Inlägg från: ofrivilligbonusmamma |Visa alla inlägg
  • ofrivilligbonusmamma

**Den stora feta LCHF-tråden**

Snowsee skrev 2011-04-10 13:02:17 följande:
    Får testa det... :) Men då blir det nog inte mer än 1-2 ggr per dag... Och det känns ju som att kroppen skulle kunna gå in i svältläge då?
    De allra flesta dagar äter jag bara frukost sen håller jag mig fram tills kvällen då jag lagar middag. Möjligtvis nått mellanmål mellan. Det finns många som bara äter 1-2 ggr/dag. Kanske tom de flesta :)

Kroppen går bara in i svältläge om man går runt och är hungrig och inte ger kroppen mat när den vill ha. Ger du däremot mat när kroppen vill ha mat blir förbränningen bättre :)
  • ofrivilligbonusmamma

Hur många av er är det som mäter er och inte bara väger er? (De flesta skulle jag tro)
    Jag funderar på hur många cm som försvunnit på er, och hur fort har det gått?
    Jag menar t.ex. hur många cm har det försvunnit i midjan de första ex. 5 veckorna?

Jag har själv ingen våg och har därför bara mätt mig sedan starten.
    Skulle vara kul å veta hur mycket ni tappat i cm och hur lång tid det tagit :)

• ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-04-11 10:18:46 följande:
    På mig försvinner det ca 10-15 cm i midjan första veckan Jag har ju magproblem (IBS) och en rejält svullen mage normalt, gravidvarning alltså! Så där märker man stor skillnad omgående! Sen går det trögre... på det året jag har gått ner i vikt nu (ca 20 kg) har jag gått ner ca 23 cm i midjan.
    Skulle det försvunnit 10-15 cm första veckan för mig skulle jag redan vart nere på "målmåttet", haha ^^ Tänk att en vecka med reducerat kolhydratintag kan göra sån otrolig skillnad!
    Så ungefär -1 cm/kg nästan ju :)

Sitter och funderar på vad som är "normalt" och om cm kanske kan rassla neråt fortare om man börjar träna..
  • ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-04-11 10:43:42 följande:
    Ja, nu har ju jag en onormal mage i vanliga fall, så om man ser till den normala minskningen så är det ju kanske 10 cm ner på 20 kg, det är ju också rätt så ok tycker jag!
    Ja absolut :)
    Har själv tappat ex. 4 cm i midjan och 5 cm runt magen efter 7 veckors lchfande. Vilket jag tycker känns ganska lite.. men jag är ju också sån att jag vill se stora resultat redan efter första dagen, haha.
  • ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-04-11 10:53:18 följande:
    Jag står ju inför beslutet att pausa i LCHF:andet och köra på nåt drastiskt ett tag för att se om det går att chocka igång kroppen på det viset. Jag är fullt medveten om att det inte är det hälsosamma i längden, men just nu börjar det kännas som att jag måste prova för att se! Det kanske inte händer nåt med vikten då heller, då får jag ju helt enkelt bara inse fakta... 
    Prova köra en detox? :) (Nu menar jag inte en detox där du bara äter grönsaker i en månad.) Jag håller på med en utrensningskur nu, en homeopatisk. Det är tabletter och en vätska som man ska ta några droppar av osv. Du kanske fortfarande har en del skit i kroppen som behöver komma ut som hämmar viktnedgången.

Men jag är allt annat än expert, men kom bara att tänka på det ^^
  • ofrivilligbonusmamma
    Martina 76 skrev 2011-04-11 11:25:55 följande:
    Jag har tidigare kört detox ett par gånger per år, men då var det på fruktjuicer och andra saker som numera är aja-baja. Kan du ge mer info om din detox. Kör du den parallellt med vanligt mat eller är det en faste-detox?
    Jag äter precis som vanlig, alltså lchf. Sen är det rekommenderat att minska intaget av "giftiga substanser" och sen ska man gärna dricka mycket. Man börjar morgonen med att blanda 20 droppar av denna "vätskan" i ett glas vatten sen är det 2 olika "mediciner" vilka man ska ta 2 tabletter av varje morgon middag och kväll.
    Just denna detoxen jag kör ska "reglera det extracellulära rummet" samt "aktivera det biologiska filtret".

Min mamma är homeopat och hon har gett mig detta. Det finns olika detoxer men hon valde denna till mig eftersom hon kollade mina ögon å såg att ja hade massa skit i kroppen osv.

Kan försöka förklara mer senare, men nu ska jag till jobbet :)  

Läste igenom vad jag skrev nu å märkte att det låter ganska flummigt så ja ska nog förklara bättre senare, haha
  • ofrivilligbonusmamma
    Martina 76 skrev 2011-04-11 12:49:00 följande:
    Var kan man köpa "din" detox-kur?
    Hos homeopater :) (Vet dock inte om alla homeopater har dessa)
    Företaget heter dcg. (www.dcg.se) Det står på deras hemsida att de har en webshop men just nu funkar den inte. vet dock inte om man måste vara företagare för att kunna köpa det.

Men jag skulle råda dig att du rådfrågar en homeopat om det.

Men jag vill inte säga för mycket heller eftersom jag inte är nån expert :)
  • ofrivilligbonusmamma
    yena89 skrev 2011-04-11 16:55:57 följande:
    Jag funderar på att söka jobb på MAX men vet inte om jag vågar :o
    Dels måste man vara social och prata med massa fjortisar och snygga killar, men framförallt KLÄDERNA! Jag kommer ju inte få plats i dom :o jag kommer ju se fruktansvärt ut :o
    Klarar jag det så klarar du det! Jag jobbar på donken. Men.. Jag kan säga såhär; Jag vill hitta nytt jobb så fort som möjligt!
    Och kläderna finns i olika storlekar. De frågar vilken storlek du har både på byxor, skjorta å skor ;)
    När man väl står där i kassan å ska ta emot de snygga killarna, fjortisarna, eller nvandrarna som snackar knagglig svengelska så tänker man inte på dom som annat än just gäster. 

Sådär jävla snygg i kläderna är man ju förstås inte, men kan ju trösta dig med att det gör inte ens snyggingarna, haha ;) 
  • ofrivilligbonusmamma
    yena89 skrev 2011-04-11 17:24:37 följande:
    Hahah lär ju behöva stlk 50 i dom xD
    egentligen borde jag tänka lite tvärtom, beställer jag på donken ger jag seriöst fan i vem som står bakom kassa, man tänker lite och dömer lite undermedvetet men sen när man har sin beställning kommer man inte ihåg personen :P

Nä jag vet, jag har ju sett riktigt stora tjejer som jobbar där och kan dom kan jag...egentligen..även om det är lite elakt tänkt..men så är jag...jag är en liten hemsk människa egentligen :P
    haha jo jag är likadan. "kan dom kan jag" "ser hon bra ut ser jag också bra ut" "är hon smal är jag också smal", haha :P
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**