• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lillahumla84
    stoltcissi skrev 2011-06-18 10:05:11 följande:
    inatt vaknade ja upp,svetten rann på mig,mådde illa.,gck på toa,ja slutade ej må illa.. spydde,samtidigt som ja fick så ont i hela magen..slutade ej svettas,de ba rann på mig.. var alldeles yr o gick på toa en til gångl gå tänkte nu e dt nåt som e fel.. urk
    nu mår ja bra igen..
    har ni nån aning vad de var som gjorde det hela?
    Så kan jag oxå få ibland. Tror bara det är våra busfrön som ligger och trycker på magsäcken. Kan även få så när jag tar järntabletterna. Så tror inte det är något farligt, men jag är ju inte den som stressar upp mig så jätte mycket. Så länge inget känns "fel" så brukar jag ta det med ro. Men så fort de inte känns br så tycker jag ju att du ska ringa.
  • Capa
    inatt vaknade ja upp,svetten rann på mig,mådde illa.,gck på toa,ja slutade ej må illa.. spydde,samtidigt som ja fick så ont i hela magen..slutade ej svettas,de ba rann på mig.. var alldeles yr o gick på toa en til gångl gå tänkte nu e dt nåt som e fel.. urk
    nu mår ja bra igen..
    Nää fyyy så äckligt!! Som lillahumlan skrev så kan jag också bli så av järntabletterna, kan det kanske va det?? Om du inte blivit magsjuk ellet matförgiftad, usch, hoppas det bara var en engångsförteelse!!
    Fru R skrev 2011-06-17 21:52:55 följande:
    Dagens tårta fylld med lemoncurd och hallongrädde.

Ååååh va tusan ska du lägga ut såna för!! Nu får du banne mig komma hit med en tårta till mig som jag bara kan vräka i mig!! Tungan ute Hihi, superfiiiin mage förresten Skrattande
  • lillahumla84
    Capa skrev 2011-06-18 10:14:54 följande:

Får man beklaga sig lite??.....
    Skulle tvätta av vagnen igår som vi köpte beg, jag har tyckt att den lutat lite sen vi köpte den men alla har varit emot mig, igår tog jag bort madrassen och i vagnbotten liksom ser jag att själva brädan i botten är knäckt Rynkar på näsan Inte konstigt att den lutade...... Blev skitarg på dom som sålde oss vagnen, hur fan kan man sälja en söndrig vagn!!?? Jag HOPPAS verkligen att dom själv inte sett detta för så hjärtlösa människor hoppas jag inte det finns!! Den är liksom knäckt på båda sidorna så om vi lägger ner bebisen där finns ju en risk att hela skiten spricker och han trillar ut SkrikandesJävla skiiiiiit!! Nu vill jag köpa ny vagn även om ekonomin kanske inte är den bästa men Daniel vill inte, han vill hitta en ny liggdel bara....... helvetes jävla skiiiiit!! Har inte kvar nummret till dom vi köpte vagnen av heller....... skickade pappa att hämta vagnen i skåne och jag kan omöjligt klandra honom att han inte tittade, han skulle bara hämta den men tjejen som sålde vagnen lovade att den var hel.....
    Vad hade ni gjort?? Rynkar på näsan

