**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag har testat vanilj och choklad ocksä. Men chokladen var alldeles för sliskig i min smak.
Vaniljen var god och hade man tex hallon smakade det dessert.
Ska köpa Hallon nästa gång och testa.
Jag har testat vanilj och choklad ocksä. Men chokladen var alldeles för sliskig i min smak.
Vaniljen var god och hade man tex hallon smakade det dessert.
Ska köpa Hallon nästa gång och testa.
Alltså hallonsmaken.
Har aldrig gjort smoothies på Proteinpulver faktiskt. Jag kör bara med vatten.
Någon gång har jag blandat med kvarg och det blir stabbigt men mättande.
Tycker att just Päron/vanilj blir väldigt god ändå med bara vatten. Till skillnad från många andra som bara bli blaskiga.
Ja, man får det snabbt! Visst är den god!? Ska testa med grädde imorgon.
Sprang ett lopp nu ikväll. Personbästa och en 17:e plats av 92 startande. Så nu ska jag fira med ett planerat avsteg. Kladdkaka med grädde.
Jag är fortfarande på Gotland och efter det loppet jag sprang har jag slarvat som en dåre!
Har ingen våg här, men känner mig svullen och känns på byxorna.
Så idag blir det omstart och strikt. Bara grilla hemma, matsäck till stranden och löpturer runt Ringmuren. Får stålsätta mig!
Tyvärr sitter jag på "paddan" och kan inte länka, men har ni läst skräckpropagandan i dagens kvällstidningar om LCHF?
Okunskap och egna varianter, klart att man inte mår bra om man lever på smör och grädde.
Bra jobbar alla ni som gått ner. Själv har jag skärpt till mig igen men ingen våg här i stugan. Få bli när jag kommer hem till fastlandet igen.
RebornEve: Exakt, clean food är ju det som är målet. Här på Gotland finns det ju fantastiska råvaror och naturlig mat.
Okunskap handlar det om!
Enligt Max hemsida så är det 10.2 per portion och 612 kalorier (för den som bryr sig om det).
Vad skönt Rödnos! Inget ont som har något gott med sig.
Jag personligen försöker undvika en sådan burgare, men ibland har man ju inget val och i brist på annat kan det ju fungera.
Nötfärsen är utblandad med sojaprotein och den innehåller även komjölksprotein och laktos. Kan vara värt att veta om man kör mejerifritt.
Grattis grattis! Roligt och bra kämpat.
Jag gillar Pones i brödväg. Mycket ost och smör på. Recept finns i tråden eller på Google. Rekommenderas.
Jag kör runt 20 gram. Jag gillar inte när det blir för fett och rinner. Då tar jag hellre mer ost på.
125 gram är enormt mycket. Jag försöker även att ha koll på kalorierna (tack, jag vet att man inte behöver eller säger sig ska det med LCHF, men JAG gör det ändå ) och då är enbart det 896 kalorier.
Dock är mikrobröd enormt smidigt och kan varieras i det oändliga.
Har någon något bra förslag på tårta/kaka utan nötter? Ska fixa kalas men har noll inspo.
Vad skönt Ninis att det ser bra och stabilt ut för dig.
Läste det precis. Oerhört glädjande och en bra referens vid diskussioner.
Grattis grattis TomMom