Faile skrev 2011-09-14 20:55:06 följande:
Visst är det härligt! Lycka till

Jättehärligt! :D Jag hoppas verkligen det fortsätter såhär! Tack!

Tetran skrev 2011-09-14 21:02:47 följande:
Hur gör du då? Vad äter du?
adams family skrev 2011-09-14 20:10:37 följande:
Om du lägger in dagsmenyer ser du ju vid varje livsmedel hur mycket kolhydrater det innehåller och kan minska detta livsmedel eller helt plocka bort det och byta ut mot ngt annat.
Öka på fettet så ska du se att du får ett bättre kaloriintag en tsk eller msk exra vid varje mål är en bra början..
Jag kollade lite mer nu. Och jag äter turkisk youghurt och det inne håller 4 kolhydrater och Finncrips ca 4. Så det är nog där det ligger då. Men finncrisp är så goda. Saknar bröd! Har ännu inte hittat nåt bröd jag gillar.
Till frukost har jag ätit ägg och bacon med en klick majonnäs. Gott och väldigt mättande! Sen har jag käkat kött eller kyckling med bea, broccoli och jag har även gjort en jättegod sås gjort på grädde, creme fraiche, bacon och smält feta!
Har även ätit några babybel och som snack en dag åt jag rullar med majonnäs i mitten och sen ost och skinka! Igår åt jag även det där microbrödet som tipsades om tidigare i tråden! Jag har ätit när jag har varit hungrig och slutat sen. Har hamnat på 1400-1600 kcal (även om det inte är det viktigaste) och under 10 gram kolhydrater!
Jag tycker att du absolut ska skippa finncrisp och turkisk yoghurt, eller i alla fall bara ha det som t ex helglyx! Det blir ju väldigt mycket med 8 gram kolhydrater på bara det! Saknar du bröd tycker jag du ska baka microbrödet, skitenkelt och jättegott rostat! :)