• MissNora

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hur har det gått för Er andra med sen mens? Min har fortfarande inte kommit och är inte gravid, men ska till Gyn nästa vecka.

• MissNora

TuvaDuva. Skönt att höra att man inte är ensam! Min cykel diffar precis samma som dig. Ska se vad Gyn säger. Känns i alla fall inte bra.

Ska kolla upp namnet ovan. Tack.

• MissNora

Hahahaha definitivt inte jag Rödnos. Ett tag bodde jag granne med Per Elofsson. Han höll dock på så.

• MissNora

Jag googlade henne och hittade inget matnyttigt när det gäller mencyklar. Undra också om man ska kontakta henne?

• MissNora

En kanske puckad fråga, men hur resonerar ni? Keso är det protein eller mejeri för Er?

Hade tänkt att på måndag köra mejerifritt men har upptäckt kesoplättar (gärna med kanel-smör) som perfekt mål efter träningen.

• MissNora
    Idag kom mensen. Lite försnynt men ändå där och 10 dagar försenad. 

Jag hade dessutom en tid hos gyn idag, (visst är det typiskt att mensen kommer igång då?) går till en privatläkare som jag började gå hos när vi försökte bli gravida.

I alla fall, han uttryckte stark kritik till LCHF och rådde mig att sluta direkt. Han hade haft otaliga tjejer som fått grava mensstörningar, mellanblödningar och liknande på grund av den kostomläggningen. Vilket då föranlett att man har fått det svårt att bli gravida.

Han menade på att de som är inne i LCHF-svängen och säger sig vara kunniga påstår att det är för att kroppen håller på att normaliseras med kosten och att hormonerna är en del av det samt att det rensar ut all skit. Detta avfärdade han å det grövsta och menade att kroppen fungerar inte så. 

Likaså lyfte han att det inte finns någon forskning alls på långtida effekter av LCHF och hur kroppen faktiskt mår om några år.
    Jag googlade LCHF-menstruationsrubbning och det var ju oerhört många som blivit drabbade av det här. 

Har ytterligare en kontakt med en annan privatläkare, ska gå dit för en second opinion och se vad hon säger. Bara för att det är intressant. Jag vet också att hon arbetar mycket med kost, kvinnor och fertilitet. 
  • MissNora

Alltså jag vill bara förtydliga att jag är positiv och och kommer att fortsätta! Vi planerar
    ändå inte fler barn just nu så det får väl stabilisera sig.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**