Inlägg från: ofrivilligbonusmamma |Visa alla inlägg
  • ofrivilligbonusmamma
    Denebola skrev 2011-04-02 19:53:29 följande:
    Det är därför du ska säga till, så jag ser till att du kan Vill inte visa dem allmänt. (förresten, vad desperat det lät, ba snälla kolla in mig halvnaken, snälla snälla ! )
    Jag vill med seee! ^^ Jag la ju ut mina bilder ocencurerat i tråden, kanske jag inte skulle gjort, haha.
  • ofrivilligbonusmamma
    Linda1976 skrev 2011-04-03 17:19:39 följande:
    Va? Det är ju 51gram/100 gram?
    Kolhydrater 15.3 g 51 g   - varav sockeralkohol (maltitol) 15.3 g 51 g   - varav socker 0 g 0 g   = Netto kolhydrater* 0 g 0 g
  • ofrivilligbonusmamma
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-03 17:49:33 följande:
    Kolhydrater 15.3 g 51 g   - varav sockeralkohol (maltitol) 15.3 g 51 g   - varav socker 0 g 0 g   = Netto kolhydrater* 0 g 0 g
    Men jag kan ha fel..

Sa bara att ja tyckte det lät "för bra för att vara sant", inget annat.
  • ofrivilligbonusmamma
    Linda1976 skrev 2011-04-03 17:54:18 följande:
    Ja, det var väl inget påhopp på dig eller uppfattade du det så? Jag kommenterade bara innehållet i chokladen!
    Nejnej, du får ursäkta mig, är lättirriterad idag och låter kanske kort i svaren. Drar mig från tråden en stund :)
  • ofrivilligbonusmamma
    rasajj skrev 2011-04-04 14:55:33 följande:
    Maste bara beratta att jag vager 100kg idag!!!! Ja, det ar en stor grej for mig, sa 'lite' har jag itne vagt pa sakert tio ar. Jag startade pa 117kg pa nyar. Sa minus 17kg pa tre manader. kanns helt ok.

Jag ska fira genom att kopa nya hyllor till aldsta dotterns rum samt malarfarg!!
    Stort grattis! :D
  • ofrivilligbonusmamma
    lillAa skrev 2011-04-05 11:22:38 följande:
    Hej!

Jag är ny på detta pch behöver lite hjälp... Undrar om jag äter rätt?

Igår:

Frukost: 3 ägg, 1/2 avokade, hemmagjord räksallad (cf, majjo, räkor, lite rödlök, stenbitsrom, s&p, citron)

lunch: blomkål, broccoli, kycklingfile (ädelostfylld, ugnsgratinerad m grädde), grönsalladsmix

middag: stekt nötytterfile, stuvad vitkål (stekt i smör, kokt i grädde o cf)

Idag:

Frukost: 3 ägg, smör o salt

Lunch: middagsrester

Middag: kassler m parmesan, blomkålsmos

Har inte orkat räkna kolhydrater, men försöker att bara använda saker med mindre än 5 g/100 g.
    Dricker vatten, kaffe m lite mjölk, ingen alkohol eller annat.

Anledning till att jag frågar är att vi började i torsdags middag, och jag har inte kännt av några övergångsbesvär alls`... så då funderar man ju på om jag gör rätt?
    Har iofs tappat 1,3 kg sen i fredags morse, så det är ju bra.
    Någon som vill analysera lite?
    Ang. omställningsbesvär:
    Jag fick inga omställningsbesvär fören jag kört lchf i 2-3 veckor. Så det kanske är likadant för dig :)

För övrigt tycker jag att ditt matintag ser väldigt bra ut!
  • ofrivilligbonusmamma
    lillAa skrev 2011-04-06 09:40:27 följande:
    apropå mens...
    har ni som hållt på ett tag märkt någon skillnad på er mens?

Jag har hormonspiral sen 1,5 år och har nästan inte haft nån mens sen dess (såååå skönt!!!) men nu 4 dagar efter att jag började med lchf så har jag fått mens.. inte mycket men betydligt mer än det brukar vara.... har ingen koll på om det ligger rätt i tiden, eftersom det är så grymt oregelbundet och obetydligt att jag knappt ens märker av den längre...

Någon som har någon fundering kring detta?
    jag slutade med p-ring i samband med att jag började med lchf (ca. 7 veckor sedan) men jag har inte sett skymten av någon mens sedan dess.. Jag har oregelbunden (dock regelbunden med p-ring).
    Jag hoppas på att lchf kan hjälpa mig att få till en någorlunda normal cykel.. Men just nu känns det inte så, haha.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**