• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Sådär, då har jag varit hos bm.

Sf mått 28cm, blodtryck 90/60, vikt 77 kg. (viktuppgång 8 kg sedan inskrivning), bebis hjärtslag glömde jag fråga, men har legat mellan 146-148 hittills.

Sen fick jag en ny bok, nr till socialförvaltningen ang. faderskapsbevis och sen fick jag gå till lab och ta massa prover, som jag ej fick svar på nu.

• Annaliz

Tack, ja det känns skönt :)

Är det någon av er som fått höra nånting om föräldrakurs eller fått någon tid för det än?

• Annaliz
    SamsonS skrev 2011-05-04 19:34:54 följande:
    Vi går på föräldrakurs nu... Var första gången i måndags, väldigt intressant:)
    Okej det kan jag tänka mig. Jag är intresserad, men jag glömde såklart att fråga om det när jag var hos bm. Man har ju så många andra frågor och tankar och så är det ju så mycket nytt man ska ta in :) Å hon nämnde inget heller, så nästa gång ska jag ta upp det :)
  • Annaliz

Min mage har sjunkit markant. Betyder det att bebisen har fixerat sig? Jag är ändå bara i v. 29 (v.28+4) så jag tyckte det var lite tidigt. Hur är det med era magar? Glad

Vad ska ni annars hitta på i helgen?? Jag är ledig så jag ska bara vila och njuta och hoppas på stor Solig

• Annaliz
    Momii skrev 2011-05-06 13:22:13 följande:

Glucosbelastning idag och fick ett fint värde på 3,6. Hade det dubbla nästan med tösen. Min ansträngning med kosten har gett resultat!

Sf-mått 27cm

Tryck: 127/72

Hb: 118 sjunkit något så jag får fortsätta med niferex.

Hjärtljud: 144

Vikten brydde hon sig inte ens om och urinprovet var bra!

Vad härligt att allt är som det ska :)
  • Annaliz

Halloj i stugan!

Har kommit in i v. 30 nu, tredje trimestern och 75 dagar kvar till beräknad förlossning. Känns hur bra som helst Skrattande Även att jag läser att många är före mig. Längtar jättemycket tills pyret vill komma ut nu. Nu börjar det bli trångt i min mage så den riktigt vrider och vänder på sig numera så man kan känna ett knä eller en fot sticka ut ibland och det känns hur mysigt som helst!!! Brukar kittla den lite då och då kan jag få en riktig kick tillbaka

Har fått ansökningspapper om gravditetspenning som jag ska skicka in idag så får jag se om jag får avslag eller inte. Jag vet ju att de är hårda på fk...

Har ni fått någon sommarvärme än?? Solig

• Annaliz
    Ofeigur skrev 2011-05-12 11:35:26 följande:
    Idag var det dags för bm besök igen.

blodtryck 120/75
    SF 33 Hon har växt 1cm i veckan.
    Hjärtljud 148-150
    HB 106. Det hade gått upp från 96 så hon var nöjd.
    P-gl 4.2
    Hon skickade iväg urinprov på odling för att vara säker att det inte var ngt fel. Hon såg en del i provet som inte såg bra ut. Men det var så lite så hon var inte orolig men ville få iväfg det för säkerheten skull.
    Jag berättade att jag hade en del förvärkar och fick rådet att ta det lungt. vila och åter vila.
    Allt ser ju lysande ut Jättebra att järnvärdet är på väg åt rätt håll. Min bm sa att jag hade så bra järnvärde att jag kunde trappa ner på varannan dag, men det rubbade hela magen och jag fick ingen balans på två veckor så nu har jag istället slutat helt med järntabletter och får nöja mig med att äta mat som innehåller det istället ^^ Få se senare om de sjunker markant eller håller sig på en bra nivå.
  • Annaliz
    Arbetsmyran skrev 2011-05-12 12:48:49 följande:

Någon mer som är väldigt törstig på nätterna??...börjar bli orolig för min törst..
    Ska ta upp det med BM idag, ska dit klockan tre.

Vilken vecka är du i?

Jag är dock jävligt törstig innan jag ska gå och lägga mig. Men när jag sover lyckas jag sova hela natten som en klubbad säl
  • Annaliz
    Smulpaj skrev 2011-05-13 18:42:03 följande:
    Sover du heeela natten???? Åh vad avis jag blir! Det tillhör det förflutna för mig Drömmer
    Ja lyckligt nog så gör jag det, men dock sover jag tidigare än vanligt och vaknar såklart tidigare också. Jag är ganska förvånad själv över att jag sitter uppe just nu, men det har ju varit hockey vm ikväll och min släkt är helt hockeytokiga, så det går som inte att komma ifrån
  • Annaliz
    Smulpaj skrev 2011-05-14 11:59:54 följande:

Haha, härligt!!!  Unna dig själv all sömn du kan få!  Sj sov jag helt okej i natt, var bara uppe 2 ggr Tungan ute

Någon annan som har stooora problem m att vara täppt i näsan??? Är det konstant, och använder sjklart nässpray (som man inte skall göra) hela tiden för jag måste ju kunna andas!!!!
    Det brukar försvinna på en gång efter förlossningen men fan vad jobbigt det är när det pågår....

För övrigt, ha en underbar lördag!!!!!! I kväll skall vi titta på Eric Saade Flört

Däremot har jag haft väldigt stort problem med nästäppa under andra trimestern. Jag använde också nässpray, säkert varje dag i en månads tid, trots att man ska vara försiktig. Men jag försökte hålla mig ifrån det under dagarna och bara använda det på nätterna, för jag vaknade med konstant torr mun och det är inte behagligt :P Sen tog sprayet slut och jag köpte inget mer, och det var en riktig plåga de första tre dagarna, men otroligt nog släppte det sen... jag tror nästan jag skapade ett slags beroende och det blev tvärtom-effekt. Jag använde de så ofta så att jag tillslut var tvungen att ha det för att andas :P

Köp Nezeril, det är iaf bättre mot slemhinnorna... Hoppas det går över! :)

Jaa ikväll hejar vi på Sverigeeeeeee!
Svar på tråden bebis juli 2011 =)