• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nallebjörnis skrev 2011-04-15 17:12:12 följande:
    jaha då var man hemma igen.. alla proverna på dom 10 rör blod dom tog såg super ut... lite högt kolestrol... men annars inget.. vad är då fel på mig?!? Jo då påstår han att ja har för korta musklet i hela kroppen?!?! vaaaaa
    Förlåt att jag skrattar, det är inte åt dig det är åt läkarens kommentar. För korta muskler, låter som han inte har en aning utan drog till med första bästa som poppade upp i huvudet.
    Jag tycker synd om dig som är dålig utan att få reda varför, det måste kännas hemskt.
    Lycka80 skrev 2011-04-15 17:52:24 följande:
    Om man bara hittade strö av Canderel, hur mycket ska man då använda till äggmjölken??
    Hoppas det är någon som vet..
    Ska du göra choklad? Nu har jag inte provat men jag skulle nog prova utan först och sen ha lite lite och smaka av.
  • Bordeaux
    MiaMajsan skrev 2011-04-15 18:14:37 följande:
    Jag har druckit väldigt mkt vatten sedan jag fick barn och än mer sedan jag slutade amma. Kanske dricker liiite mindre än jag brukar sedan jag flyttade till DK, för vattnet här smakar inte så gott :/
    Citronkoncentrat i vattnet har blivit min räddning för jag är lat. Vattnet i lägenheten smakar ogott, mass kalk i det för det lämnar sådana spår. Men när man dricker vatten från fontänerna inne istan så är det vattnet så mycket godare någon sa att det är alpvatten. Jag tycker jag borde ha samma vatten i lägenheten som inne i stan.
    Vore jag olat skulle jag köpa citron och skiva och ha i vattnet. Det har förekommit tips om hallon i vattnet med och det smakar gott men hallonet ser skumt ut när det tappar formen och färgen
  • Bordeaux

Nu har jag skrivit in allt jag ätit idag och landat på 222g fett 132g protein och 25g kolisar. Skulle inte ätit "lunchen" var inte hungrig ville bara ha upp mitt protein lite.
    Nu ska jag iaf jobba på att bli bättre på att skriva in allt i matdagboken så jag får stenkoll och kan justera vid behov. Men jag börjar på måndag för jag måste fuska i helgen mot min vilja. Vi ska på middag med makens chef och att be om spec mat eller ta med egen är inget man gör. Men jag får äta minimalt av det förbjudna, man måste ju inte hetsäta och kasta i sig alla kolisar man ser bara för att man fuskar. Säger jag nu imorgon när jag ser alla goda kolisar kommer jag tänka att h jag kan äta några fler jag har ju redan fuskat

• Bordeaux
    Kaya skrev 2011-04-15 21:14:34 följande:
    Ogott!

Olat!

Kommer du möjligen från Umeå?

Där man säger att man "ostädar" när man stökar till?

K
    Faktiskt inte kommer från Linköping. Men det har nog att göra med att jag försöker lära mig tyska och säger nicht och keine när det är något jag inte vill, och att det då blir o-ord på svenska.
    Fast orolig har mamma använt så länge jag kan minnas om saker som inte är roliga
  • Bordeaux
    joller skrev 2011-04-17 17:37:25 följande:
    Jucea; usch va tråkigt, hoppas han blir frisk snart!

Alla;

Tänkte var köper ni till chailatte??  och vad har ni i?.. jag kommer ihåg att jag älskade espresso houses chailatte, men inte så värst nyttig :P..
    hur pass nyttig är den ni dricker enligt lchf?
    Chailatten som näms här itråden är nog inte samma du tänker på. Utan en sk äggmjölkslatte fast med chaite istället för kaffe. Googla äggmjölkslatte.
  • Bordeaux

Sininen, jag ska börja hålla koll på måndag och skriva in ALLT i matdagboken så jag får koll. Jag åt helfel en dag och magen reagerade och då bestämde jag mig, jag vill ha koll, jag vill göra rätt, jag vill bi av med min rosacea och gå ner i vikt. Nu är rosacean viktigare än vikten men eftersom jag är tjej så vill jag alltid ner lite kilo, och speciellt som många här pratar om vikt- och centimeter minskningar

• Bordeaux
    Annanym skrev 2011-04-17 18:17:04 följande:
    Förresten, jag gjorde så grymt god mat i fredags. Och enkel! Gjorde kryddsmör på smör, salt, vitlök, persilja, citronskal och pressad citron, lade ut blomkålsbuketter och halverade champinjoner i en form, portionsbitar av lax på det och så klicka på smöret. Skjuts in i ugnen, 200 grader i 25 minuter och för hel...sefyr så gott det var!

*får hybris*
    Ska kanske prova, var ju på ikea och shoppade lax igår. Ikeas lax är halva priset mot coops så därför passade jag på när vi ändå var på ikea. Har allt utom vitlök och blomkål men jag har broccoli
  • Bordeaux

Joller, den smakar inte ägg alls. Tycker du ska prova iaf, sen funkar naturligtvis chaite med grädde i också.

Sinninen; jag har ätit långa pencillinkurer i omgångar men att äta pencllin varannat halvår känns inte helt bra. Har även en kräm att smörja med men den ska jag sluta med när tuben är slut. Sen jag började med lchf är huden så mycket bättre men det har tagit ganska långtid för att se något. Men huden tar ju ca 1mån innan man kan se resultat pga hudenscykel. Det var mamma som tipsade om lchf faktiskt, men så har jag även bra "vanliga" hudvårdsprodukter iom att jag är tjej så peelar man sig och så

• Bordeaux
    Pallas skrev 2011-04-18 09:03:31 följande:
    Tack Linda1976! Tråden är rätt lång, som om ni kan peka på några inlägg med frukosttips är jag jättetacksam! FL:s sökfunktion funkar inget bra hos mig.
    Om du inte vill steka så äggmjölkslatte, smakar inte ägg alls och är mycket godare än den låter.
    Enklaste är att googla =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**