jeng skrev 2011-04-20 12:56:34 följande:
Men gud det kunde vara jag som har skrivit det där.... Jag ventilerar med ett par riktigt goa och pålitliga nät-vänner. Har ingen IRL som jag kan diskutera sånt här med (förutom min man då möjligtvis, men det gick ju inte heller så bra) så det är verkligen räddningen!
Du menar att du är lättirriterad och sådär eller? Det är väldigt vanligt vid stress eller depression att man blir lättirriterad. Så om du känner dig både sådan och nere och ut fokus så är det nog absolut något på g som du inte borde ignorera utan lära dig att analysera och jobba med. Det låter inte som att du är lika långt utför som jag är, men å andra sidan så är jag en expert på att hålla inne tills allt brister, och det här är inte heller min första episod.
Som sagt du får gärna skriva privat om du inte vill diskutera det här öppet här i tråden.
Nja, lättirriterad vet jag inte om jag är. Eller.. jag är nog ganska lättirriterad när det gäller mannen, om han gör nått "opassande" eller vad man ska säg. Eller jag vet faktiskt inte, sitter här å funderar å det är helt svart i huvet "vem är jag? vad gör jag här?" typ, haha.
Kan ju bli såhär med i o me att jag går runt å är ständigt nervös. Nervös när jag ska till jobbet, nervös när jag är ledig för att jag är orolig för att dom ska ringa in mig osv, osv. Kroppen är inte riktigt van vid det..
Vet dock inte hur jag ska hantera det. Jag kan ju inte riktigt bara säga till kroppen att ge fan i å va nervös.
Oj, oj, vilka i-landsproblem man har..
Någon som vet om mensen kan utebli pga av stress eller som för mig "ständig nervositet"?
Har skickat ett privat meddelande till dig innan :)