• Allrona

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag gjorde dubbel sats av mandelbrödet som var med i lchf-tidningen och hällde i en brödform. Det blev riktigt gott och ännu godare när man rostade det

Recept dubbel sats:
    3 dl Mandelmjöl
    1 dl pofiber
    4 msk linfrö
    4 tsk fiberhusk
    2 tsk bakpulver
    4 dl riven ost
    8 ägg

Vispa äggen fluffiga. Blanda alla torra ingredienser och blanda i osten och de vispade äggen. Låt stå en stund. Smörj en brödform och häll i smeten. Grädda i 200 grader. Vet inte riktigt hur länge jag gräddade men ca 30 minuter.

• Allrona

Tänk att det kan vara så provocerande att inte äta fikabröd! Var på kalas hos en väldigt gammal släkting nu på em. Jag tog en liten bit smörgåstårta då det kändes ofint att sitta där och inte äta ngt men när fikabrödet kom fram nöjde jag mig med en kaffe. Men oj vad mycket kommentarer jag fick! Alla hade tydligen en åsikt om att jag valde att inte äta fikabröd! Antagligen fick väl de runt mig dåligt samvete för att de själva moffade och fick därför lov att pika mig för att jag inte åt!

• Allrona

Ang. Barnen så säger jag att jag får ont i magen och ont i huvudet av mat med socker och av bröd och pasta mm. Det är helt sant så jag behöver inte ljuga alls

• Allrona
    Tonysflicka skrev 2012-04-24 11:32:34 följande:
    Hej hej... Är ganska ny på lchf. Behöver lite tips på hur jag ska klara av detta.

Vill gärna ha ex på att käka till frukost,lunch mellanmål middag.

sen är jag såå sugen på nåt på kvällen framför tvn me så jobbigt detta :(

Menar va får man äta och inte äta :(

mvh
    http://www.kostdoktorn.se/lchf/
  • Allrona

Hon den där - jag hade diaree efter ca 1 vecka med lchf, jobbigt men det gick över efter några dagar. Så håll ut och se om det blir bättre!

• Allrona
    Glass skrev 2012-04-26 20:08:21 följande:
    Jag måste bara fråga er. 
    Kokosmjölk...är det flytande?

Anledningen till att jag frågar är att jag öppnade en  något förgammal burk idag och det var som vispad grädde, typ. 
    Luktade ok och smakade ok, så jag använde den ändå, men jag har för mig att det ska vara flytande egentligen, eller? 
    Kokosmjölk skiktar sig och skakar man inte burken ligger det som en tjock massa högst upp och vätska i botten. Den tjocka massan kallas även kokosgrädde
  • Allrona
    stjierna skrev 2012-04-26 19:52:54 följande:
    Jag har aldrig set kokosolja på mitt ICA Maxi.. Däremot har dom kokosfett MED smak, men inte utan. Men den är tokdyr på Maxi och jag köper ju min 400 grams för 62 kr på Life, så jag håller mig till den ;)

Någon som testat kokossocker?? 
    Kokosolja och kokosfett är samma sak Kokosfett blir flytande över typ 23 grader. På mitt ica har de också bara med smak så jag köper på life, cocosa som kostar ca 100 kronor för 400 gram.
  • Allrona
    Glass skrev 2012-04-26 20:20:55 följande:
    aha, då kanske det är mjölk där nere någonstans, jag kollade inte så noga. 
    Tack :) 
    Kokosmjölken blir om du skakar burken eller blandar den fasta delen och den vattniga
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**