Inlägg från: ofrivilligbonusmamma |Visa alla inlägg
  • ofrivilligbonusmamma

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ok, here it goes..

Jag fattar inte ens att jag gör detta, men jag tänkte att jag kanske kunde ge er andra lite "mod", haha .
    Känsliga tittare varnas ;P

Ursäkta spegelbilderna, men vill inte be sambon att ta bilder, haha.

Såg nu när ja kollade igenom bilderna att "efter"-bilden faktiskt är tagen igår *minne som en guldfisk*. 

• ofrivilligbonusmamma
    helene306 skrev 2011-04-01 10:12:29 följande:
    Men det är ju jättestor skillnad på dig! Grattis!

Orkar jag ladda över bilderna idag (läs: om jag kommer ihåg ) ska jag se om jag lägger ut dom här
    Hoppas på att få se bilder! :)
  • ofrivilligbonusmamma

Fick hem ett paket från Lowcardshop idag. Hade beställt bröd, choklad, fiberhusk, pizzamix och "pasta". Smakade just chokladen och MUMS! Och det är endast 6g/100g! Kan ju äta upp en hel kaka utan att få dåligt samvete! haha :D

• ofrivilligbonusmamma
    Linda1976 skrev 2011-04-01 17:04:20 följande:
    Ah, ok. Det är lite för mycket carbs för att jag ska äta det Eller ja, en skiva skulle nog funka, men smakar det bröd ballar jag ur och käkar 10 rostade på raken, så jag vågar inte....
    Jo det är ju klart. Kan ju vara farligt på det sättet :( Beror ju på hur känslig man är.
  • ofrivilligbonusmamma
    Linda1976 skrev 2011-04-02 10:47:59 följande:
    Buhuhuhäääää...... Gråter
    Jag har ingen motivation, jag äter av dotterns lördagsgodis, jag har ätit macka till frukost, B&J igårkväll och jag har INGEN motivation eller inspiration... 

FY FAN vad jag känner mig låg idag  
    Lyssna på kroppen och knoppen. Kanske behöver du en paus för att ta nya tag och för att få inspirationen tillbaka :) "Synda" denna helgen och börja om på måndag om du känner att du fått orken tillbaka då :)
  • ofrivilligbonusmamma
    bara lilla jag skrev 2011-04-02 14:01:57 följande:
    nej det här var ingen höjdare, har tappat matlusten helt och maten jag äter står mig upp i halsen just nu och det enda jag får i mig är mina lchf bountys för det är det enda som inte smakar ägg eller fett eller syrligt eller blä... Men det är knappt att jag får i mig det för då gnager samvetet i mig.. det känns så dumt när jag klarat mig ganska så länge.. blir så arg börjar se och känna lite resultat men jag får inte ner någon mat, det vill sig inte , funderar på en fuskdag eller helg men är rädd för att allt arbete man lagt ner ska gå åt helsike och att det blir svårt att komma tillbaka igen
    Prova ät lättare saker då? :) Tex. kycklingsallad med fetaost och någon dressing till, det är ju ganska fräscht. Eller gör någon soppa :)

Hur länge har du hållt på?
  • ofrivilligbonusmamma
    bara lilla jag skrev 2011-04-02 14:11:12 följande:
    känns som jag har flrätit mig på allt, även de sakerna :S inne på fjärde veckan så det har inte gått så lång tid heller men maten vill verkligen inte ner :(ska försöka hitta en bra bit lax i affären för det är det absolut enda som jag känner att det faktiskt kanske kan gå ner.. jag har liksom tappat glädjen och inspirationen, men är inte heller sugen på potatis och pasta och allt det där.. Har liksom ingen matlust alls, helt noll. Tvingar i mig dessa bountys för att det är det enda som går att få ner, osaltade nötter funkar också men det är ju inte heller så bra.

Någon som har lite koll på hur bountysarna ligger i kolhydrater? 
    Så kände jag också efter ungefär 4 veckor. Hade absolut noll matlust å hade ingen ork att fixa nått alls. Och även om jag blev lite hungrig så hade jag ingen ork att fixa nått iaf så jag gick hellre hungrig. Men jag fick oftast i mig ett par ägg (eller nått annat litet) på morgonen/middagen sen lät jag det gå fram till kvällen och åt lite då eftersom jag ändå skulle laga mat till sambon. Det höll i sig i strax över en vecka ungefär om jag minns rätt.
    Så hoppas att det vänder för dig snart med :)
  • ofrivilligbonusmamma
    Snowsee skrev 2011-04-02 14:18:14 följande:
    Har ni tips på fika eller annat gott, typ efterrätt, man kan bjuda på på dotterns 1,5 års kalas?

Måste bara säga också att ni är SÅ duktiga och inspirerande.
    Chokladmousse med varma hallon till, mums ^^
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**