• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Pepparkaksmuffinsarna blev ganska goda. Rätt lika vanliga muffins men jag börjar bli ganska trött på mandelmjölsmaken...

Imorgon och på tisdag är jag iväg i Tyskland på konferens. Mycket hotell när jag jobbar och det är inte alltid helt lätt.

• Såphia

Igår testade jag för första gången steviasötad choklad. Ljus choklad som jag saknat så himla mycket. Det var supergott, men det räckte med ett par bitar för att bli "mätt". Konstigt hur snabbt frosseriet slutar med LCHF. Innan kunde jag lätt klämma en hel chokladkaka från Marabou.

• Såphia

Nu har jag letat som en besatt i tråden efter lakritsfudgereceptet. Var det du Ninis som hade det? Jag har äntligen hittat lakritspulver och tänkte baka ikväll.

• Såphia

Väg och mätdag idag. 0 kg ner eller upp. Ändå nöjd eftersom jag mitt i veckan hade gått upp 700 g. Blivit några glas rött vin på konferensen jag var iväg på så det var säkert anledningen.

standby: trevlig resa och njuuuuut!!

• Såphia

På tal om glögg så säljer systemet en sockerfri sort som heter Ripa (nr 96008) för 59:- Har inte testat den alls men enl deras hemsida så var det bara 3 g kolhydrater på en liter. Riktigt kanon. Mindre än Åkessons. Någon som smakat?

• Såphia

Glad 1 advent mina vänner!
    Snön har landat i Skåne. Adventsfrukosten och morgonkaffet är klart. Idag är det julmarknad i byn där jag bor. Snön gör helt klart att allt känns mer magiskt. :)

• Såphia
    Livets Magi skrev 2012-12-03 10:59:08 följande:

*detta inlägg är anmält,man får inte uppmana till sådana saker*
    Anmäl du, men du kanske förstår poängen vi är ute efter?
  • Såphia

Jag vill frossa i frasiga frallor med sött pålägg. Typ honung.... Är inte sugen på annat förbjudet som pasta, godis osv. Bara att ta en dag i taget.

För mig blev det en 18-timmars fasta idag. Eller sedan igår. Även om detta inte var planerat så hoppas jag på ett hopp ner på vågen.

• Såphia

Körde fasta igår från 12 till idag. Har ännu inte ätit. Är inte hungrig men har huvudvärk så jag har nog druckit för lite.
    Vägdag och 500 g ner sen igår och 600 g ner totalt denna veckan. Låter lite, men detta är "dagarna innan mens" veckan och då går jag alltid upp ca ett halvt kilo. Min menscykel har förlängts från 28 dagar till 31-32. Hur är det för er andra?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**