• MissNora

**Den stora feta LCHF-tråden**

Samma här, har aldrig varit så sen som dessa 10 dagar. Oavsett P-medel, oskyddat, stress och liknande.

Jag har inte så koll på min ÄL men däremot känner jag min kropp och det har varit helt upp och ned...

• MissNora

Jag är gärna på. Jag har 4.5 kg ner sedan är jag i mål. Behöver en kick och även om jag har intensifierat träningen vill jag gärna köra mejerifritt.

Dock ligger sambo och dotter i magsjuka, så jag sitter här och frossar i vitpeppar och hoppas att även inte jag blir drabbad...Om jag inte bli sjuk hänger jag på direkt, annars får det vänta. Då får jag PF vare sig jag vill eller ej.

• MissNora

Lakritspulver i kvarg är fenomenalt gott! Speciellt om man lyxar till det med hallon också.

• MissNora

Kostar runt 38-40 kr. Jag höftar måttet men jag gillar smaken och ta rätt mycket. Man får testa sig fram helt enkelt.

• MissNora

Stokke: Lät gott med kycklingen! Hur gjorde du?

Jag tränar både Crossfit och på Sportlife eller Nordic Wellness som det numera heter. Stortrivs där måste jag säga och det finns ett bra utbud med pass och maskiner.

Har kör 16/8 PF nu i två dagar och det går förvånatsvärt bra. Trodde jag skulle vara mer hungrig än vad jag faktiskt är.

• MissNora

I höstas hade jag varit på bokmässan. Kom hem, satt och matade min dotter och bara kollapsade i köket. Blev ambulans in till sjukhuset, utredningar och en massa antagande.

Jag var fyra fotsteg från att gå in i den berömda väggen enligt läkarna. Själv hävdar jag att jag faktiskt gjorde det.

Precis som OlleBulle så gjorde de samma utredningar på mig. Jag har RA (reumatism sedan innan) men det var totalt olikt relaterat till det.

Jag hade enorm hjärtklappning, uppstressad, sov 4 timmar, gick upp och tog en löprunda med Celsius i kroppen 5.00 på morgonen, vilade aldrig. Hjärnan gick på högvarv. Stickningar, oro, illamående, yrsel, huvudvärk, hög puls med mera.

I mitt fall var det mitt jobb. Eller hela min situation. Har i många år pendlat 12 mil om dagen, jobbar med suicidprevention och psykisk ohälsa bland barn-och unga samt vid sidan om drivit ett företag inom samma genre och dessutom försökt att vara en bra mamma och sambo.

Pang sa det.

Men, jag mår i dagsläget mycket bättre men visst kommer  det ibland.

Stor kram till Er alla!  

• MissNora

3 dl Pofiber
    1 Kesella
    2 tsk fiberhusk
    2 tsk bakpulver
    Salt
    1 ägg
    50 gr smör
    En skvätt grädde.

Ugnen på 200 grader och låt smeten svälla i 10-15 minuter.

Detta recept har jag tagit här i tråden. Kanongott!

2 kg ner sedan i tisdags. Visst det är vätska men PF passar uppenbarligen mig!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**