**Den stora feta LCHF-tråden**
För mig är det tvärtom. Min RA (reumatism) är så mycket bättre. Mindre svullen, inte så stel och det har planat ut med värken.
Kanske tränar du mer eller annorlunda?
För mig är det tvärtom. Min RA (reumatism) är så mycket bättre. Mindre svullen, inte så stel och det har planat ut med värken.
Kanske tränar du mer eller annorlunda?
Köpte OneEgg blåbär/cheesecake från Fitnessguru. 2gr kolhydrater och ett riktigt gott Proteinpulver.
Smakar som kaksmet ungefär och med hallon i var det ljuvligt.
Vad kör ni för märken på PWO och aminosyror?
Tack! Ska kolla upp det.
Oj, lät sådär med läppen. Ska sätta mig och nätshoppa sen
Jag tål ju inte nötter och fick rekommenderat magnesium. Men så läste jag den här länken:
www.annahallen.se/ar-alla-magnesiumpreparat-bra/comment-page-2
Givetvis blev jag förvirrad och undrar nu vad ni kör för magnesium ni som äter det?
Jag har inte heller något sådant ätbart hemma, absolut bästa sätet. Men får jag ett paniksug (reser mycket i jobbet med allt vad det innebär) så tar jag 86% choklad och en kopp te.
Precis som Standby mfl så resonerar jag som så att det är bättre med en ruta choklad än ett större frosseri. Det klarar i alla fall jag mig på och ibland en burk Cola Zero.
Tror man måste hitta sin strategi och tillåta sig att "misslyckas". För mig har det varit en livsstilsförändring och då går det inte att bli skam och skuld hela tiden för man gör avsteg.
Förresten, mejerifritt (Thank god för chèvre) och PF har blivit 0.9 ner på tre dagar och snart är jag nere på det ultimata målet. Enbart 2,5 kg kvar nu.
Chèvre och rödbetor med pumpakärnor och en skvätt olivolja har jag kört som lunch. Fräscht.
Men lite Smetana skadar väl inte? En del kör ju keso vid MF pga proteinet. Jag personligen svarar dock bäst om jag kör hardcore MF. 1,4 kg sedan i lördags.
Angående räkna kalorier och LCHF. Jag kör Shape Up. Inte för att slaviskt kolla kalorierna men för att ha ett hum så det inte sticker iväg och på kolhydraterna.
Åse på 56kilo.se hade i dagarna ett intressant inlägg om överätning och LCHF.
Jag alternerar frukosten mellan: stekt ägg och makrill. Omelett med chèvre och MBT
Jag klarar inte koffein men jag kör en egen variant med grönt te, en nypa Chili, pressad citron, lite ingefära och en matsked kokosolja. Gott och det står man sig på fram till lunch.
Jag kör OneEgg som Proteinpulver och/eller Whey 80.
Duktiga ni är som kämpar med polistesterna. Lycka till imorgon.
Håller med Rödnos. Var försiktig och gå varsamt fram med kokosfettet. Jag har ändå ätit det i tja, 4 månader varje dag men fick en riktigt backlash i söndags. Mådde så illa, yr, fick springa på toa etc efter en MBT. Det kan vara lurigt men ack så effektivt.
Någon mer än jag som läst Primalscentista.com inlägg om Aspartam (sorry kan inte länka från mobilen). Tror att jag definitivit är en av dem som inte går ner det sista på grund av det, även om jag snart är framme vid mitt mål på 56 kilo.
Mitt största problem har varit ett beroende av CocaCola och kanske egentligen inte så mycket godis och andra kolhydrater. Förvisso har jag gått över till Zero som har hjälpt till att vänja av mig från den vanliga varianten och det har jag inte fuskat med, men ändå.
MEN nu i veckan har jag gett mig fasen på att sluta med även det. Har hittat ett bra substitut i form av alkoholfri Mojiot.
-Kallt grönt te
-Iskuber av lime
-Skvätt citronsaft
-Mynta (som får ligga i och dra)
-Stevia Gold. Antingen på kanten eller en nypa i.
Så fjärde dagen utan Zero och än går det bra.