• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    inda skrev 2011-06-16 16:01:28 följande:
    Capa: Jag var på mötet i måndags på Mölndal, idag är det profylaxkurs som gäller... Angående informationen som man får kan jag varken säga bu eller bä, hade svårt att koncentrera mig eftersom lillan rocka loss under hela mötet men Mikael tyckte att en del var intressant.

Blondie82: Skönt för dig att det mesta är ordnat. Håller tummarna för dig att allt går bra =)

Myrangbg: Låter som ett evighetsgöra att sortera bland gamla kort, kanske något som jag skall ge mig på Obestämd 
    Hur går det annars för er?

Fru R: Skönt att du kommit hem. Kommer du få gå på regelbundna kontroller eller liknande nu?

Efter infomötet i måndags och framför allt efter läkarbesöket, då det gick upp för mig att lillan kan komma tidigare, har jag börjat tänka mer och mer på förlossningen. Har funderat en del kring förlossning och bb väska, vad ska jag packa ner?
    Så min fråga till er är: När har ni tänkt packa/när packade ni väskan och vad packade/kommer ni att packa ner?
    Jag kommer nog packa BB-väskan snart då jag också är rädd att bebisen kommer komma tidigare med alla dessa jädra förvärkar, de senaste dagarna har dom dessutom blivit värre, strålar bak i ryggen samtidigt som det trycker neråt liksom......
    Vet inte riktigt vad som ska ner, utan jag tänker att Daniel får väl åka och hämta om det fattas nåt sen haha.
    Men iaf kläder till mig och bebisen, babyfilt, KAMERA, duschgrejer, snickers för lite energi under förlossningen ;) haha Så långt har jag kommit med mina planer...... Var det inte nån här som hade en smart lista??
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-06-16 21:35:39 följande:
    capa:ahh bra ide,ska fråga henne om det.. ahh håller med att de känns som en evighet sen man födde sin första unge o att saker o ting ändras.. behöver uppdateras..
    sist ja höll en liten plutt va då min kompis hälsade på med sin lilla dotter som bara var några veckor gammal.
    snacka om man kände sig ovan från bära sin stora 2,5årng till lilla 7 veckors bebisen med de ickestabila huvudet..
    o idag har man vart på liseberg med sonen o bästa vännen med hennes son.. snacka om att man e dödare än dödast..  så imorn när sonen ska va på dagis ska de sovas..
    Hoppas nu att du ligger och sover då och inte hittar på andra dumheter!! Tungan ute Liseberg har jag inte alls orkat med än..... bara tanken av att gå fram och tillbaka i evigheter samtidigt som man ska hålla reda på en liten får mig att tappa håret haha Jag håller lillan hemma idag, orkade inte lämna henne imorse då jag hade så ont i magen..... fasen alltså. 8 veckor kvar bara..... om han inte kommer innan men då får han komma om MINST 4 veckor så han iaf klarar sig själv.....
    inda skrev 2011-06-16 16:03:03 följande:
    Kom på en till fråga:

Har någon av er eller någon ni känner testat hallonbladste?
    Jag vet en del som testat, verkar funka på vissa och inte alls på några andra..... Tror jag själv kommer försöka haha Allt för att inte plågas av värkar i 8 veckor till haha
  • Capa
    lillahumla84 skrev 2011-06-17 09:17:23 följande:
    Jag tyckte den här va lite bra. se.babycenter.com/i/Antenatalclasses/hospital...
    Aaaah, thank you Solig
    Myrangbg skrev 2011-06-16 16:22:10 följande:
    Evighetsgrejer är bra när man är tvingad till att vara lugn på ett sjukhus . Det går väl annars som läkarna vill, han har ännu sålänge stannat i magen och jag visar inga tecken på infektion. Försökte få lite permision men det förslaget gick dock inte igenom...
    Hur blir det sen, kommer dom att sätta igång dig eller det är bara kejsarsnitt som gäller?? Har dom planerat in någon dag eller det kommer ske akut??
  • Capa
    Kanske lite tidigt men jag har hittat en superbra sida för att klocka värkarna, jag gör ju det dagligen nu haha
    www.varktimer.se Spara den sidan tills det är dags!!
  • Fru R

Myran: bra jobbet med korten. Kan tipsa om fujifilms hemsida för framkallning och jag tror att de har album också. Bra pris per kort och jag har för mig att man får de första 100 gratis. Bra kort och snabb leverans i alla fall.
    Trist att du inte får komma därifrån ens en liten stund, men man får väl lita på dem. Får du gå ner? I så fall kan vi ju fika där nere om du känner för det. Jag är hemma nu 100%.

