• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Hur står det till med alla blivande mammor idag? Glad

Dagen för mig började helt perfekt. Hämtade upp min sambo på tågstationen som äntligen har kommit hem för att stanna på obestämd tid. Han har varit utlånad till Sthlm på jobb i 6 månader. Så det har varit lite jobbigt med detta hattande fram och tillbaka. Men nu kan vi äntligen bygga upp en vardag tillsammans igen och njuta av graviditeten tillsammans. Dock har jag väldig foglossning idag Skrikandes

• Annaliz

Ja oja, det är höjdpunkten på hela den här dagen. Efter jobbet gick vi ut och åt jättegott på restaurang. Var så mysigt så! :) Nu känner man sig lite som en klubbad säl, så blir väl att sträcka ut sig i sängen snart!

• Annaliz

Precis efter att jag skrev mitt senaste inlägg la jag in en hundring på svenska spel och spelade bingo och så fick jag full bricka och blev skitglad men sen hörde jag typ trumpeter och grejer så då såg jag att jag hade fått full bricka inom ett visst antal nr så jag vann jackpoten också!!! Jag vinner aldrig i spel annars.

• Annaliz
    Momii skrev 2011-04-02 11:03:23 följande:
    I morgon kommer mannen hem efter en veckas jobb på annan ort. Har saknat honom som tusan, speciellt med tanke på tösens dåliga sömn den här veckan! Kan tänkas att vi kommer kolla på ett eller två hus i veckan och blir det till rätt pris så kanske vi är husägare snart! Hoppas hoppas! Tänkte även passa på att tvinga med honom till Ullared nu när han är ledig i veckan!Skrattande
    Åh jag förstår att du längtar! Vad roligt att kolla på hus!! Vi är inte riktigt där ännu men snart förhoppningsvis Skrattande Jag skulle så gärna vilja bo i hus!!
  • Annaliz

Den här videon gjorde min dag Skrattande -tvillingar som för en konversation.

• Annaliz

Kul för er som varit eller ska till Ullared. Där finns det säkert mycket. Själv ska vi till Ikea i helgen för att köpa lite babysaker, som skötbord osv. Sedan förnya lite möbler, för vi ska göra om vårt sovrum nu har jag fått för mig.

Har inte varit så aktiv här i tråden på ett par dagar, men följer den dagligen. Har också haft riktiga skitdagar med dåligt humör och det dåliga vädret späder ju på det hela... Å nu har vi även beslutat att omplacera våra käraste katter, så det var en som hämtade gubben igår då jag var på jobbet. Usch vad jag har gråtit. Men jag vet ju innerst inne att han får det bra på det nya stället också.. Hann dock inte ta farväl av honom eftersom han hämtades då jag var på jobbet, så det är väl mest det som känns surt.

Jag och min sambo har bägge allergi, men väldigt mild. Endast lite nästäppa som är mildare eller värre beroende på.. så därför tog vi detta beslut.. jag kände mest att jag inte vågade riskera att bebisen blir sjukt och risken var ju stor.. Dock får jag aldrig veta om det här var ett bra beslut eller inte i och med att jag inte heller vågade chansa.

Nä, jag får försöka tänka positivt fastän det är tomt utan honom... :(

• Annaliz

Hur känner ni er andra inför att jobba, klarar ni av det eller planerar ni sjukskrivning? Hur långt hade ni tänkt försöka jobba? (Om ni själva fick bestämma)

• Annaliz

Hej tjejer! Min helg har också varit bra, här skiner solen och snön töar bort. Har varit och storhandlat på Ikea och det blev en hel del faktiskt. Var tänkt att börja med sovrummet, men det blev dessutom ett halvt nytt vardagsrum också Flört plus en massa barnmöbler/barnartiklar.

Idag är jag helt slut efter att ha jobbat. Känner inte heller igen det där trycket som du, Bebbe011, beskriver. Dock enorm foglossning framtill, typ blygdbenet så jag kan knappt ta mig ur sängen, ta normala steg eller gå hastigt. Känner mig verkligen som 80 år!! Skrikandes

• Annaliz

Jag grämer mig för att vattnet ska gå i nysoffan eller nysängen :P men gör det det så får man göra det bästa av situationen :)

• Annaliz
    Bebbe011 skrev 2011-04-13 17:06:05 följande:
    Hej! Nu har vi fått komma hem, Hade en Urinvägsinfektion som startade hela allt det... Läkaren satt in penicilin direkt så det inte skulle gå så långt att bebis kommer ut pågrund av en UVI, Känns skönt nu men fortfarande ont men inte täta sammandragningar! Något jag inte blev glad över idag va när dom skulle uppskatta bebisens vikt på ul, Då klantade BM sig och sa vad det va för kön i magen...

Och vi ville ju inte veta vad det va! Hon sa... Ja då ska vi se om H*N ligger stilla.. Eller vet ni va det är?!?!  Näää och vi ville inte veta heller.... Men då hade hon ju redan sagt det och min kille vart så jävla arg!!  Jaja huvudsaken barnet är friskt så får det vara vad som helst, men vi ville ju se när det va dags :/

Hur som helst hemma nu med Penicilin och Vila!
    Kram!
    Skönt att du är på bättringsvägen. Nej men åååh. Jag förstår er besvikelse! Vi har ju inte heller tagit reda på kön och även om man undrar och är nyfiken så skulle jag bli jättearg om de försa sig! Men nu är det ju som det är och ni får göra det bästa av situationen. Nu när ni vet så kan ni ju mer specifikt köpa kläder för det könet osv... Ha det bra :)
Svar på tråden bebis juli 2011 =)