stjierna skrev 2012-08-17 09:38:04 följande:
Jag måste bara få glädjeskutta lite. Har hållt på (strikt) med LCHF sedan 1a mars, med undantag för 3 veckor i juni, och har stadigt stått stilla på 94 kg.
Jag har testat allt - warrior, pf, ej mejeri, fakir, fakir ufo osv osv. För 4 veckor sedan bestämde jag mig för att bara äta normal LCHF, inget uteslutande alls, så jag har tillåtit både mejerier, nötter, bär, choklad, alla grönsaker (försiktig med blomkål, då det triggar mig) även underjordsgrönsaker. Och fram till förra frdagen stod jag fortfarande stadigt på 94 kg, men mådde såå mycket bättre både fysiskt o psykiskt, och idag när jag ställde mig på vågen o var beredd på mina (numera väldigt kärvänliga) 94 kg så stod vågfan tamigtusan på 91.9 kg!
Kan det vara så att min kropp ÄNTLIGEN har slappnat av o vågat släppa efter? Jag bågar inte ropa hej förens vågen visar minst -5 kg från ursprungsvikten, DÅ känns det på riktigt!
Åh vad kul, förstår det känns toppen! Hoppas nu att det fortsätter så

AlexandraViberg skrev 2012-08-17 13:08:03 följande:
Känns förjävligt, kämpar för att bli gravid så kände mig värdelösast alla kategorier som inte kunde stå ut med detta. Brödet hjälpte lustigt nog.. :(
Men det låter ju som att du har fått en ovanligt krafig reaktion av avgiftningen som sker i din kropp just nu, hade jag mått så illa hade jag säkert också tagit vad som helst för att slippa....
Det är bara att börja om och köra på, skulle det hända igen kan du ju istället prova med med lchf-vänligt bröd som en finncrisp, flatbröd etc. och se om det hjälper. Vissa nötter är ju ärt kolhydratrika, det kanske också kan vara ett alternativ? Jag har för mig att ett smårgåsrån innehåller 2,6 g kolhydrater, så det blir ju inte så mycket om du håller dig till en.
Du får väl prova igen och se om det går att stå ut, annars kanske du istället bör övergå till LCHF genom att trappa ner på kolhydraterna successivt?