Inlägg från: ofrivilligbonusmamma |Visa alla inlägg
  • ofrivilligbonusmamma

**Den stora feta LCHF-tråden**

Annanym skrev 2011-04-26 10:45:37 följande:
    Vad är det som gör att du inte vill?
    Jag vet inte vad som är fel. För när man väl kommit igång och börjat jobba så går det bra. Har ett socialt och stressigt jobb (jag står i kassan) men har social fobi. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör att jag känner sån "avsky".
  • ofrivilligbonusmamma

Hur kommer det sig att choklad är så "tröstande"? Är det sockret? För om man ex. äter en kanelbulle är det ju inte samma "tröst". Men det är ju socker i bullen med..
    Skulle vara intressant att veta. Fast det det kanske bara är psykologiskt, typ att man präntat in att choklad är lifesavern lixom.

Nu låter jag som värsta psykopaten, men det bjuder jag på, haha Skrattande 

• ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-04-28 12:14:16 följande:
    Nej det är inte sockret, det är lyckomedlet i kakaon  Vad det nu heter... Det vet säkerligen nån annan här. 2 rutor (20 gram) mörk choklad och ett lagom stort glas rödvin (torrt) per dag så uppnår du maximal effekt haha. Den kör jag stenhårt på, ibland i dubbel bemärkelse... *lalalalllaaaa*
    Jag kanske skulle börja med det jag med. Fast då finns risken (chansen?) att det blir en hel 200 g marabou-kaka och en hel flaska vin för att kunna dränka mina sorger
    Och jag som inte ens dricker vin.. Oskyldig
    För jag måste säg att det är svårt att dränka sorger i smör å kött. Det blir lixom inte samma effekt ^^ 
  • ofrivilligbonusmamma
    Denebola skrev 2011-04-28 12:30:11 följande:
    Skippa maraboun bara och satsa på mörk choklad. Minst 70%, men gärna mer. Själv älskar jag Lindt 90%, men det tog ett tag innan jag uppskattade den i början.
    Ja självklart skippar jag maraboun. Var menat som ett skämt :) 
  • ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-04-28 12:40:46 följande:
    Du ska skaffa Lindts 90% eller Marabous 86%! Då är det svårt att äta en hel kaka, och även om du gör det så är det inten superkatastrof Hög fetthalt och ganska få kolhydrater.
    Som sockerberoende är det lätt att även trycka i sig en 99% ;)
    Men jag får ta å köpa hem några sånna som jag kan nalla på när jag känner mig olycklig ^^

Nollar man kolhydraterna under dagen kan man ju faktiskt trycka i sig en hel sån kaka med gott samvete för det är ju ca. 19g/kolh. i dom ;)

(Och ja, jag var ironisk så inte någon missuppfattar)
  • ofrivilligbonusmamma

Sitter å kollar bilder jag tog för några dagar sedan - "form-bilder". Och för första gången på x-antal år kan jag se på bilderna utan att känna avsmak. Jag är ju riktigt kurvig! Har mätt mig och såg att mitt midjemått är en storlek mindre än byst å stuss, om man ser till klädstorlekar.
    Så sitter lite i smyg å  beundrar bilderna av mig själv, haha  

• ofrivilligbonusmamma
    helene306 skrev 2011-04-28 21:57:53 följande:
    Tycker jag du gör helt rätt i! Men sitt inte i smyg och beundra dig själv, ställ dig framför en spegel och beundra dig öppet. Det är bättre. Och det är du värd!
    Kanske ska gå runt naken när mannen kommer hem, haha   Flört
    Nja, jag tycker det känns bättre att "beundra" mig själv i smyg. Har sjukligt svårt att ta emot komplimanger från andra så det bästa är att ge komplimanger till mig själv, i smyg ^^
  • ofrivilligbonusmamma
    The Kittycats skrev 2011-04-28 22:14:52 följande:
    Vad härligt Grattis till dig.
    Jag kände mig riktigt glad när jag läste ditt inlägg OCH inspirerad.
    Tack! Glad Nästan så man vill visa bilderna för hela världen, haha.

Det är faktiskt ett bra sätt att börja "acceptera" sin kropp - att kolla på bilder på sig själv. För ju mer man kollar desto mer gillar man det man ser - faktiskt!

Kul att höra! Glad
  • ofrivilligbonusmamma
    helene306 skrev 2011-04-28 22:27:12 följande:
    Jag tror maken skulle bli glad

Jag brukar ställa mig naken framför spegeln för att syna mig själv, för att lära mig acceptera och gilla min kropp. Det är så här jag ser ut och trots pösmunkig mage, sladdrig och mjuk så är den min. Just mittenpartiet av min kropp har jag svårast för men när jag sen tänker på att den burit 2 barn inser jag att det inte är så tokigt med en mjuk mage. Sonen gillar den. Dottern också för det blir roliga klatsch-ljud när man daskar på den

Så, ställ dig framför spegeln, häng upp kortet bredvid spegeln och njut av vad du ser! (då kan du komplimangera dig själv där och då )
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**