-
Ex. bodystore.se :) Eller hälsokostenbara lilla jag skrev 2011-03-16 12:58:11 följande:var hittar man sukrin?? har letat överallt men det finns inte :(
-
Inspiration, tack!
Jag åker hem till mina föräldrar till helgen och på söndag ska vi, några veckor sent, "fira" min födelsedag. Det kommer några släktingar. Det ska bjudas på mat, men det står still i mitt huve. Jag har tittat runt på lchfrecept men hittar inget som känns "WOW!". Det ska vara något som både jag kan äta men som även icke-lchfare kan äta, de ska tex kunna ha klyftpotatis till.. Jag söker en riktig smaksensation!
Har ni några tips på recept som kommer att blow their minds? ;) -
Tack! :) Det där med tomaten lätt väldigt gott!emmasofiee skrev 2011-03-17 10:51:15 följande:Jag älskar fläskfilè, kryddning och sådär kan du kanske googla fram något gott. En rödvinssås till kanske?
Kanske med en lite mer "lyxig" sallad till - med olika sorters salladsblad, fetaost, avokado, körsbärstomater osv..
Något jag gillar att göra är att skära en tomat i två halvor, lägga en STOR bit getost på, krydda med oregano och ställa in i ugnen tills osten har smält. Bra alternativ till en själv som inte äter klyftpotatis men även gott för släkten.
Panacotta tycker jag är en utmärkt lchf efterrätt, man kommer aldrig ner på noll kolhydrater när man ska försöka sig på en efterrätt som ska smaka någorlunda normalt trots kolhydratnivå. Men en panacotta med lite mindre socker än receptet säger, och lite hallon på toppen är både gott och enkelt och innehåller i alla fall en massa grädde ;)
Någon mer? -
Det behöver absolut inte vara tjusigt, bara det är riktigt gott :)Faile skrev 2011-03-17 11:19:58 följande:Kanske inte så tjusigt ( vet inte hur fint det ska vara ) men väldigt gott. Tacobuffé med antingen kyckling eller köttfärs ( eller båda ).
Då kan du steka dina egna wraps, gästerna kan ha tortillabröd och man kan fylla den med det som passar.
Nackdelen med tacobuffé är ju att det inte direkt går att äta "fint". Däremot kan upplägget se väldigt fräscht ut med fina råvaror och gott kött till.
Exempel ser du här,
frokenfrau.blogspot.com/2011/02/kycklingwraps...
Tack för tipset! har du provat göra dessa wraps, är dem goda?Det där lät väldigt gott! Älskar tsatziki! *vitlök vitlök vitlök*jeng skrev 2011-03-17 11:34:47 följande:Jag brukar ta kycklingfileer eller fläskfileer och skära i långsmala bitar. sen lindar jag med bacon och kryddar och kör i ugn. Det kan man ha salladsbuffé med ostar och oliver och grejer till, och tex gorgonzolasås och bearnaise och tsatsikiMUMS!
-
Jaha okej, jag får prova att göra en sån någon dag och se om de får "godkänt". Jag gillar inte omelett så värst mycket annars, (vilket det typ är om man bortser från fiberhusken). Men det finns ju ett tortillabröd som har smak av vitlök å örter, kanske ska försöka sig på att blanda i sånt, så man slipper den där omelettsmaken :)Faile skrev 2011-03-17 12:29:35 följande:Ja vi har gjort dem många gånger och testat både kyckling och köttfärs. Det blir jättegott och man kan göra wrapsen i förväg vilket är bra.
Viktigt är dock att man blandar till för en wraps i taget. Jag försökte öka mängden och blanda en stor sats direkt, men fiberhusken gjorde att det blev så kompakt jättefort så det gick knappt att hälla ur bunken till slut. Blanda alltså ingredienser till en wrap i taget ( medan den förra ligger i pannan ).
Obs, mättande så man orkar nog max två.
Tåls att fundera på! :) -
Har precis gjort chokladbollar. Fick ut 14 st ur receptet. Det blir ca. 0,36 g kolh./boll.
Helt okej tycker jag!
Fast om jag skulle använt ICA's eco kokos med 1.5g/100 gram ist för Eldorados med 3,4g/100 gram skulle det bara bli ca. 0,2 g kolh. Men äääääsch.. ;) -
Det beror på om man är sugen eller inte, haha ;) Fast det blir ju "bara" 3-5 kolh. om man äter alla, så man får väl fundera på om man vill äta chokladbollar eller middag ;)Mandel skrev 2011-03-17 13:39:35 följande:Fast klarar man sig på att bara ta en? Äter man inte upp 12st och sedan är det ju synd att 2 ligger kvar själva så då äter man upp dem med
-
Haha, vad tror ni om detta? http://www.roligaprylar.se/Baconsalt.html
Blir det en hit tror ni? ;) -
Nej absolut inte ;) Vore intressant att läsa innehållsförteckningen faktisktDenebola skrev 2011-03-17 15:35:10 följande:Säkert inga tillsatser alls i det
-
Tog mig friheten att skapa **Den stora feta LCHF recept-tråden**.
Hoppas det var okej, annars tar jag bort den igen :)