• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Fru R skrev 2011-03-03 11:10:16 följande:
    Capa: förresten, vart kan man köpa mamma sushi vid östra? På området eller?
    Jag kör iväg till partille och köper, är man sushifreak så är man Tungan ute Jag har också föräldradagar kvar sen Leonora. Därför tar jag ut semester efter midsommar sen när de dagarna är slut och dagis fortfarande har sommarstängt så tar jag föräldradagar för henne, efter det tar jag för lille räkan i magen tänkte jag Glad
    Blondie82 skrev 2011-03-03 12:16:26 följande:
    Låter jobbigt Rynkar på näsan förstår verkligen vad du menar men att man bli deppig av att gå hemma. Men det kan ju vara smart att testa att vara hemma och om det lättar så kan du ju som Capa sa alltid gå tillbaka och börja jobba 50% igen?! (och oroa dig inte för att du gnäller av dig, det böhöver vi alla göra lite då och då så se det som att vi gärna lyssnar och peppar Glad)
    Capa skrev 2011-03-03 11:00:09 följande:
    Har ni börjat fundera på när ni ska ta ut föräldradagar i sommar?? Nu har jag ansökt att ta ut semester efter midsommar och efter det går jag på mammaledighet, nu hoppas jag bara på att det blir beviljat, tjohooo vilken mysig sommar isåfall, nästan som sommarlov igen ju!! Solig
    Min plan hade också varit att ta semester i juli och sen direkt på mammaledigheten. Men nu iom brällopet på Gotland så insåg vi att vi måste åka hem ett par veckor innan för att fixa allt det sista. Så nu blir det semester i juni och sen tillbaka och jobba juli och ta föräldraledigt från och med augusti.

En liten fråga tejer: jag har känt något idag osm jag inte känt tidigare. Kanns lite som att magen drar ihop sig. Nästan lite samma känsla som när man är riktigt hungrig och man får ett sug i magen fast det sitter i livmoder istället. En gång var det hela magen som drog ihop sig och då blev jag lite rädd. Men nu är det mest på ena sidan. Kan inte säga att det direkt gör ont men det känns obehagligt och man blir lite rädd...

Något någon av er varit med om??? Tänkte på tips på vad det kan vara?! 
    Ojj, ingen aning om vad det kan vara..... ligamenten kanske?? Dom har ju en förmåga att krångla till det för en..... eller kanske bebisen som ligger och trycker på någon nerv kanske....?? Ring din bm och hör om du är nervös, men låter inte som något farligt iaf Glad

Ojojoj, denne lille jag har i magen rör sig konstant nu, så mysigt när det sprätter till även om det är svagt hihi
    Känner ni också av det nu??
  • Fru R
    Blondie82 skrev 2011-03-03 13:08:11 följande:
    Nej den känns inte direkt hårdare utan mer som ett sug bara, så himla svårt att förklara. Men är det vanligt att man kan ha sammandragningar redan? Är de något att vara orolig för?
    Hmm, svårt att säga som sagt men jag hade gissat på växtvärk eller ligamenten men ring din bm och förklara för henne, hon är ju ändå experten!
    Capa skrev 2011-03-03 13:19:26 följande:
    Jag kör iväg till partille och köper, är man sushifreak så är man Tungan ute Jag har också föräldradagar kvar sen Leonora. Därför tar jag ut semester efter midsommar sen när de dagarna är slut och dagis fortfarande har sommarstängt så tar jag föräldradagar för henne, efter det tar jag för lille räkan i magen tänkte jag Glad
    Blondie82 skrev 2011-03-03 12:16:26 följande:
    Låter jobbigt Rynkar på näsan förstår verkligen vad du menar men att man bli deppig av att gå hemma. Men det kan ju vara smart att testa att vara hemma och om det lättar så kan du ju som Capa sa alltid gå tillbaka och börja jobba 50% igen?! (och oroa dig inte för att du gnäller av dig, det böhöver vi alla göra lite då och då så se det som att vi gärna lyssnar och peppar Glad)

Min plan hade också varit att ta semester i juli och sen direkt på mammaledigheten. Men nu iom brällopet på Gotland så insåg vi att vi måste åka hem ett par veckor innan för att fixa allt det sista. Så nu blir det semester i juni och sen tillbaka och jobba juli och ta föräldraledigt från och med augusti.

