• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Spammar tråden sorry. Hittade precis en massa smarriga julrecept ala lchf. Senapssill och annat. Blir att förbereda mitt eget lilla julbord. :)

• Såphia

Är det brun sås så kan du klicka i lite philadelphiaost, ca 1/2 paket. Blir krämigt och supergott!!

Blir så trött på alla som ska hitta på en massa negativa saker som måste höra ihopa med lchfkosten. Så många som vill missförstå. Som utgår ifrån att vi vräker i oss smör, grädde, bacon och kött. Allt skit som händer gör så pga kosten...

Tänk om alla vi skulle påpeka för alla vad som händer med kroppen när de äter chips, vetebullar, godis, saft osv. Ingen gör det, men det är kanske brukligt?

Låt mig äta som jag vill och mår bra av, jag är vuxen och bestämmer själv. Jag påpekar ALDRIG hur andra äter. Har andra saker som känns viktigare.

Blir så trött på alla kommentarer, alla "hata lchf-trådar" här på fl.

• Såphia

800 g ner denna veckan och en ny lägsta nivå på flera år! Happy!! Trodde det skulle vara stiltje på vågen eftersom vi äter sämre nu när vi inte har nått fungerande kök. Det blir mycket lchf-smörgåsar, rysk yoghurt och kebabsallader. Längtar till min stuvade vitkål!!

• Såphia

Majasmat: nej det är inte samma sak. Vet inte säkert vad skillnaden är men det är mycket mer kolhydrater i kokosmjöl.

• Såphia

Blissmix blir kanongoda bröd men jag måste erkänna att jag tycker det är galet dyrt för ett pyttebröd.

Idag kommer två väninnor på besök. En äter vanligt och en lchf. Blir tacos ikväll och limepannacotta.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**