Men va f*n. Jag hade försökt hitta nummret och ringt. Hur mycket fick ni ge för den om jag får fråga? Usch vad upprörd jag vart nu haha. Usch är så glad att vi kunde köpa en ny. Nej de klart de inte är din pappas fel heller och har hon då lovat att den är hel och inte skrivigt något om att den skulle vara defekt så tycker jag att du ska be om pengarna tillbax ( vilket man säkert kan se sig i stjärnorna om). Vad är de för vagn du är ute efter så kanske jag kan hjälpa?
  • Capa
    lillahumla84 skrev 2011-06-18 10:23:19 följande:
    Men va f*n. Jag hade försökt hitta nummret och ringt. Hur mycket fick ni ge för den om jag får fråga? Usch vad upprörd jag vart nu haha. Usch är så glad att vi kunde köpa en ny. Nej de klart de inte är din pappas fel heller och har hon då lovat att den är hel och inte skrivigt något om att den skulle vara defekt så tycker jag att du ska be om pengarna tillbax ( vilket man säkert kan se sig i stjärnorna om). Vad är de för vagn du är ute efter så kanske jag kan hjälpa?
    Det är en teutonia fun från 2007. Finns ingen chans att jag ska hitta nummret till henne, minns inte alls vad hon hette heller..... Har hittat en beg liggdel på blocket men jag är så besviken nu att jag bara vill kasta ut skiten från fönstret och köpa en helt ny vagn istället, måste bara övertala daniel lite till...... har hittat en liknande fast märket queenette som ny kostar 4 loppor, fyller snart år så tänkte önska mig lite bidrag så vi kan köpa den haha
  • lillahumla84
    Capa skrev 2011-06-18 10:30:11 följande:
    Det är en teutonia fun från 2007. Finns ingen chans att jag ska hitta nummret till henne, minns inte alls vad hon hette heller..... Har hittat en beg liggdel på blocket men jag är så besviken nu att jag bara vill kasta ut skiten från fönstret och köpa en helt ny vagn istället, måste bara övertala daniel lite till...... har hittat en liknande fast märket queenette som ny kostar 4 loppor, fyller snart år så tänkte önska mig lite bidrag så vi kan köpa den haha
    Förstår dig. Jag är så otroligt glad över att vi hittade våran på rea. Hehehe men de tror jag säkert du kan få bidrag till?! Flört Riktigt sur alltså. Lite bra är det ju att det är världens babyboom i år för då kan man pressa priserna lite. Tungan ute Är så glad över att vi ska ta en sväng till GeKås, kan säga att listan börjar bli riktigt lång nu Skrattande. Är det någon som vill att jag kollar på något när jag ändå är där får ni säga till så kan vi göra upp något. Nu när jag har en hel bil att lasta i så ska de bli ett och annat. hahahah!!!
  • ciccile
    Blondie82 skrev 2011-06-18 09:50:33 följande:
    Cissi: när du födde i 34+5 fick du ligga kvar länge på sjukhuset med lillkillen då?? Eller var han så pass stor att du fick komma hem ganska snabbt?
    Ursäkta att jag lägger mig i . Till mig säger de att jag förmodligen får en liten men vålmående kille och då kommer vi förmodligen direkt när jag är på benen flyttas till Mölndal. Om allt går bra så kan man ofta gå hem efter bara några dagar med hemsjukvård för att få hjälp med sondmatningen. Oftast brukar man klara sig helt själv inom två veckor.
  • ciccile

Fru R: Det ser ju ut som om ett proffs har bakat den. Blev så sugen på något onyttigt nu...

• inda

Capa: Förstår din frustration blir lika arg jag Skrikandes 

Lillahumlan84: När ska du åka till gekås? Har hört att de ska ha en hel del nu till våra små, sortimentet kan ju variera en hel del från månad till månad...

Stoltcissi: Illamående kan jag också få från och till Rynkar på näsan tur är att det går över efter ett tag så att man inte behöver ligga med det i längre perioder. Tror som övriga att järntabletterna kan vara boven i dramat men även att man fått i sig något som inte kroppen håller med om... Igår blev jag riktigt dålig och det var pga av några godisbitar.

Däremot har jag de senast dagarna haft som ett obehagligt "surr" (svårt att förklara) i ryggen, har gjort att jag har svårt att sova, dessutom så vaknar jag flera gånger per natt helt oförklarligt Obestämd Magen känns också annorlunda och beter sig inte alls som vanligt, inte så att jag blir orolig men fundersam. Lillan har även hon blivit lugnare, från att ha levt rövare till några puffar och knuffar...
    Vad tror ni, kan det vara en del av sista delen av grav. är i v.34+0?

• lillahumla84
    inda skrev 2011-06-18 11:43:29 följande:

Lillahumlan84: När ska du åka till gekås? Har hört att de ska ha en hel del nu till våra små, sortimentet kan ju variera en hel del från månad till månad...

Jag ska ditt den 28:de. Så säg bara till om jag ska kolla på något Glad Gäller alla andra med.
  • Fru R
    nu mår ja bra igen..
    Oj, har själv inte kännt av det men känn efter hur du mår och som de andra skriver så kanske det just är magsäcken, ring in och fråga annars.
    Skönt att du får hjälp med fläkten!

Capa: Nej men va fan!! Hade nog också försökt hitta nummer och ringt. Har du kanske skickat mejl med uppgifter till dina föräldrar och har kvar det i utboxen?! Skitkasst av dem! Köpa en ny del är inget alternativ?
    Ha ha, får väl baka till er nån dag!

Nu har vi köpt bil! Skönt att kunna stryka det från listan och veta att jag inte kommer att vara "fast" här hemma nu när jag är sjukskriven 100% eller när Bönan tittar ut.

Myran: du får väl gå ner till fiket och storhandla! Eller har de kanske stängt på helgen!? Tycker i så fall synd om dig, du får ringa din langare så får han ladda upp tills han kommer!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011