• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-04-15 09:34:56 följande:
    men då äter du inget annat kött än nån ölkorv per dag?

Ett bra sätt när man inte har lust att laga mat är att ta en stor plåt och köra kycklingfileer eller en köttfärslimpa eller fläskkotletter i ugnen. Då har man så att man klarar sig i 2-3 dagar sen! perfekt, för jag är inte heller den där typen som alltid orkar planera eller laga mat! även om jag älskar det, så just nu har jag bara inte orken eller lust att stå där.
    Nallebjörnis skrev 2011-04-15 09:28:52 följande:
    Ok är de nåt spec kokosfett eller det man köper när man gjorde ischpklad som liten??
    Helst ska du köpa på hälsokosten (finns på vissa ica också) Tex Cocosa är populärt, finns med kokossmak eller neutralt. men det är ganska dyrt! Det silvria i butiken är härdat och gud vet vad, men jag köper oftast det ändå av ren dumhet.
    När maken är hemma blir det riktigt kött istort sett varjedag. Men denna vecka har han inte varit hemma så mycket och då passar jag på att slarva och fördärva kroppen för att jag är lat. Men nu får det nog bli hemmgjord hollandaisesås, färsk sparris och kalkon i lager här hemma. Coop har rea på sparris och kalkon nämligen
  • Bordeaux
    jeng skrev 2011-04-15 09:55:48 följande:
    Åhh coop måste kollas upp! jag har ju 1200 kr kvar att handla mat för den här månaden eller nåt!! (ni vet min utmaning!)
    Jag bor ju i Schweiz, inte helt säkert att Svenska coop har samma reor. 1kg färsk grön sparris ca 40kr, det gillar vi
  • Bordeaux
    jeng skrev 2011-04-15 09:55:48 följande:
    Åhh coop måste kollas upp! jag har ju 1200 kr kvar att handla mat för den här månaden eller nåt!! (ni vet min utmaning!)
    Du bor omkring Linköping om jag inte blandat ihop dig med någon annan här. Om man åker förbi lambohov mot slaka hållet så ligger sparrislandet där. Vi cyklade dit och skulle köpa sparris i juli förra året men då var tyvärr deras sparrissäsong slut. Att handla direkt från bonden tycker jag känns bättre så om du har vägarna förbi där så titta in.
    www.sparrislandet.com/
  • Bordeaux
    Deliverance skrev 2011-04-15 10:10:34 följande:
    Oj, om jag ska berätta om mina besvär så kommer nog 99% att lämna den här tråden

Jag vet inte och jag vågar inte säga om du har IBS eller inte, för IBS kan utspela sig så olika för olika människor..
    För att förklara lite kort om min IBS så sitter mitt onda i magen, oftast under naveln och när jag får kramper i magen så gör det ont under naveln och strålar ut mot båda sidorna, oftast med ett väldigt långt toa besök efteråt då magen krampar så mycket att jag inte kan eller vågar röra mig. Vill inte förklara närmare just här då folk säkert inte blir så glada Oskyldig
    Orora dig inte vi har haft ett par bajsdiskussioner tidigare så vi är vana. Prata på du
  • Bordeaux
    yena89 skrev 2011-04-15 12:34:37 följande:
    Guuud jag darrar och skakar. Är mitt uppe i matlagningen och så ringer det, ett nummer jaginte känner men det vara sundsvalls-nummer så trodde det var nån som ringde från kommunen som jag hade kontakt med.
    Då vart det en tant som ringer och säger jag kanske får jobb och vill prata lite med mig. Jag blev skitnervös och sprang ut i hallen så hon inte skulle höra musiken och jag fattade inget och hjärnan stod still och jag vet egentligen inte om samtalet slutade bra eller itne men tror det var nåt med att hon skulle höra av sig med vidare info xD

Så när jag la på luktade det bränt så jag hade haft maten på högsta värme xD men den går nog att äta fortfarande.
    usch, behövde bara skriva av mig xD
    Låter ju jättebra om du får jobb, det håller vi tummarna för!
  • Bordeaux
    yena89 skrev 2011-04-15 12:46:38 följande:
    Hehe tack. Inom hemtjänsten så det blir nåt nytt. Funderar på att ringa upp henne och kolla så jag verkligen fattade rätt nu när jag lugnat ner mig.. Aldrig haft ett riktigt jobb så detta är nytt för mig  Skäms
    Och då löser sig ditt inkomstproblem, det blir ju jättebra om du får jobbet. Jag har aldrig jobbat inom hemtjänsten så jag vet inget om den branschen.
  • Bordeaux

Jag åt inte så illa igår, glömde att jag åt upp mina ostar. Jag tärnade 150g grüyere och kanske 50g av asiago osten. Grüyeren innehåller 27g proteiner/100g.
    Nu måste jag sluta vara lat och skriva in allt i matdagboken.

• Bordeaux
    Snowsee skrev 2011-04-15 14:56:05 följande:
    Jag jobbar som fsklärarare också och har inte haft ngt problem. Ätit så här i snart 4 veckor.
    Jag läste fisklärare och började fundera på vad det är för yrke. Dags för glasögonputs tror jag
  • Bordeaux
    mikroE skrev 2011-04-15 16:22:51 följande:
    Det är inte dåligt bara för att det har blivit för varmt men konsistensen kan bli hård när det stelnar igen och svårt att skeda upp. Dåligt kan det säkert bli men i somras stelnade och smälte mitt kokosfett flera gånger utan att ändra smak så ditt är nog OK så länge det smakar OK.
    När mitt smälte i skåpet ställde jag in det i kylen. Stenhårt som fan och enklare att använda smör blev resultatet
  • Bordeaux
    MiaMajsan skrev 2011-04-15 16:48:16 följande:
    Vad är det för choklad ni använder när ni gör gott?

Jag tror jag äter fel. Gick ner 1 kilo första veckan, men har inte gått ner mer den andra veckan. Alla andra verkar rasa i vikt :( 
    Jag rasar inte heller men jag slarvar och äter inte helt rätt heller.
    Vi är alla olika och vi fungerar olika, glöm inte det
    Jag tycker det verkar som det går snabbare för män än för kvinnor att förlora kilon med lchf, man ska inte jämföra sig med andra.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**