JenJen: va kul att ni redan känner er som hemma i lägenheten! Förstår att det känns skönt att få iordning allt, men som du skriver, man är tröttare. Ta inte ut dig bara!!
    Bra att du kan få/låna en massa saker även om det är kul att få shoppa nytt... Drömmer
    Hoppas också jag slipper fler blödningar, men jag är beredd på allt just nu.

inda: härligt att bebisen var igång! har hört av en del som dricker teet, men inte provat själv. Likt Capa så har jag nog tänkt att göra det den här gångne, för det är 10 veckor kvar och den är välkommen om 6-7 veckor för mig!

lillahumla84 skrev 2011-06-17 09:17:23 följande:
    Jag tyckte den här va lite bra. se.babycenter.com/i/Antenatalclasses/hospital...
    Den va ju skitbra! Får se när jag ska börja packa de första sakerna. Alla mina 50-56 kläder är ju hos syster min, så det får komma sist men allt annat kan man ju faktiskt börja förbereda eller i alla fall tänka på.

stlotcissi: gud att du orkar!! Vi hade diskussionen här hemma igår att mannen får åka till Borås djurpark och sånna saker själv med dottern i år. Finns inte en chans att jag orkar om jag inte har rullstol och det lockar inte!

capa: vila nu ordentligt!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • ciccile
    Capa skrev 2011-06-17 09:20:16 följande:
    Aaaah, thank you Solig
    Myrangbg skrev 2011-06-16 16:22:10 följande:
    Evighetsgrejer är bra när man är tvingad till att vara lugn på ett sjukhus . Det går väl annars som läkarna vill, han har ännu sålänge stannat i magen och jag visar inga tecken på infektion. Försökte få lite permision men det förslaget gick dock inte igenom...
    Hur blir det sen, kommer dom att sätta igång dig eller det är bara kejsarsnitt som gäller?? Har dom planerat in någon dag eller det kommer ske akut??
    Eftersom han ligger i säte så blir det ett planerat snitt när jag gått in i v. 34 så bara en dryg vecka kvar. Han skulle ju kunna vända sig men de tror inte att han kommer att göra det och jag är rätt inställd på snitt nu. Om han visar tecken på att vilja ut innan så blir det akut snitt, eftersom alla kortisondoser är givna så hindrar dem inte honom.
    Fru R skrev 2011-06-17 10:38:26 följande:
    Myran: bra jobbet med korten. Kan tipsa om fujifilms hemsida för framkallning och jag tror att de har album också. Bra pris per kort och jag har för mig att man får de första 100 gratis. Bra kort och snabb leverans i alla fall.
    Trist att du inte får komma därifrån ens en liten stund, men man får väl lita på dem. Får du gå ner? I så fall kan vi ju fika där nere om du känner för det. Jag är hemma nu 100%.

JenJen: va kul att ni redan känner er som hemma i lägenheten! Förstår att det känns skönt att få iordning allt, men som du skriver, man är tröttare. Ta inte ut dig bara!!
    Bra att du kan få/låna en massa saker även om det är kul att få shoppa nytt... Drömmer

inda: härligt att bebisen var igång! har hört av en del som dricker teet, men inte provat själv. Likt Capa så har jag nog tänkt att göra det den här gångne, för det är 10 veckor kvar och den är välkommen om 6-7 veckor för mig! Den va ju skitbra! Får se när jag ska börja packa de första sakerna. Alla mina 50-56 kläder är ju hos syster min, så det får komma sist men allt annat kan man ju faktiskt börja förbereda eller i alla fall tänka på.

stlotcissi: gud att du orkar!! Vi hade diskussionen här hemma igår att mannen får åka till Borås djurpark och sånna saker själv med dottern i år. Finns inte en chans att jag orkar om jag inte har rullstol och det lockar inte!

