• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vilka fantastiska resultat ni visar upp!! Blir glad/rörd/inspirerad.

• Såphia

Quick fix? Hade vi varit ute efter det hade vi väl druckit pulversoppor och späkt oss. Vi äter nyttig och bra mat, äter oss mätta och motionerar (de flesta av oss). Viktnedgången sker för de flesta inte i ett rasande tempo utan 0,5-1 kg per vecka.

Håller med några andra i tråden. Vad händer? Det finns inte en sanning, det är det som är styrkan i en sådan här tråd. Vi hjälper och stöttar varandra. Peppar och ger varandra tips. Inte förmaningar. TIPS. Det som funkar för mig, funkar inte för alla. Det borde väl alla förstå år 2012?  

• Såphia

Jag har aldrig testat plankan. Kanske skulle testa. Vilket upplägg är bäst? Efter tre graviditeter så är magen mjuk. :) Vill gärna tajta till den.
    Jag har bestämt mig för att byta våg/mätdag från måndagar till fredagar. Så från i måndags till igår blev det 500 g ner. 4,9 kg kvar till målvikt. De sista kämpiga fem.

• Såphia

Även mina kläder sitter dåligt nu. Nio kilo ner och även mina tajtaste byxor sitter löst. Bältet är för stort även i den innersta hålet. Angenäma problem. Vill dock inte handla nytt innan de sista fem kilona är borta.

• Såphia

Nu blev jag hungrig. :)
    Nån som har nått tips om hur man får till fastare blomkålsmos? Min blir rätt rinnig, men supergod ändå.

• Såphia

Jag mäter på två ställen. Där det är som smalast och dör det är som tjockast.

• Såphia

Nu har jag gjort en sats pepparkaksmuffins på vanligt sätt och en plåt lchf-pepparkaksmuffins. Luktar gott. Återkommer med resultatet.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**