**Den stora feta LCHF-tråden**
Första veckan med LCHF är till ända och det känns hur bra som helst! Har mått lite dåligt ett par dagar, men inte så jag inte har kunnat leva som vanligt! :) Har gått ner två kilo också, det känns toppen!
Men nästa vecka kommer det bli lite jobbigt med maten. Jag har nämligen lärarpraktik och äter med eleverna i matsalen. De är 10-11 år gamla så de ser ju om man inte äter saker och sådär. Jag vill liksom inte sätta griller i huvudet på dem eller prata om hur kolhydrater är onyttiga. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att bli hyfsat mätt men samtidigt att det inte märks jättemycket att jag äter annorlunda! Det känns ju som att det kommer vara kolhydrater i allt också, en dag är det t ex färsbiffar och det är ju okej, men då är det ju säkert ströbröd i...
Jag har i alla fall tänkt att käka mycket sallad och gurka (brukar vara det oftast) så det ser mer ut på tallriken. Sen hoppas på att det finns broccoli också, och försöka pilla ut proteinet ur grytorna och sådär. Två dagar är det dock pasta med sås och en dag thaisoppa, säkert redd med massa mjölk. Det är jobbigt det här känner jag! Någon som själv har erfarenhet av det här och kanske själv jobbar som lärare? Skulle vara väldigt bra med lite tips! :D