En liten fråga tejer: jag har känt något idag osm jag inte känt tidigare. Kanns lite som att magen drar ihop sig. Nästan lite samma känsla som när man är riktigt hungrig och man får ett sug i magen fast det sitter i livmoder istället. En gång var det hela magen som drog ihop sig och då blev jag lite rädd. Men nu är det mest på ena sidan. Kan inte säga att det direkt gör ont men det känns obehagligt och man blir lite rädd...

Något någon av er varit med om??? Tänkte på tips på vad det kan vara?! 
    Gisses, nej till Partille tänker jag inte köra för lunch!

Könde faktiskt Bönan för första gången ordentligt igår! Helt otroligt skönt att äntligen känna något.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • emelielj

Va mysigt! Jag känner ingenting än, är i 18+3, men fick ju konstaterat att jag har moderkakan i framvägg och att det kan dröja flera veckor till.. Inte så roligt men sånt är livet! :)

• Jenric
    Blondie82 skrev 2011-03-03 13:08:11 följande:
    Nej den känns inte direkt hårdare utan mer som ett sug bara, så himla svårt att förklara. Men är det vanligt att man kan ha sammandragningar redan? Är de något att vara orolig för?
    Förra veckan när jag vaknade kändes det som att livmodern liksom "knöt ihop sig" ochdet varade kanske någon minut. Magen till och med buktade tydligt ut åt vänster. Min BM sa att det var livmodern som "övar sig inför förlossningen" och inget att oroa sig för, men att jag skulle ringa om det kom mer frekvent. Jag har fått det en gång till sedan dess, precis på samma sätt en morgon när jag vaknade. Det gör inte ont alls utan bara känns som om det liksom drar ihop sig, min livmoder blev liksom hård. Första gången jag kände det var jag 15+6, vilken vecka är du? Ring din BM om du är orolig!
  • Jenric
    Capa skrev 2011-03-03 13:19:26 följande:
    Ojojoj, denne lille jag har i magen rör sig konstant nu, så mysigt när det sprätter till även om det är svagt hihi
    Känner ni också av det nu??
    Jag tror att jag känt lill*n röra sig, men är fortfarande inte helt säker... men å andra sidan vet man ju hur gaser och annat känns, och detta är annorlunda. När det börjar sparkas mer tydligt, kommer jag nog veta om det är bebisen eller inte som jag känt hittills. Men varje gång jag tycker att det sprätter till får man ju världens största leende på läpparna Glad 

Två veckor kvar till RUL - wiiiiiie!
  • Greta

Jag har inte kännt någonting av fostret alls och har inte fått någon mage heller. Varken känner mig eller ser gravid ut. Jag går in i v.17 imorgon. Kanske är min livmoder bakåtliggande!? Får väl fråga det på RUL när jag ska dit.

Jag pluggar fram till första veckan i maj och efter det ska jag gå på A-kassa fram till augusti Glad Jag hade ju inte direkt planerat att ta någon anställning i den mellanperioden direkt. Kanske om man jobbar lite extra, men tar det då beroende på hur man känner sig.

Krya på er alla som lider av migrän, magsjuka, illamående, foglossning, magsmärtor och annat. Det är inte roligt!

• Blondie82

Tack för alla svar Glad verkligen glad över att vårt gäng med tjejer kan stötta varandra, ni är alla toppen!
    jag ringde min barnmorska till slut för det känns så obehagligt. Fick samma svar som från er Skrattande Hon trodde att det dels kunde vara livmodern som tränar sig inför förlossningen men också att livmodern nu börjar växa i ännu större takt och att ligamenten samt växtvärken bidrar till trycket som är hela tiden. Gick in i vecka 17 idag (så alltså 16+0). Hennes råd var att lägga mig och vila och om det går över så är det lugn, så det får bli soffläge direkt efter jobbet!

