• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-10-17 06:52:53 följande:

Underbart! Delmål är så klart viktiga oxå! Hur långt är det kvar?

Jag vill under 70 strecket (är 173 cm lång) och dit är det 4,4 kg (för att nå 69,9) Får jag önska så hoppas jag på 67 kg ca.
    ajnas skrev 2012-10-17 07:57:47 följande:
    Nu behöver jag er hjälp!

Batterierna till min våg tog slut i söndags, vägde då 90.5kg. Idag onsdag har jag bytt batterier, väger mig och vågen visar 83.3! Min sambo väger sig också, han väger i princip samma som han gjort tidigare.

Kan det verkligen stämma att jag gått ned 7kg på bara några dagar? Jag har ätit LCHF sedan midsommar, och i söndags när jag vägde 90 hade jag gått ned 17kg. Till saken hör också att jag förra veckan var sjuk och åt en del kolhydrater. Sedan i fredags har jag dock kört strikt, och dessutom ätit mindre än jag gjort tidigare, jag tror magsäcken krympt när jag varit sjuk och inte ätit så mycket.

Vad tror ni? Det verkar för bra för att vara sant. Även om det, OM det stämmer, säkert är en massa vätska...?

Det låter mycket, men ett par kilo är säkert vätska eftersom du ätit en del kolisar. Vet sambon hur mycket han vägde på er gamla våg? Chansen är väl stor att du faktiskt väger det din nya våg visar eftersom nya vågar överlag är bättre än gamla (batterivågar i alla fall). Kanske har gamla vågen visat lite för mycket i kombination med att vätska har lämnat kroppen.

Hur som haver: GRATTIS!!   

• Såphia

Vad konstigt det är med viktnedgången. På fem veckor gick jag ner endast 700 gram och nu på tre dagar har jag gått ner 1,3 kg! När det känns som trögast så får man inte ge upp, plötsligt händer det som triss säger. :)

Hoppas på fortsatt viktnedgång. Det är så motiverande att se vågen peka neråt och byxorna som blir för stora och bältet som spänns in hack efter hack. Dessutom har jag äntligen fått rätt på min mage. Från att göra nr 2 en till två gånger i veckan, till i stort sett varje dag. Inga kramper, ingen svullen mage, inga sova på soffan pga magknip. Bara härliga hela sömnnätter! Den största vinsten helt klart, men viktnedgången är mest kanon ändå!"   

• Såphia

Gått upp 700 g under helgen. Två glas vin och lite för mycket nötter gissar jag. Ändå nöjd då detta var enda fusket. Trots detta så blev det 600 g ner under veckan.
    Trevlig måndag på er alla.

• Såphia

Jag räknar inte kalorier alls. Håller strikt max 5g kolisar/100g och någorlunda runt 20 g kolisar/dag. Ibland mer, ibland mindre.

• Såphia

Vi är mitt i en köksrenovering vilket är roligt på många sätt, men det ställer helt klart till det då jag inte har varken ugn eller spis för tillfället. Bara micro... Jag har ätit rysk yoghurt, färdiga kycklingklubbor, ostar, ölkorvar på längden och bredden nu några dagar... Kan inte ens koka ägg! Hoppas snart vi kan installera den nya ugnen och spishällen så jag kan börja äta någorlunda igen. Det blir mycket köpemat för familjen nu och det är inte lchf-vänligt på något sätt. Köpte en calzone sist och hävde ut allt innehåll och slängde degen. Det var rätt gott, men det kan man ju inte äta alltid. Likaså kebabsallad. Gott en gång då och då..

Grattis till alla bra viktminskningsresultat!!   

• Såphia

Ellaria: varför tror du att det har koppling till lchf? Du har ätit mer eller mindre lchfkost sedan januari och detta har inte hänt innan?

Kan ju vara vad som helst. Har du dessutom en historia där du lätt har svimmat så har det gått på rätt håll. Har du lågt blodtryck?

Hoppas du mår bra trots smällen.

• Såphia

Jag räknade precis ut att jag (om jag följer min viktnedgång som den varit de sista tre mån) kommer nå min målvikt om två månader!! Känns helt sjukt att jag förhoppningsvis är så nära. :) Förvisso är julen på ingång så eventuellt tar det lite längre tid. Finns en del jag vill äta just på julen. Nån pepparkska, brunkål (mammas) och sill. Vi får se hur det blir.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**