Milleman skrev 2011-10-19 23:05:51 följande:
Jag undrar hur mycket fett ni äter på en dag ungefär.
Jag har helt slutat äta pasta, ris, potatis och bröd samt äter väldigt få grejor som innehåller mer än 5 g kolhydrater.
Jag har istället ökat på protein och fett men jag misstänker nu att jag kanske borde äta ännu mer fett för att vara en LCHF:are?
jag har en app på telefonen som säger att man kan äta obegränsat av den mat som innehåller 5 g kolhydrater eller mindre. men så kan det ju omöjligt vara. i den listan finns mjölkprodukter med. om jag dricker ett glas mjölk har jag ju fått i mig 10 kolhydrater isåfall... hur går det ihop?
En generell grundtanke med lchf är att man plcokar bort potatisen och tillsätter fett. Vissa personer anser att man äter lchf om man äter <100g kolisar om dagen (har för mig det är annika Dahlqvist) Sen finns det andra tycker gränsen går lägre <50g kolisar om dagen.
Lchfare brukar börja med att äta <20g kolisar för att få lite koll och generellt sett så går man ner i vikt om man äter <20g om dagen. Vi är alla olika vissa går ner av att äta 50g andra måste ner till 5g.
Jag skrev ett inlägg igår du kan läsa om du klickar på mitt namn så får du ju upp bara mina inlägg.
Det här med varorna är ett riktmärke med undantag, vitlök innehåller ganska mycket kolisar men man äter så lite så det är ok. Mjölk är inte bra för som du säger så blir det ganska snabbt många kolisar trots att det är godkänt. Jag brukar räkna på hur många kolisar är det i hela förpackningen och hur snabbt äter jag upp den.