Inlägg från: ofrivilligbonusmamma |Visa alla inlägg
  • ofrivilligbonusmamma

**Den stora feta LCHF-tråden**

Håhåhåååå, jag har ju ingen våg hemma utan jag mäter mig bara. Men den senaste gången jag var nere hos familjen och hälsade på ställde jag mig på vågen och kollade läget. Idag, 3 veckor senare (är och hälsar på igen) ställer jag mig på vågen igen och då är det minus 3-4 kilo! Wow, vad härligt! Nästan så jag funderar på att köpa hem en våg, haha.

• ofrivilligbonusmamma

Idag har jag levt på godis.. *ställer mig i smakvrån*. Känner av hetsätningen också.. Helvetes jävla depp! Visst har jag haft deppiga stunder förr, men inte så det hållt i sig såhär länge.. Usch, nya tag imorgon, eller i eftermiddag, eller nått..

• ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-04-20 12:20:22 följande:
    Jag ställer mig i samma hörn som du!
    Kämpar mot min depression just nu som hoppade på mig väldigt kraftigt... Troligtvis när jag började fundera över att jag mådde dåligt så öppnar man väl en damm så att allt väller ut! Försökte prata med maken om det igår och det gick inget vidare, så jag låg och åt marabou mjölkchoklad hela natten..... 
    "Skönt" att inte vara ensam..
    Vet fan inte vad det är som är fel, har mått skit i typ 2 veckor nu (till o från). Det är nog som du säger, det där med "dammen".
    Jag orkar inte ens föra en sån diskussion med mannen min, känns rätt lönlöst när han ändå inte fattar.. Han tror bara jag mår "lite dåligt" typ pga av att ja tycker jobbet är tråkigt osv. Ah nej, blir sur bara jag tänker på det.
    Den där maraboun känns ganska lockande måste jag säg..
    Och så bebislängtan som smygit sig på uppepå det, bra kombo (Y)

Åh vad jag känner mig gnällig och jävliiiig!

• ofrivilligbonusmamma
    Linda1976 skrev 2011-04-20 12:31:24 följande:
    Vi kan bilda stödföreningen. Jag vadar omkring i påskgodis här hemma och vet inte vad jag ska ta mig till... Dottern ska till sin pappa lö förmiddag, då skickar jag med henne allt, så kan de moffa, han är smal och kan äta vad som helst i vilka mängder som helst - tur dottern ärvt hans gener....
    Eller så tar vi vårt godis och moffar i oss å lägger oss i soffan/sängen å ligger där hela helgen (alt. till sommaren kommer)..
  • ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-04-20 12:36:53 följande:
    EXAKT det där ju med att han inte har fattat var jag ju med om inatt.... Du får jättegärna skicka ett privat mess här eller på facebook, eller messa din msn om du har sån om du vill prata. Jag har varit med om det här förut så kjag kan ändå känan mig lite trygg i mig själv, att jag vet att det inte bara är så enkelt lixom...
    Nej å det känns ju så jävla illa när inte han förstår, vem ska då fatta lixom? Jag har ju inga direkta kompisar heller så jag kan ju inte ventilera mig på det hållet heller. Så bägaren rinner över..
    Känns nästan som pms, men det kan man ju inte ha i två veckor å utan mens, haha.
  • ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-04-20 12:56:34 följande:
    Men gud det kunde vara jag som har skrivit det där.... Jag ventilerar med ett par riktigt goa och pålitliga nät-vänner. Har ingen IRL som jag kan diskutera sånt här med (förutom min man då möjligtvis, men det gick ju inte heller så bra) så det är verkligen räddningen!

Du menar att du är lättirriterad och sådär eller? Det är väldigt vanligt vid stress eller depression att man blir lättirriterad. Så om du känner dig både sådan och nere och ut fokus så är det nog absolut något på g som du inte borde ignorera utan lära dig att analysera och jobba med. Det låter inte som att du är lika långt utför som jag är, men å andra sidan så är jag en expert på att hålla inne tills allt brister, och det här är inte heller min första episod.

