• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile
    Fru R skrev 2011-06-16 12:49:27 följande:
    hej tjejer. Har massor att läsa ikapp, men jag är hemma igen i alla fall.
    De kunde inte se varifrån jag blödde och därför blev jag kvar över natten för observation. Riktigt tråkigt, tycker lite synd om dig Myran, men samtigit så hade du ju att göra!

Ska läsa ikapp efter en liten tupplur tror jag. Sjukhussängar lämnar en hel del att önska!
    Men nu har jag snart bara ett år kvar att sortera... . Borde nog börja leta efter fina album på nätet sen!
  • Jenric

L86 - hur var profylaxkursen igår?

Capa - nej, de sa att de slutat ha rundvandringar. Men jag tyckte att den informationen de gav var värdefull - som sagt lite repetition av vad man fått på föräldragruppen (lite om smärtlindring etc.), men även en del som för mig var helt nytt. Informationen borde ju vara detsamma på Mölndal som på Östra. De visade även lite bilder från hur det ser ut på båda ställena och var man kunde parkera osv.

Lägenheten börjar ta form Glad vi har lite idéer om hur vi vill ha det framöver, men det är prylar som vi kanske kommer vänta lite med att köpa (en bokhylla tex). Man måste ju inte ha allt klart från första dagen, det är kul att gå och fundera hur man vil ha det sen också Glad Ev. ska vi ju tapetsera om lägenheten med, får se om vi får tråkigt i sommar, eller om vi väntar till senare med det... När det gäller bebisgrejer så tror jag vi har det mest grundläggande vi behöver nu... men får säkert komplettera lite när bebisen väl har kommit ut. Mor & far har sagt att de ska köpa en sån där fårskinnsfäll eller vad det heter - de är varma på vintern och svala på sommaren. Kan vara bra att ha i vagnen tex. Vi ska även få ärva spjälsäng från min syster. Sen har vi köpt barnvagn, skötbädd och lite annat... Men jag har tagit till mig rådet att inte köpa mer än nödvändigt innan bebisen kommit, för man kan alltid köpa det man behöver sedan. Alla bebisar är ju olika, och har olika behov.

Fru R - skönt att du fått komma hem igen, bra att de behöll dig över natten för att kolla att allt var ok. Hoppas nu att du slipper fler blödningar.

Myran - smart tidsfördriv, för det där att sortera bilder är ju något man aldrig får tid att fixa med annars...!

Blondie - det kommer säkert gå vägen med bröllopet, och du kommer vara så fin i din klänning! Tänk - om drygt en vecka är du FRU! Glad Om allt annat är klart, så försök att njuta lite av den här tiden Solig 

• L86
    Jenric skrev 2011-06-16 13:51:41 följande:
    L86 - hur var profylaxkursen igår?

Capa - nej, de sa att de slutat ha rundvandringar. Men jag tyckte att den informationen de gav var värdefull - som sagt lite repetition av vad man fått på föräldragruppen (lite om smärtlindring etc.), men även en del som för mig var helt nytt. Informationen borde ju vara detsamma på Mölndal som på Östra. De visade även lite bilder från hur det ser ut på båda ställena och var man kunde parkera osv.

Lägenheten börjar ta form Glad vi har lite idéer om hur vi vill ha det framöver, men det är prylar som vi kanske kommer vänta lite med att köpa (en bokhylla tex). Man måste ju inte ha allt klart från första dagen, det är kul att gå och fundera hur man vil ha det sen också Glad Ev. ska vi ju tapetsera om lägenheten med, får se om vi får tråkigt i sommar, eller om vi väntar till senare med det... När det gäller bebisgrejer så tror jag vi har det mest grundläggande vi behöver nu... men får säkert komplettera lite när bebisen väl har kommit ut. Mor & far har sagt att de ska köpa en sån där fårskinnsfäll eller vad det heter - de är varma på vintern och svala på sommaren. Kan vara bra att ha i vagnen tex. Vi ska även få ärva spjälsäng från min syster. Sen har vi köpt barnvagn, skötbädd och lite annat... Men jag har tagit till mig rådet att inte köpa mer än nödvändigt innan bebisen kommit, för man kan alltid köpa det man behöver sedan. Alla bebisar är ju olika, och har olika behov.

Fru R - skönt att du fått komma hem igen, bra att de behöll dig över natten för att kolla att allt var ok. Hoppas nu att du slipper fler blödningar.

Myran - smart tidsfördriv, för det där att sortera bilder är ju något man aldrig får tid att fixa med annars...!

Blondie - det kommer säkert gå vägen med bröllopet, och du kommer vara så fin i din klänning! Tänk - om drygt en vecka är du FRU! Glad Om allt annat är klart, så försök att njuta lite av den här tiden Solig 
    Profylaxen var bra! Mycket fokus på avslappning och andning såklart. Jag hade mycket gratis tack vare yogan och vi alla kan ju redan andas av oss själva. Det viktigaste är att man inte slutar under förlossningen, sen precis HUR man andas spelar inte så stor roll. Det optimala är att andas så lugnt som möjligt hela tiden.

Annars fick partnern en hel del massagetips och andra små knep som kan lugna ner kvinnan. Dettta tyckte jag var guld värd information för min R. Tungan ute
  • inda

Capa: Jag var på mötet i måndags på Mölndal, idag är det profylaxkurs som gäller... Angående informationen som man får kan jag varken säga bu eller bä, hade svårt att koncentrera mig eftersom lillan rocka loss under hela mötet men Mikael tyckte att en del var intressant.

Blondie82: Skönt för dig att det mesta är ordnat. Håller tummarna för dig att allt går bra =)

Myrangbg: Låter som ett evighetsgöra att sortera bland gamla kort, kanske något som jag skall ge mig på Obestämd 
    Hur går det annars för er?

