Momii skrev 2011-04-26 23:41:54 följande:
Lyssna på din kropp! Förvärkarna kan mycket väl ha med tempot att göra. Märkte du någon skillnad under ledigheten?
För mig låter det helt overkligt med pimpelfiske och is nu! Har spenderat två dagar i parken här i närheten och jag har sett nästan lika mycket bar hud som man gör på en sommarstrand.
Ja det är ganska stor skillnad när jag rör mig begränsat, dvs lugnt och sakta. Å förvärkarna minskar därefter också. Jag har skickat in mitt moderskapsintyg nu och väntar på info om fp. Jag har beslutat att jobba en månad till, men sen får det vara bra. Ja, här har snön töat bort i stort sett överallt, dock var isen kvar och ganska bastant den dagen vi pimplade. Nu har isen släppt ca 1 m från land, så nu tar man sig inte ut, fastän det är tjockt lager längre ut. Så det blev sista svängen för i år.
---------------------------------------------------
Det är väl nu i graviditeten jag känner att det börjar bli jobbigt. Ont i rygg och magmuskler och kan som många av er andra inte sitta, stå, gå eller ligga i samma ställning nåt längre tag. Sitter jag hukat med "magen hängandes" får jag ont i magmusklerna och sitter jag rak i ryggen får jag ont i ryggmusklerna. Ligger jag på rygg får jag ont i ryggslutet. Ligger jag på sida känner jag av foglossningen. Ja, jag känner mig allmänt uppblåst och magen är lika spänd som en nypumpad basketboll. Jag vill också att det ska bli juli NU! :) Jag är redan less på att vara gravid. Ha ha.