängen 129:-, 1 badcape med barbapappa 69:- och en Barbapappa "nalle" 699:-

Mina inköp: 2 par byxor stl 56, 2 st bodys stl. 56 - Tag tre betala för två på kappahl - fick en body gratis med någon kupong 69-79:-/st tror jag....

Mina inköp: 2 st bodys från Mini Mo med stjärnor - 69:-/st stl. 50, randig body från Name it stl 50, body med möster stl 50 från Lindex, minns inte pris, 2 par byxor från Lindex stl 50, 79:-/st

Mina inköp: 2-pack pyjamas, en randig ocn en med får på stl 50 Kappahl 129:-, 2-pack pyjamas "Sverige" stl 50 Kappahl 169:-

7-åriga dotters inköp: Dress med jacka och byxa I Love Dad stl. 50, 129:- HM, 2-pack pyjamas, en med zebra och en zebramönstrad stl 56, 99:- på HM, 2-pack mössa, en randig och en vit stl 40 39:- HM

• Ts Mamma

Det gick inte att ladda upp fler bilder så här kommer resten...

7-åriga dotters inköp: 3 st bodysar alla från Name it och i stl. 50 2st för 120:-

Och så vagnen - mitt val sambons kort som betalade... Var kampanj på den på Babyproffsen nu i Februari så med alla tillbehör (liggdel, sittdel, skötväska, hjulskydd, regnskygg & insektsnät) betalade vi 4469:-

Det är allt vi köpt än så länge och sen är det inte så att jag betalat mer osv. utan vi har delad ekonomi men det är mina val, min sambos val eller min dotters och kläder är min sambo glad om han sluipper shoppa...
  • Ts Mamma
    knopprosa skrev 2011-03-02 15:23:25 följande:
    Ts mamma : Vilka fina kläder, vagnen var super fin och vilket bra pris ! =)
    Ja, jag är jätte nöjd...

Å älskar kläder å shopping så det komemr bli en hel del nu känns det som....

Lite jobbigt att inte veta vad det är bara - då köper jag dubbelt för jag tycker neutrala kläder är såååååå tråkiga men tänker som så att jag känenr massor med folk som ska ha bebis i sommar & höst - bara å hoppas att de inte får samma som oss så har vi presenterna klara till dem oxå...
  • Ts Mamma
    Kezelie skrev 2011-03-03 09:28:53 följande:
    Hej allesammans, jag deltar i denna tråd känner jag. Blev lite träffad då den heter "bebis juli 2011".
    Jag och min fästman väntar första barnet som är beräknad till 26 Juli, har försökt flera gånger innan att skaffa barn, men vi har fått missfall. Detta är fjärde gången, men denna gången var det inte direkt tänkt att det skulle bli en bebis utan helt plötsligt var jag bara gravid.
    Så nu äntligen verkar det gå bra för oss! :)

Kramar på er alla!
    Vad roligt - välkommen!
  • Ts Mamma
    Kezelie skrev 2011-03-03 10:01:40 följande:
    Jodå, mår hyffsat bra. Sover dåligt varannan natt dock, men inatt fick jag sovit. Dock vakna jag av en sparkade unge i magen. Har känt sparkarna sedan två veckor tillbaka, men dem blir ju bara mer och mer tydligare nu. Så inget mer än lite sömnbrist annars har jag en rätt lugn och trevlig graviditet! :)

Själv ? :D

Nej, vi var så dumma och tog inte reda på det när vi var på UL, men som tur ska vi göra RUL då min livmorder sitter för nära öppningen. Vilket blir i v. 30 - 32. Annars gör man bara ett UL här i Halland, om man inte har tur och gör ett tidigt VUL. Så då ska vi ta reda på könet, vi tänkte ta de som en överaskning först. Men både jag och min fästman kan inte hålla oss. Vi är FÖR nyfikna nu! Haha :)

Själv då ? :D
    Jag mår kanon men mådde skit fram till v.14-15 ca, inte så jag spydde men konstant illamående. Nu (går in i v. 23 imorgon) har vi ett Pyre som verkar vara mer vaket än sovande där inne - kickar för fullt mest hela tiden...

Vi ska inte ta reda på vad det är - det här är förvisso vårt första (och enda) gemensamma barn men jag har en dotter på 7 år sedan innan och min sambo har två söner på 12 och 16 år sedan innan - alla tre bor här hos oss eller ja, den äldste bor där han känner för det, han är så stor att honom ser vi knappt... Vi känner hur som helst att det kvittar vad det är och att vi inte riktigt har behovet av att förbereda oss på det viset att vi måste veta...

Så det här är att börja om för oss båda och helt oplanerat (blev gravid i byte av spiral) men absolut jätte
    önskat och jag tror min sambo längtar mer än mig... För att inte tala om barnen - de är helt galna!
  • Ts Mamma
    .
    Du har inga tips? Tänkte eftersom ni redan har tre barn, hur har ni gjort för att liksom inte ge "mer" tid åt det ena och det andra?

Oj, jag vet inte om jag har några tips - de barn vi har sedan innan är ju inte alla våra biolgiska (jag har ju 2 bonusar och min sambo 1) men vi har alltid varit noga med att inge göra skillnad på dina och mina barn utan i vår familj är de våra barn oavsett om de är mitt biologiska eller inte - det har så klart underlättats av att vi har bra relationer till våra ex (barnens andra biologiska föräldrar) där vi är överense om att här hemma är jag och min sambo de vuxna - vi har sista ordet med all respekt för barenns önskningar och förslag precis som min dotters Pappa & sambo är de vuxna hemma hos dem och min sambos ex är den vuxne hemma hos sig.

Samma sak känner jag (tillskillnad från många om man läser på FL ) inget agg mot mina bonusar - jag vill ha dem lika delaktiga i Pyret som min dotter och de ser varandra som syskon (min dotter & mina bonusar) och tycker att det är helt naturligt med ett syskon till....

Vi var extremt oroliga för vad 16-åringen skulle säga när vi berättade för barnen om Pyret då han tidigare sagt att han skulle flytta om han skulle få fler syskon så vi förberedde oss noga - pratade med lilla bonus först (det blev bara så då han var uppe längre en kväll och ensam hemma) och han blev överlycklig! Och är det än...

Så morgonen efter fick han berätta för min dotter som även hon blev tok glad och är så än...

Min sambo åkte och hämtade 16-åringen senare den eftermiddagen och berättade då för honom och fick bara ett flin tebax och "Okej för den här gången, men nästa gång får du fan sätta på kondomen...." Sen har han också varit glad för det även om han retar sina syskon rätt mycket när de pratar namn och säger att det blir den åsna som ska heta Ior, men jag köper det och har lovat att kommer det ut en åsna så ska den få heta Ior....

Jisses vad jag svamlar iväg men hur söm så tror jag på att låta de vara delaktiga (utifrån hur mycket de själva vill) och sen ge dem tid utan bebisen också - det kan tom vara ganska skönt att ta en tripp in till stan och fika utan bebis någon gång ibland tex...

Svar på tråden bebis juli 2011 =)