Inlägg från: ofrivilligbonusmamma |Visa alla inlägg
  • ofrivilligbonusmamma

**Den stora feta LCHF-tråden**

bara lilla jag skrev 2011-03-28 17:08:02 följande:
    tredje veckan nu men det känns som att absolut ingenting händer.. funderar på att damma av vågen ändå bara för att se om det verkligen händer något och dra fram måttbandet, bara det att jag inte vet vilka mått jag hade innan jag började.. usch vilken dålig ide att bara känna efter på kläderna det är ju så svårt att veta om det verkligen händer nåt och man ser ju oftast bara på kläderna i det långa loppet

när började ni se resultat?  hur har det gått och så hur länge har ni hållt på hur mkt har ni gått ner och tappat i cm hur länge höll ni på innan ni började märka något??? Ge mig motivation nuuuuuu! :)
    Jag började främst med lchf pga av mitt sockerberoende, men även för att minska x-antal kilon/centimetrar, men framförallt för att få bukt med sockerberoendet. Jag kände skillnad redan efter två dagar, att jag mådde mycket bättre, t.o.m. mitt självförtroende ökade helt plötsligt eftersom jag mådde så mycket bättre (detta redan under första vecka). Och sötsuget som "plågat" mig varje dag tidigare försvann nästan helt på en vecka.

Jag har hållt på i 6 veckor nu. Under de två första veckorna minskade jag sammanlagt 7,5 cm (mäter midja, mage, lår och stuss). Nu när det gått 6 veckor har jag sedan start minskat 11.5 cm sammanlagt.
    Jag har ingen våg och vill inte väga mig heller. För mig spelar det ingen roll om jag så skulle väga 150 kilo eller 50 kilo, det är vad jag ser i spegeln och hur jag känner mig som jag tycker räknas.

Jag tycker att centimetrarna har försvunnit sakta (men jag vet inte vad som är "normalt"). Men jag mår bra och trivs mycket bättre med mig själv nu. Och det känns härligt! :)

Det kan ta ett tag för kroppen att ställa om sig, framförallt om man levt fettsnålt tidigare. Man ska gärna prova minst en månad innan man "ger upp", just pga av att kroppen måste ställa om sig :)

Vill du få svart på vitt så får du väga dig och/eller mäta dig. Så kan du ju se om det händer nått, fast det kanske inte känns så :)

Oj vad långt detta blev, haha..
  • ofrivilligbonusmamma
    FiaFunderar skrev 2011-03-29 08:36:14 följande:
    Kom på en sak! Är det någon här inne som har läst på om pollenallergi? det jag skulle vilja veta/få fram är om det finns något samband mellan maten vi stoppar i oss och allergi. Kan man lindra pollenallergi genom kostförändringar?

Min sambo är väldigt pollenallergisk och det börjas med nysningar och snörvel redan nu. Medecinerna biter inte direkt bra på honom utan han "får leva med det här".

Om en vecka ska han få träffa en naturdoktor (ja han blir tvingad dit Flört) och han kanske kan hjälpa honom lite med råd. Men jag ville höra här om det var någon som är kunnig i ämnet Glad
    Just pollenallergi vet jag inget om men kan ta mig själv som ett exempel. Jag har varit laktosintolerant ganska många år och har blivit uppblåst osv när jag ätit för mycket av det. Men nu när jag börjat med lchf är jag inte det längre :) Så jag tror att allergier kan nog definitivt förbättras med lchf!
  • ofrivilligbonusmamma

Men herregud, Jucea har aldrig sagt att hon ska ersätta måltider med bars och shakes. Hon har sagt att det är en bra grej ifall hon behöver ett snabbt mellanmål eller liknande om det inte finns annan "riktig" mat tillgänglig. Vilket även jag tycker verkar väldigt bra. Hellre äta en bar än att sitta hungrig å grinig.  
    Visst att man ska försöka hålla sig ifrån tillsatsämnen osv osv, men alla gör som man själv vill. Och det var ett jävla hackande på Jucea när hon går utanför den lilla "lchf-boxen" bara för att hon "kan näringslära".

Det blir bara dålig stämning i tråden om folk ska hacka på varandra. Man delar med sig av tips och idéer och delar med sig av saker som funkar för en. Sen betyder det inte att alla andra också ska prova detta. man måste känna efter vad ens egen kropp klarar av och inte. Och klarar Juceas kropp av att äta dessa "hemska" bars och shakes så ska hon få äta det.

• ofrivilligbonusmamma

Fasen, beställde lite grejer från lowcarbshop. Och när jag lagt ordern stod det "dina produkter kommer att levereras om ca. 10 dagar. Åh, jag vill ju ha allt nu!

• ofrivilligbonusmamma

ÅH! Jag är så glad! Jag hade ett delmål att få ner mitt mått runt om största delen på magen under 100 cm och nu är jag nere på 99! Nu är det delmålet att få ner midjemåttet under 80 - 2 cm kvar!

OCH, för ett tag sedan köpte jag ett par jeans som var något för små och ganska obekväma men nu sitter dom som en smäck! :D

Jag blir så glad när jag ser mig själv i spegeln, "konturerna" på magen har kommit tillbaka och ryggbrösten är i stort sett borta. Jippiiee!  Solig 

• ofrivilligbonusmamma
    Annanym skrev 2011-03-31 09:51:26 följande:
    Ryggbröst, ha, haaa! Otroligt kul ord. GRATTIS till framgångarna!
    Jag vet inte vad man annars kan kalla dom, vingar kanske ^^
    TACK!
  • ofrivilligbonusmamma
    ThePointOfItAll skrev 2011-03-31 10:03:01 följande:
    Det är mitt absolut värsta ställe på kroppen, allt fett verkar sätta sig där och förstör hela ryggen
    Ja visst gör det! 
  • ofrivilligbonusmamma
    helene306 skrev 2011-04-01 07:28:50 följande:
    Jogga är jag inte med på Alla joggare jag möter ser grymt plågade ut. Halvdöda. Det kan inte vara bra Jag går omkring med ett leende på mina läppar under barnvagnspromenaderna och njuter. Jag tänker inte plåga mig

Men pepp till er som ska ut osh springa!!
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken ;)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**