Som sagt du får gärna skriva privat om du inte vill diskutera det här öppet här i tråden.
    Nja, lättirriterad vet jag inte om jag är. Eller.. jag är nog ganska lättirriterad när det gäller mannen, om han gör nått "opassande" eller vad man ska säg. Eller jag vet faktiskt inte, sitter här å funderar å det är helt svart i huvet "vem är jag? vad gör jag här?" typ, haha.

Kan ju bli såhär med i o me att jag går runt å är ständigt nervös. Nervös när jag ska till jobbet, nervös när jag är ledig för att jag är orolig för att dom ska ringa in mig osv, osv. Kroppen är inte riktigt van vid det..
    Vet dock inte hur jag ska hantera det. Jag kan ju inte riktigt bara säga till kroppen att ge fan i å va nervös.
    Oj, oj, vilka i-landsproblem man har.. 

Någon som vet om mensen kan utebli pga av stress eller som för mig "ständig nervositet"?

Har skickat ett privat meddelande till dig innan :)
  • ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-04-20 13:18:14 följande:
    OK, det låter ju mer som att du har en oros-problematik i botten då. (Det har jag med, jag började med social fobi) Sedan kommer depressionen när oron tar överhand så att säga och man inser att livskvaliteten har minskat, eller att den hindrar vissa specifika saker som man vill ska vara annorlunda.

Och precis som du säger, det går inte bara att säga till. Jag har med riktigt hårt egenarbete blivit kvitt ca 80% av min sociala fobi skulle jag säga. Ändå så är jag så hindrad av den i min vardag att jag inte har hittat någon annan som förstår mina tankar. 

Mensen kan absolut utebli.

Förlåt att jag är kort, men jag ska ut och slänga mig i poolen nu! DÄR kan jag tänka ifred. 
    Kan nog vara så. Haha låter som om vi är samma person. Jag har också social fobi, telefonfobi med. Mannen säger att jag är folkskygg :P

Inga problem, ut å njut :)
  • ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-04-20 16:03:12 följande:
    Annars känner jag mig som du. Man har ALLT och borde vara jättelycklig, och ändå så känns allt skit, och då får man typ bara dåligt samvete, men orkar samtidigt inte göra ett dugg åt det... :-/
    Åh vad jag känner igen mig! :(
  • ofrivilligbonusmamma

Efter en usel helg matmässigt har vi nu varit och handlat en massa "lchfmat". Så nu gör vi en omstart.
    En sak jag märkte under denna helgen med kolhydratsvull var: Vad falukorv är äckligt?! Satte sig ju en beläggning på tänderna!
    Pommes: Det är ju inte ens gott? Hur har jag kunnat tycka om detta så mycket tidigare?
    Nej, jag sörjer inte att jag inte "får" äta saker som dessa. Känns snarare som en lättnad att slippa!

Nystart, omstart. På lillasysters student ska jag ha klänning, punkt!

• ofrivilligbonusmamma

Usch, usch, usch.. I eftermiddag är det jobb och jag vill inte.
    Är nervös.. Och eftersom jag är nervös har jag lätt till gråt.
    Har saker att fixa innan det är dags att jobba men jag förmår mig inte att göra nått.
    Helst av allt vill jag sjukanmäla mig, men det har jag gjort för många ggr redan känns det som..

Fan vad det tar på psyket att hålla på såhär varje dag. Ständigt nervös å "orolig"..

Förlåt OT men jag har ingen att prata med och mannen förstår inte..

När psyket är såhär tar jag gärna till socker i alla dess former. Det dämpar lixom ångesten, iaf för en stund.
    Men fan, jag vill inte behöva ta till socker som en tröst..

Snälla ni, vad fan ska jag göra? :(

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**