Inlägg från: ofrivilligbonusmamma |Visa alla inlägg
  • ofrivilligbonusmamma

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-04-06 16:16:50 följande:
    Jag har också mens nu och vill gå och äta kinamat Gråter
    Åh.. kinamaaat! Vore inte fel med friterad kyckling, jordnötssås, o.s.v.. *Förbjudet* 
  • ofrivilligbonusmamma

Usch, jag känner mig helt rörig i huvudet. Har börjat känna av suget igen efter att ha vart "sug-fri" i stort sett sedan jag började med lchf för 7 veckor sedan. Fast det spelar ingen roll vad det är, bara jag får tugga..
    Känns nästan lite som hetsätningssymptom som börjar komma tillbaka.. Har gått fram å tillbaka mellan soffan å kylskåp/skafferi både igår å idag.. Har tryckt i mig buffalowings idag bara för att få tugga på nått. Känns bättre att ja trycker i mig sånt tillåtet än om ja skulle trycka i mig mannens chipspåse..

En veckas ledighet utan måsten skulle passa nu känner jag.. Eller åtminstonde en stor godispåse å en fet pizza..

Gnäll, gnäll, gnäll.. Blääää!

Nehe, man kanske ska ta å göra chokladmousse å kränga hela skålen på en halvtimme (Y)

• ofrivilligbonusmamma
    Southern Belle skrev 2011-04-08 17:36:56 följande:
    JAg har också sådana dagar. Men du, gör en fet pizza och vräk i dig med gott samvete! Det finns ett bra pizzabottenrecept nånstans här på nätet, ska leta reda på det och återkommer!
    Tack! :) Kanske provar det om jag helt plötsligt får en liten ljusning :P 
     Det är t.o.m. så jag funderar på att sjukanmäla mig till jobbet å säga att ja fått magsjuka så ja måste vara hemma både imorgon och på söndag bara för att få vara ledig.. Usch :(
  • ofrivilligbonusmamma

Och deppet fortsätter..
    Har go lust att trycka i mig allt ätbart som finns hemma. För att sen gå till ica å köpa allt gott som finns. Munkar, glass, godis, chips, ostbågar, choklad, exotiska frukter, läsk..
    Åh..

• ofrivilligbonusmamma
    Nallebjörnis skrev 2011-04-09 11:07:49 följande:
    ja vet inte vad just du känner men ja känner detsamma.. men kämpa ska vi göra! vi gör det tillsammans tycker ja!!
    Ja vi får göra det. Men ica när lockande.. haha :P
  • ofrivilligbonusmamma
    Nallebjörnis skrev 2011-04-09 12:24:49 följande:
    Jo jag vet... *morr*
    ja ska ju iofs fuska lite ikväll då det blir tjejkväll... resturang och bio ;)
    Härligt! men fuskar man inte annars kan det ju vara okej för en kväll ^^
  • ofrivilligbonusmamma

Ni som fuskat, har ni märkt att ni fått "humörsvängningar" efteråt?
    De senaste dagarna har jag fuskat, eller jag fuskade igår då jag åt chips. De senaste andra två dagarna har jag egentligen itne fuskat, utan mest överätit.
    Och idag pendlar jag mellan skratt å gråt. Helt plötsligt kan jag bli jätteledsen - för ingenting!
    Igår mådde jag också jättedåligt - psykiskt. Då blev det en hel del tårar..

Eller så har jag helt enkelt fått nån hormonell knäpp i hjärnan. Känner mig typ som ett vrak.
    Ett psykfall!

Idag börjar jag om igen och hoppas på att detta går över..

• ofrivilligbonusmamma
    Snowsee skrev 2011-04-10 12:54:36 följande:
    Äter jag för lite tro? Är det därför viktnedgången saktat ner?

En vanlig dag kan se ut så här:
    Frukost: 1-2 Oopsies med mycket bregott och ost, te med lite mjölk.
    Lunch: 1-2 Köttfärsbiffar med fetaost och avokado. Lite ovanjordsgrönsaker.
    Middag: 2 kycklingklubbor, majonäs. 2 bitar brie.

Ev ett mellanmål mellan lunch och middag bestående av lite grädde eller babybel.

Dricker mycket mer vatten nu än innan, känner mig törstig nästan jämt men är mätt hela tiden. Har hållt på sen den 21 mars nu.
    Tips?
    Det som hämmar viktnedgång kan vara att du äter fast du inte är hungrig. För du säger ju att du alltid är mätt? Prova att istället äta när du blir hungrig och ät tills du blir mätt :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**