Låter bra att du är hemma på heltid nu, du såg ut att ha det jobbigt... Tack söta du för erbjudandet om fika. Jag får lov att gå ner men känner mig konstigt nu totalt asocial och det enda jag vill är att Thobias ska ligga brevid mig i sängen. Lät ju nästan lite tragiskt men jag har nog annars vant mig vid lugnet och min dator eller en bok . Får du har dottern på dagis heltid även om du nu är hemma? Hoppas verkligen det men man vet ju aldrig med försäkringskassan.. . Ska titta på fujifilms hemsida och se om jag kan hitta något bra!
  • Blondie82

Ligger på Visby förlossning och väntar på läkare. Kopplad till ett CTG i en timme och sen blodtryck som visade 140/100 :( nu har vi legat och väntat i en timme. Nervös som fan att läkaren inte skall skäppa hem mig :S i rummet brevid ligger en tjej och låter mindre glad, tror det är förlossning på gång där med tanke på hur hon skriker och trycker på den röda knappen hela tiden. Läskigt. Men lite längre bort hörde vi för ett tag sedan en liten bebis ta sina första skrik :) vilket underbar känsla man fick i kroppen... Tänk när man får höra och se sitt eget barn för första gången

• Capa
    Blondie82 skrev 2011-06-17 11:15:19 följande:
    Ligger på Visby förlossning och väntar på läkare. Kopplad till ett CTG i en timme och sen blodtryck som visade 140/100 :( nu har vi legat och väntat i en timme. Nervös som fan att läkaren inte skall skäppa hem mig :S i rummet brevid ligger en tjej och låter mindre glad, tror det är förlossning på gång där med tanke på hur hon skriker och trycker på den röda knappen hela tiden. Läskigt. Men lite längre bort hörde vi för ett tag sedan en liten bebis ta sina första skrik :) vilket underbar känsla man fick i kroppen... Tänk när man får höra och se sitt eget barn för första gången
    Ojj det lät verkligen inget vidare ju Rynkar på näsan Har du värkar??
    Hoppas verkligen det inte är nåt allvarligt nu så du iaf får släppas hem och gifta dig!! Bli inte alltför rädd för skriken brevid, jag lyckades krysta ut Leonora utan vare sig bedövning förutom lustgas och inte ett endaste skrik, vi är alla olika Flört
    Men nu ska jag helt klart skicka över alla vibbar jag bara kan till dig att allt är bra. Hör av dig när du vet mer!!
  • Capa

inda: härligt att bebisen var igång! har hört av en del som dricker teet, men inte provat själv. Likt Capa så har jag nog tänkt att göra det den här gångne, för det är 10 veckor kvar och den är välkommen om 6-7 veckor för mig! Den va ju skitbra! Får se när jag ska börja packa de första sakerna. Alla mina 50-56 kläder är ju hos syster min, så det får komma sist men allt annat kan man ju faktiskt börja förbereda eller i alla fall tänka på.

Jaaa men det är svårt när man är rastlös i själen haha, är inne och rensar Leonoras rum, lägger mig och vilar lite då och då om jag känner att det tar emot men ligga still hela tiden klarar jag inte...... Så tråååkigt ju!! Hoppas på att Daniel ska fixa tapeterna i babyrummet i helgen så jag kan va där och pyssla nästa vecka haha
    Hur går det för dig med vilandet??
    Myrangbg skrev 2011-06-17 11:10:31 följande:
    Eftersom han ligger i säte så blir det ett planerat snitt när jag gått in i v. 34 så bara en dryg vecka kvar. Han skulle ju kunna vända sig men de tror inte att han kommer att göra det och jag är rätt inställd på snitt nu. Om han visar tecken på att vilja ut innan så blir det akut snitt, eftersom alla kortisondoser är givna så hindrar dem inte honom.

inda: härligt att bebisen var igång! har hört av en del som dricker teet, men inte provat själv. Likt Capa så har jag nog tänkt att göra det den här gångne, för det är 10 veckor kvar och den är välkommen om 6-7 veckor för mig!

Den va ju skitbra! Får se när jag ska börja packa de första sakerna. Alla mina 50-56 kläder är ju hos syster min, så det får komma sist men allt annat kan man ju faktiskt börja förbereda eller i alla fall tänka på.

Låter bra att du är hemma på heltid nu, du såg ut att ha det jobbigt... Tack söta du för erbjudandet om fika. Jag får lov att gå ner men känner mig konstigt nu totalt asocial och det enda jag vill är att Thobias ska ligga brevid mig i sängen. Lät ju nästan lite tragiskt men jag har nog annars vant mig vid lugnet och min dator eller en bok . Får du har dottern på dagis heltid även om du nu är hemma? Hoppas verkligen det men man vet ju aldrig med försäkringskassan.. . Ska titta på fujifilms hemsida och se om jag kan hitta något bra!
    Jamen så sköönt att höra att dom har gett han alla kortisondoser!! Ännu en sak att pusta ut över Glad Verkar som du blir den första i tråden som får gosa med din lille hihi
    Håller förresten med FruR, fuji fixar jag också mina kort på och jag är helnöjd med dom. Snabb leverans billigt och bra kort!! Skrattande
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011