• MissNora

**Den stora feta LCHF-tråden**

TomMom- Jaså, ja fram tills nu har det gått över förväntan. Men när jag vaknade idag var det en hel annan känsla i kroppen. Jag vet ju att veckan innan mens ALLTID är värst redan sedan innan...

Bara att stå emot och lära sig hantera suget med andra ord...

• MissNora

Jag tycker vårt matkonto har minskat eftersom vi numera aldrig köper take away och planerar maten samt inköpen. Och då snålar vi inte på kött, ostar etc.

Precis som ovanstående säger så köper man inte heller godis, läsk och liknande. Fikor på stan är också ett minne blott.

Hoppas verkligen att det går bra med Era sjuka anhöriga!!!

• MissNora

Jag gjorde Lasagne med zucchiniplattor idag. Herregud vad gott det var! Precis i min smak.

Men för första gången sen jag startade för
    snart en månad fuskade jag igår. Den *valfri svordom* mensen satte igång ett sug. Tog dumlekakor och det var inte ens gott. Men men. Ett steg bakåt två steg framåt!

• MissNora

Kesoplättar är min favorit all time.

Gjorde Pones för första gången idag. Så gott. Sambon trodde inte på att det var LCHF och jag antar att det är ett gott betyg.

• MissNora

Alltså jag har också svårt för Keso. Skulle aldrig äta det "som vanligt". Men i kesoplättar så mixar man det till en slät smet och då fungerar det.

• MissNora
    stjierna skrev 2013-02-16 09:50:58 följande:
    MissNora: benn there, testat, spytt. ;) jag vet inte vad det är med Keson, men min kropp är bara inte kompatibel ;)
    Hahahah jaså? Nej, det är ju så med vissa saker. Man kan bara inte äta det.

Detta receptet på Pones körde jag imorse: www.matklubben.se/recept/lchf_-_pones_godaste_lchf-broedet__93355.html

Föresten, jag och en kollega pratade om det här med att fuska. Hur definierar ni fusk? Dömer absolut ingen, bara vore kul att veta. Vi ansåg inte samma kan jag säga.  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**