• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Alvi: De flesta jordnötssmör är sötade, men det finns sockerfria alternativ. De är inte jättebra men helt klart bättre. Det är godis för mig. Det och mörk choklad. Men ge inte upp, bara på det igen.  

• Såphia

Även här börjar det hända saker. Har stått still från och till, men nu går det stadigt neråt. Det är så himla skönt och nu är det bara 2,3 kg till min först tilltänkta slutvikt, men jag tänker fortsätta så det blir mitt delmål. När det ändå går så bra så tänker jag satsa på att nå vikten jag hade för många många år sedan. :)

• Såphia

Vilka fantastiska resultat ni har alla!! Jag har gått ner 8,7 kg sedan augusti. Jättenöjd är jag och jag hoppas nå mitt mål som är ca 5-6 kg om ca fyra månader. Fyller (håll i er) 40 om fyra månader och tänkte vara i min bästa form på tio år då.

Måste tipsa er. Jag äskar pepparkaksfil. Idag blandade jag rysk yoghurt med en skvätt grädde, en gnutta sukrin + och en knivsudd vaniljpulver och lite pepparkakskrydda. Wow!! Såååå gott!!

• Såphia

Vilken fart det går i nu Ninis!! Skönt!

Vad smarrig kärleksmumskakan lät. Det måste jag testa.

Nu har jag gått ner totalt nio kilo! Sedan 6 aug. Mina skinnybyxor börjar bli förstora. Kan dra på de utan att knäppa upp gylfen. :) Bältet är i första hacket och det funkar snart inte längre. Är så jäkla nöjd!!

• Såphia

Nötter är olika bra/dåliga. Kolla förpackningen. Macadamia är bland de bättre och paranötter. Jag äter nötter som snacks exempelvis på helgen.

• Såphia

Jag har blrjat så smått med periodisk fasta. De sista svåra fem kilona ska väck. :) Äter mitt sista mål vid fem/sex och nästa mellan 8-10 ca. Funkar väldigt bra under veckorna. På helgen blir det nog något snacks på kvällen dock.

Idag har jag bakat frallor. De blev ganska smarriga faktiskt. Brukar baka fröbröd annars.

• Såphia

Ninis: det finns olika typer av PF. Allt ifrån 14-15 h mellan måltider, upp till 36 h utan fast föda. Jag brukar fasta en-två veckor/år. Jag brukar äta nått litet på kvällen. En bit ost, en ölkorv. Ingen måltid men nu gör jag inte det.
    Även om det är normalt så är det en form av PF. Funkar för mig.

• Såphia

Det blev rörigt. :)
    När jag fastar en vecka så äter jag såklart inte ost o ölkorv. :)

• Såphia

Ellaria: wow vilken skillnd!! Superfin är du!! Grattis och bra jobbat!!

Nu blir det kombinerad frukost/lunch. Trevlig söndag.

• Såphia

Jag äter oftast ett ägg med majjo och kaffe med grädde till frukost på vardagarna. På helgerna blir det lchf smörgås alt rysk yoghurt. Ibland både ock. Mkt sällan bacon och ägg.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**