Kezelie skrev 2011-03-03 11:23:44 följande:
Haha, finns inte en lugn stund utan att det är disko. Haha, hoppas inte den är lika vild när den kommer ut bara! xD
Skönt, är det något som är likt sedan du vänta den första? :)
Njae, inte direkt - fast allt var väldigt olikt hur det är nu - hela mitt liv...
Med T mådde jag som en prinsessa hela tiden, rent graviditetsmässigt sen var det yttre omständigheter som gjorde att jag inte mådde toppen - jag och mitt ex separerade och flyttade ifrån varandra ungefär två veckor innan jag upptäckte att jag var gravid med T så det var aningens chockartat och omvälvande - men då jag hade en sen abort i bagaget var mitt val inte svårt - även om det tog tid för mitt Ex att inse det (vi har idag en kanon kontakt och bättre pappa än vad han är till T kan hon inte ha...

)
Så hade jag ett jobb där jag vantrivdes, jobbade skift och extra hela tiden...
...med all släkt väldigt långt bort.
T var väldigt lugn i magen, sparkade sällan eller aldrig utan buffade mest...
inte en förvärk eller något hade jag innan den dagen hon föddes - då gick det undan 16:30 började verkarna med 3 min emellan på en gång - 19:30 kom vi in till förlossningen, 23:50 var jag bara öppen 4 cm, 00:31 är hon född...
Nu mår jag också prima efter de veckorna med illamående - Pyret sparkar mer än vad T gjorde men det kan lika gärna vara att jag har mer tid och lugnare omkring mig som gör att jag märker det mer...
Bor i en villa med sambo som är där, underbara barn och har ett jobb där jag stormtrivs (förskollärare) utan konstiga arbetstider sen är jag lugnare nu än då - inte lika orolig för allt och inget utan tar det hela mer med ro så jag vet inte det är väldigt lika fast ändå väldigt olika...