Fru R: Skönt att du kommit hem. Kommer du få gå på regelbundna kontroller eller liknande nu?

Efter infomötet i måndags och framför allt efter läkarbesöket, då det gick upp för mig att lillan kan komma tidigare, har jag börjat tänka mer och mer på förlossningen. Har funderat en del kring förlossning och bb väska, vad ska jag packa ner?
    Så min fråga till er är: När har ni tänkt packa/när packade ni väskan och vad packade/kommer ni att packa ner?

• inda

Kom på en till fråga:

Har någon av er eller någon ni känner testat hallonbladste?

• ciccile
    inda skrev 2011-06-16 16:01:28 följande:
    Capa: Jag var på mötet i måndags på Mölndal, idag är det profylaxkurs som gäller... Angående informationen som man får kan jag varken säga bu eller bä, hade svårt att koncentrera mig eftersom lillan rocka loss under hela mötet men Mikael tyckte att en del var intressant.

Blondie82: Skönt för dig att det mesta är ordnat. Håller tummarna för dig att allt går bra =)

Myrangbg: Låter som ett evighetsgöra att sortera bland gamla kort, kanske något som jag skall ge mig på Obestämd 
    Hur går det annars för er?

Fru R: Skönt att du kommit hem. Kommer du få gå på regelbundna kontroller eller liknande nu?

Efter infomötet i måndags och framför allt efter läkarbesöket, då det gick upp för mig att lillan kan komma tidigare, har jag börjat tänka mer och mer på förlossningen. Har funderat en del kring förlossning och bb väska, vad ska jag packa ner?
    Så min fråga till er är: När har ni tänkt packa/när packade ni väskan och vad packade/kommer ni att packa ner?
    Evighetsgrejer är bra när man är tvingad till att vara lugn på ett sjukhus . Det går väl annars som läkarna vill, han har ännu sålänge stannat i magen och jag visar inga tecken på infektion. Försökte få lite permision men det förslaget gick dock inte igenom...
  • Liisaan

Inda: myskläder och tofflor till dig, duschartiklar, tandborste, tandkrm och HÅRBORSTE (glömde min och såg ut som ett skatbo i håret), mobilladdare, kamera och laddare, pengar, amningsinlägg och amningsbh. Det är det jag kommer på, sambon vill kanske ha me kläder. Nån bok eller tidning. Till bebisen är det lite kläder, snuttefilt. Tips är att innan bebisen kommer sov med filten så den får er doft så bebisen känner igen den :) börja sov med den redan nu :) det är så olika vad man ska ha med sig beroende på hur länge mn ska stanna, känner man nu att man vill hem så fort man vill behöver man ju inte packa för mkt, gubben eller nån annan kan säkert åka hem och hämta om man missat nått :)

• lillahumla84
    inda skrev 2011-06-16 16:01:28 följande
     Hittade en bra sida.  se.babycenter.com/i/Antenatalclasses/hospital-checklist-SE.pdf
    Hoppas den kan hjälpa något.

Fru R Skönt att du fick komma hem igen. Men se nu till att ta de lugnt Glad

Myran Inte helt fel att få gjort saker man aldrig riktigt tänker på annars. Kör samma grej hemma nu. Förråd och garderober rensas ut för att få plats med lill*ns ankomst.

Måste säga att tiden går på tok för fort nu. Haha vet att man tycket tiden gick så långsamt innan. Men nu springer dagarna fram. Sen vet man ju aldrig om de lilla busfröt vill titta ut tidigare. Inget som verkar helt omöjligt för en del av er. Kan ju hoppas att h*n inte har allt för brottom ut men inte heller vill ligga kvar för länge Drömmer

Nej nu är det dax att återgå till rensandet. Ta de lugnt med alla krempor, sammandragningar och svullna leder Flört
  • ciccile
    lillahumla84 skrev 2011-06-16 16:46:24 följande:
     Hittade en bra sida.  se.babycenter.com/i/Antenatalclasses/hospital...
    Hoppas den kan hjälpa något.

Fru R Skönt att du fick komma hem igen. Men se nu till att ta de lugnt Glad

Myran Inte helt fel att få gjort saker man aldrig riktigt tänker på annars. Kör samma grej hemma nu. Förråd och garderober rensas ut för att få plats med lill*ns ankomst.

Måste säga att tiden går på tok för fort nu. Haha vet att man tycket tiden gick så långsamt innan. Men nu springer dagarna fram. Sen vet man ju aldrig om de lilla busfröt vill titta ut tidigare. Inget som verkar helt omöjligt för en del av er. Kan ju hoppas att h*n inte har allt för brottom ut men inte heller vill ligga kvar för länge Drömmer

Nej nu är det dax att återgå till rensandet. Ta de lugnt med alla krempor, sammandragningar och svullna leder Flört
    Jag är väldigt glad nu för att jag tvingade sambon att sortera både allt i lägenheten och förrådet för några vecor sedan. Vi fick ihop skit i två bilar som sen gick till soptippen men nu har vi nästan bara grejer som vi har användn ing för eller verkligen vill ha.
  • stoltcissi

capa:ahh bra ide,ska fråga henne om det.. ahh håller med att de känns som en evighet sen man födde sin första unge o att saker o ting ändras.. behöver uppdateras..
    sist ja höll en liten plutt va då min kompis hälsade på med sin lilla dotter som bara var några veckor gammal.
    snacka om man kände sig ovan från bära sin stora 2,5årng till lilla 7 veckors bebisen med de ickestabila huvudet..
    o idag har man vart på liseberg med sonen o bästa vännen med hennes son.. snacka om att man e dödare än dödast..  så imorn när sonen ska va på dagis ska de sovas..

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011