Jenric skrev 2011-03-03 13:40:24 följande:
    Jag tror att jag känt lill*n röra sig, men är fortfarande inte helt säker... men å andra sidan vet man ju hur gaser och annat känns, och detta är annorlunda. När det börjar sparkas mer tydligt, kommer jag nog veta om det är bebisen eller inte som jag känt hittills. Men varje gång jag tycker att det sprätter till får man ju världens största leende på läpparna Glad 

Två veckor kvar till RUL - wiiiiiie!
    Känner samma som dig, jag vet inte riktigt hur det skall kännas med det är något som känns annorlunda än daserna och det andra bubblet man känt länge. Första gången för ett par dagar sedan när jag kände något som jag tror var en buff så blev jag helt överlycklig och tårarna började rulla, sån underbar känsla. Min sambo blev genast avundsjuk och började trycka på magen. Försökte förklara att han inte kan känna något ännu men han ville inte tro på det Flört
  • TantKerstin

Blondie: Hade det så när jag väntade Alexander, och fick det i v 17 Det slutade med att jag fick så ont så jag åkte in till gynakuten. Den läkaren sa att smärtan berodde på att livmodern putte iväg mina organ, alltså flyttade iväg dem för att göra mer plats åt sig själv, och det kan göra ganska ont, men det är inget farligt utan helt naturligt

Greta: Du kanske har såna där supermagmuskler som ser till att allt inte pöser ut

• Capa
    Blondie82 skrev 2011-03-03 14:16:04 följande:
    Tack för alla svar Glad verkligen glad över att vårt gäng med tjejer kan stötta varandra, ni är alla toppen!
    jag ringde min barnmorska till slut för det känns så obehagligt. Fick samma svar som från er Skrattande Hon trodde att det dels kunde vara livmodern som tränar sig inför förlossningen men också att livmodern nu börjar växa i ännu större takt och att ligamenten samt växtvärken bidrar till trycket som är hela tiden. Gick in i vecka 17 idag (så alltså 16+0). Hennes råd var att lägga mig och vila och om det går över så är det lugn, så det får bli soffläge direkt efter jobbet!Känner samma som dig, jag vet inte riktigt hur det skall kännas med det är något som känns annorlunda än daserna och det andra bubblet man känt länge. Första gången för ett par dagar sedan när jag kände något som jag tror var en buff så blev jag helt överlycklig och tårarna började rulla, sån underbar känsla. Min sambo blev genast avundsjuk och började trycka på magen. Försökte förklara att han inte kan känna något ännu men han ville inte tro på det
    Åååh jag önskar att jag också var ordinerat soffläge efter jobb Drömmer Jag ska istället stressa iväg och hinna handla mat innan det är dags att hämta lilltjejen på dagis, har 30 min på mig efter jag slutar, yikes!! Sen ska man hem och laga mat. Är så himla sugen på fiskpinnar med potatis och smält smör, jag bara MÅSTE ha det idag!! Hmm... verkar som denna bebisen är en liten fisk...... först sushi och nu fiskpinnar haha

Skönt Blondie att det inte var något allvarligt iaf!! Visst är det skönt med vårt lilla peppande gäng här hihi
    Ska bli kul nu när vi alla närmar oss RUL, lägg gärna in bilder!! Tungan ute
  • L86

Jag tror också att jag fått känna min lilla bebis nu! Började lite smått igår kväll... kändes som små puttar eller möligtvis bubblor. Vågade inte tro att det var sant först, men fick flera puttar på samma ställe. Kände även på samma vis imorse upprepade gånger. Hoppas att det äntligen är bebis som vill säga hej! RUL på onsdag längtar massor!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011