• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Haha jag kan också bli less på bromsklossar, fan dom är ju trafikfarliga ;) två mornar i rad nu har jag haft lustig värk i nedre mage och bakom ryggen som strålar ner mot rumpa, precis som när jag har mens fast den vill ju typ inte ge med sig riktigt och jag som fördtföderska vet ju inte vad som är vanligt och inte.

• Annaliz
    Bebbe011 skrev 2011-04-22 09:05:49 följande:

Börja gå framåt!

Vecka 27
    Synd man måste vänta så länge på sitt
    påskägg iår :-P

Fler magbilder skulle va kul att se!!

Kram på er!

Vilken fin kula du har :)
  • Annaliz

Har också haft en fin påsk. Varit ute på isen och pimplat och solat. Det har ju varit så varmt och skönt :) Har varit långledig också så det har varit otroligt skönt. Då har man haft tid att pyssla och dona hemma med allt nytt man har införskaffat :)

För övrigt har jag sjuk foglossning på vänster sida och nu är det så pass illa så att det begränsar mig i mitt arbete. Jag kan inte prestera så som jag önskar så jag funderar på jobba en sista månad och alltså gå av två månader innan bf. När jag blir lidande för att jag anstränger mig och när jobbet blir lidande för att jag inte kan och hinner med på jobbet så är det lika bra att låta en frisk och kry med massa energi ta över min position i butiken. Jag har börjat få förvärkar och jag vet inte om det beror på det tempo jag försöker hålla så att kroppen säger emot lite...

• Annaliz
    Momii skrev 2011-04-26 23:41:54 följande:
    Lyssna på din kropp! Förvärkarna kan mycket väl ha med tempot att göra. Märkte du någon skillnad under ledigheten?

För mig låter det helt overkligt med pimpelfiske och is nu! Har spenderat två dagar i parken här i närheten och jag har sett nästan lika mycket bar hud som man gör på en sommarstrand.
    Ja det är ganska stor skillnad när jag rör mig begränsat, dvs lugnt och sakta. Å förvärkarna minskar därefter också. Jag har skickat in mitt moderskapsintyg nu och väntar på info om fp. Jag har beslutat att jobba en månad till, men sen får det vara bra. Ja, här har snön töat bort i stort sett överallt, dock var isen kvar och ganska bastant den dagen vi pimplade. Nu har isen släppt ca 1 m från land, så nu tar man sig inte ut, fastän det är tjockt lager längre ut. Så det blev sista svängen för i år.
    ---------------------------------------------------
    Det är väl nu i graviditeten jag känner att det börjar bli jobbigt. Ont i rygg och magmuskler och kan som många av er andra inte sitta, stå, gå eller ligga i samma ställning nåt längre tag. Sitter jag hukat med "magen hängandes" får jag ont i magmusklerna och sitter jag rak i ryggen får jag ont i ryggmusklerna. Ligger jag på rygg får jag ont i ryggslutet. Ligger jag på sida känner jag av foglossningen. Ja, jag känner mig allmänt uppblåst och magen är lika spänd som en nypumpad basketboll. Jag vill också att det ska bli juli NU! :) Jag är redan less på att vara gravid. Ha ha.
  • Annaliz

Tiden går ändå i rasande fart. Från påsk till valborgsmässoafton. Vad ska ni göra för mysigt? Glad

• Annaliz
    Bebbe011 skrev 2011-04-29 10:05:12 följande:
    Ja inte så jätte bamse länge kvar, plus att vi har sommaren framför oss! Weeeoo!
    Jadu vi ska flytta 14mil.. Så det känns inte direkt lockande, men hellre nu än när bebis kommit!
    Då har man nog att göra ändå. Påtal om havandeskapspenning, du får ju ta ut föräldradagar 60dagar innan
    beräknat BF om du inte skulle få det godkänt.. Kram på dej!
    Ja precis. Vi väntar ändå en härlig tid :) Ja, vart ska ni flytta? Ja jag håller med om att det är bra tid att göra det nu :) Är det så det heter, havandeskapspenning, innan man fött? och föräldrapenning då man fött? Är det någon skillnad på hur mycket man får ut före och efter? Jag hade som sagt bara tänkt jobba fram till 25 maj och sen börja ta ut dessa 60 dagar. Men jag har än inte fått någon information så jag vet inte riktigt vad som gäller :) Allt är så nytt för mig!
  • Annaliz
    Ts Mamma skrev 2011-04-29 16:35:14 följande:
    70 dagar kvar idag!!

V. 31

Det känns onekligen som en evighet tills dess men inte när man kommer på att snart är det sommarlov....Förvånad
    Jag tyckte du nyss var i v. 28 om jag inte blandar ihop dig med någon annan Flört Tänk att det är 2 veckor sedan jag skrev att jag var nere på tvåsiffrigt, 99 dagar Förvånad Glad
  • Annaliz
    Ts Mamma skrev 2011-04-29 17:09:34 följande:
    Ha, ha, antigen så blandar du ihop mig med någon eller så var det nyss jag var i v. 28, fast det var 3 veckor sedan...
    Med det sagt, tiden går fort Tungan ute
  • Annaliz

Mm man känner sig som ett barn som väntar på julafton när man tänker på dagen med stort D :)

• Annaliz

Jag ska till BM imorgon och mäta sfmåttet för v. 29. Vad ska man ha normalt då?

Svar på tråden bebis juli 2011 =)