**Den stora feta LCHF-tråden**
Ni kunniga, jag behöver hjälp! Jag undrar över två saker som jag hoppas någon vet! :)
Under jul och nyår gick jag upp 7 kilo, på tio dagar. Helt sjukt! Jag frossade ioförsig ordentligt, men ändå... Det var mestadels vätska som försvann under första veckan i januari, ca 4-5 kilo. Jag tycker att det är sjukt mycket! Jag har läst flera gånger att 1-2 kilo är vatten och förstår att det är individuellt och kan vara mer, men kan det bero på något speciellt att man får så otroligt mycket vätska i kroppen när man äter kolhydrater? När jag nått min målvikt så har jag tänkt att äta liberal LCHF men det är ju inte kul om jag går upp så mycket vattenvikt då! Så min fråga är helt enkelt om det är normalt att gå upp så mycket i vattenvikt?
Min andra fråga är om kroppen kan "missta" LCHF-bakverk för "vanliga" bakverk? Jag åt en LCHF-semla igår (skitgod!) och hade idag gått upp ett halv kilo. Jag vet att det kan gå upp och ner men det brukar inte göra det på det sättet för mig om jag håller mig till LCHF. Så kan kroppen tro att det var riktigt bröd med mjöl i, bara för att det smakade så? Eller kan man vara känslig för kokosnötsmjöl också?
Hoppas det är någon som kan hjälpa mig med mina funderingar! :)