• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Greta

Jag undrar om alla här redan är förälskade i sina små foster? Det verkar komma tårar lite här och var, både på UL och vid sparkar. Jag har personligen lite svårt att ha känslor för den lill* eftersom jag ännu inte kan relatera till den. Jag känner mig absolut inte som en gravid kvinna. Att man pratar om det har mer blivit som en vanesak. Visst var det både roligt och häftigt att gå på UL, men jag kunde ändå inte koppla det till att det på bilden var inuti mig. Jag kände mer det som att "är det inte nu jag ska vara glad och överlycklig!?".

Jag vet att det inte är konstigt att känna så, men det är inte många som pratar om det.

• ciccile
    Greta skrev 2011-03-03 14:03:56 följande:
    Jag har inte kännt någonting av fostret alls och har inte fått någon mage heller. Varken känner mig eller ser gravid ut. Jag går in i v.17 imorgon. Kanske är min livmoder bakåtliggande!? Får väl fråga det på RUL när jag ska dit.

Jag pluggar fram till första veckan i maj och efter det ska jag gå på A-kassa fram till augusti Glad Jag hade ju inte direkt planerat att ta någon anställning i den mellanperioden direkt. Kanske om man jobbar lite extra, men tar det då beroende på hur man känner sig.

Krya på er alla som lider av migrän, magsjuka, illamående, foglossning, magsmärtor och annat. Det är inte roligt!
    Jag är i v. 18 och känner absolut inte något foster. Det är först denna vecka som jag känner mig gravid, nu ser andra et och det är inte bara jag längre som känner att kläderna sitter tajtare än vanligt. När det sätter fart går det fort, de sista dagarna har det hänt jätte mycket med min mage!
  • ciccile
    Greta skrev 2011-03-02 22:14:46 följande:
    FIKA PÅ LÖRDAG KL 13 (?) VAR?
    TantKerstin
    Myrangbg
    Fru R
    Greta
    Kul att vi blir fyra stycken iaf...
    Vart tycker ni vi ska träffas?
  • sjövildabarn

hej jag har kollat in mamma mia och barnmorskegruppen och jisses vad hette den andra kliniken emmakliniken kan det stämma??? som kollar kön på bebis.
    Någon som ska göra det och har någon nån erfarenhet utav några utav dessa ställen??

• Blondie82
    sjövildabarn skrev 2011-03-04 09:26:24 följande:
    hej jag har kollat in mamma mia och barnmorskegruppen och jisses vad hette den andra kliniken emmakliniken kan det stämma??? som kollar kön på bebis.
    Någon som ska göra det och har någon nån erfarenhet utav några utav dessa ställen??
    Jag går på Barnmorskegruppen. Har inte gjort just ett könsultraljud men vanligt vul och hon som gjorde det var jättebra. Förklarade allt hon såg och visade tydligt på skärmen. Om man vill göra rul där så kostade det även om man var inskriven (man kunde få det gratis dock på östra) men jag gillar stället så vi gör rul där ändå! Dock måste man vänta några veckor längre innan de gör könsul, vet att andra ställen gör det redan från vecka 18.
  • L86
    Bra frågar funderar just på samma sak! Vi kommer också gå privat och göra könsul om de inte kan se det tydligt på RUL på onsdag.
  • sjövildabarn
    Blondie82 skrev 2011-03-04 09:31:36 följande:
    Jag går på Barnmorskegruppen. Har inte gjort just ett könsultraljud men vanligt vul och hon som gjorde det var jättebra. Förklarade allt hon såg och visade tydligt på skärmen. Om man vill göra rul där så kostade det även om man var inskriven (man kunde få det gratis dock på östra) men jag gillar stället så vi gör rul där ändå! Dock måste man vänta några veckor längre innan de gör könsul, vet att andra ställen gör det redan från vecka 18.
    precis det är nog bara emmeklinken som gör efter vecka 18 och dom andra vecka 26 tror jag.
    oki man vill ju inte betala massa om dom är dåliga. tack för svaret.
    L86 skrev 2011-03-04 09:34:38 följande:
    Bra frågar funderar just på samma sak! Vi kommer också gå privat och göra könsul om de inte kan se det tydligt på RUL på onsdag.
    ja jag vill gå privat oxå oki rul spännande viken vecka är du i då???
  • L86

Hur tänker ni andra kring barnvagn?? Vi har börjat kika lite i djungeln och idag ska vi ut till babyproffsen igen en sväng. Vi vill ha en smidig vagn, helst med 4 svängbara hjul, kombivagn med både liggdel, sittdel och möjlighet att fästa babyskyddet. MIn sambos viktigaste punkt är "vettiga däck". haha :) Men sant då vi bor i stan på ett berg och ska kunna släpa oss upp i snön. Vi har tittat lite på Maxi Cosi Mura 4, Bugaboo Cameleon, nån cresent vagn och teutonia fun. Vad tror ni? Nån med tips?

• sjövildabarn

jag vill ha en smal liten lätt vagn med mjuklift ingen kombi vagn och bra däck hahah undra om det finns

• emelielj
    Jag var på Emmas ultraljudsklinik tidigare och i veckan och dom var också jättebra och trevliga!
    Fick med tio bilder hem, plus en Skiva med bilderna och ett papper där det står lite allt möjligt om fostret och moderkakans placering m.m.

Ca 30 minuter tog proceduren och det var underbart att ligga och kolla på lillen! Vi kollade även kön :)
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011