Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

Chicky01 skrev 2012-08-15 11:16:23 följande:
    Hej tappra lchf:are,

har läst på flera ställen att man ska akta sig för tonfiskkonserver i olja. Är ICAs ok? Det är solrosolja i den.

Igår var min första dag med fakir. Blev ganska enformig mat då jag inte hade tid att planera min mat. Blev grillad kyckling med skinn både till lunch och middag. Totalt 71 g fett och 133 g protein. Vet inte om det är bra eller dåligt, men jag gick inte hungrig i alla fall.

Om jag minns rätt är det mycket omega 6 i solrosolja. Bättre att köpa tonfisk i vatten och tilsätta lite rapsolja/olivolja.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Jag1977 skrev 2012-08-16 09:28:38 följande:

Prova göra snabb bröd istället- mättar mycket mer än youghurt. Ett ägg, 1dl mandelmjöl,25g smör- häll i två små formar- micra 2min och sätt på bregott och gott pålägg. Man blir jättemätt!

Kanske ska prova jag med
    Hur små formar, som bullformar?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Jag1977 skrev 2012-08-16 12:37:00 följande:

Det blir ju två stycken av en sats, äter bara en- den andra käkar sambon eller så sparar jag den- blir jättegod om man bara värmer den några sekunder igen

HugoochVilma skrev 2012-08-16 12:51:14 följande:
    Jag använde två typ cukcakesformar, lite större och mer stadigare än vanliga bullformar. Blev toppenbrA!

Blri det som ett "bullbröd då", alltså man delar den på mitten och får en över- och en underhalva?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    stjierna skrev 2012-08-17 09:38:04 följande:
    Jag måste bara få glädjeskutta lite. Har hållt på (strikt) med LCHF sedan 1a mars, med undantag för 3 veckor i juni, och har stadigt stått stilla på 94 kg.

Jag har testat allt - warrior, pf, ej mejeri, fakir, fakir ufo osv osv. För 4 veckor sedan bestämde jag mig för att bara äta normal LCHF, inget uteslutande alls, så jag har tillåtit både mejerier, nötter, bär, choklad, alla grönsaker (försiktig med blomkål, då det triggar mig) även underjordsgrönsaker. Och fram till förra frdagen stod jag fortfarande stadigt på 94 kg, men mådde såå mycket bättre både fysiskt o psykiskt, och idag när jag ställde mig på vågen o var beredd på mina (numera väldigt kärvänliga) 94 kg så stod vågfan tamigtusan på 91.9 kg!
    Kan det vara så att min kropp ÄNTLIGEN har slappnat av o vågat släppa efter? Jag bågar inte ropa hej förens vågen visar minst -5 kg från ursprungsvikten, DÅ känns det på riktigt!

Åh vad kul, förstår det känns toppen! Hoppas nu att det fortsätter så
    AlexandraViberg skrev 2012-08-17 13:08:03 följande:
    Känns förjävligt, kämpar för att bli gravid så kände mig värdelösast alla kategorier som inte kunde stå ut med detta. Brödet hjälpte lustigt nog.. :(
    Men det låter ju som att du har fått en ovanligt krafig reaktion av avgiftningen som sker i din kropp just nu, hade jag mått så illa hade jag säkert också tagit vad som helst för att slippa....

Det är bara att börja om och köra på, skulle det hända igen kan du ju istället prova med med lchf-vänligt bröd som en finncrisp, flatbröd etc. och se om det hjälper. Vissa nötter är ju ärt kolhydratrika, det kanske också kan vara ett alternativ? Jag har för mig att ett smårgåsrån innehåller 2,6 g kolhydrater, så det blir ju inte så mycket om du håller dig till en.
    Du får väl prova igen och se om det går att stå ut, annars kanske du istället bör övergå till LCHF genom att trappa ner på kolhydraterna successivt?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Snart dags för en vecka all inclusive i Turkiet med 30 grader i skuggan Solig
    Har ingen aning om hur bufféerna ser ut eller restaurangerna, men ska försöka hålla mig low carb så länge det inte är något ovanligt eller nytt som jag vill smaka på. Dricka socker kommer inte att vara ok.
    Vill inte flippa ut helt när det gäller maten, för då lär min mage flippa ut...

Hur skulle ni tänka?

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    NollÅtta skrev 2012-08-21 10:01:27 följande:
    Skulle nog försöka hitta en balans där jag unnar mig om jag verklign vill ha något/prova något. Men i det stora hela kör lchf   Man vill ju ändå njuta av semestern och så länge du inte spårar ur så kan du ju ta igen det när du kommer hem sen!
    Allrona skrev 2012-08-21 13:59:39 följande:

Jag åker också på all inclusive om några veckor och planerar inte göra några större avsteg där. Buffemat och hotellfrukost brukar ju passa perfekt när man äter lchf jag tänker så att på semestern vill jag må så bra som möjligt för att kunna njuta av semestern och jag mår absolut bäst när jag äter lchf

Tack för input
    Precis,  vill gärna kunna prova lite mat jag kanske inte äter så ofta (utöver buffén). Men att moffa choklad och läsk känns ju rätt meningslöst, då kan jag lika gärna stanna hemma i Sverige om det är läsk och choklad jag är ute efter.
    Hoppas nu det går som tänkt, så att inte SUGET slår till...

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Chicky01 skrev 2012-08-21 14:48:46 följande:
    Håller med! Tycker den är jättegod. Brukar beställa utan dressing och istället köpa till beadippen. Dressingen smakar väldigt söt, tycker jag... Köttet känns köttig och tror nog inte att det kan vara så mkt mjöl/ ströbröd/ potatismjöl i den! Har funderat på om man kan beställa den med extra bacon oxå? Den är mumma och dessutom blir jag mätt på den! Rekommenderas verkligen!
    Jag brukar beställa den med bacon
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    stjierna skrev 2012-09-01 11:25:40 följande:
    Herregud, Mallorca svälter mig! Det är tur att det finns kaffe...
    Gårdagens mat var först hotellfrukost bestående av bröd i alla former samt sötad yoghurt o flingor. Jag drack kaffe och åt lite smör.
    Lunch blev en en bit rökt korv o vatten. Kvällsmat blev restaurang! Jag såg framför mig goa tapas eller en fisk-/skaldjursrätt... Jag fick en yttepytteliten sallad. Med 7 räkor på. Yes. Kaffe m grädde/smör i mängder på kvällen för att bibehålla NÅGON sorts vätske-/fettmängd.

Den här dagen börjar bättre med ett kokt ägg, en ostskiva med smör och en liten grekisk yoghurt. Nu känner jag mig iaf mätt!
    Det var lika svårt i Turkiet Äggröran smakade skit, och kokta äggen smakade som om de var kokade i någon lag... Yoghurten var klumpig, och korven rosa. "Smöret" var någon sorts margarin som smakade kemilabb med en hinna i annan färg än det under... Nu är jag iof rätt kräsen, men i princip allt  var verkligen kolhydratbaserat.
    Så det gick sådär ur lowcarb-synpunkt, jag åt mycket färsk frukt . Kändes som det bästa valet under omständigheterna.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Martina 76 skrev 2012-09-04 08:23:15 följande:
    2 kg på tre dagar - det här går ju som tåget!
    Härligt
    kanske har missat, kör du med något nytt upplägg nu?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**