• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin
    Greta: Vad tråkigt att du sov så dåligt Hoppas du fått sova ikapp dig lite under dagen här.
    Jag tror jag missförstod dig innan med att du mådde dåligt över det, skönt att du inte gör det

Capa: mmm..tårta haha. Hoppas ni fick trevligt kalas

Fru R: Hoppas att du får det trevligt ikväll också Hittade ni nån fin present?

Och tack så mycket för idag, det var jättekul att träffas!!
  • Fru R

Greta: fy fasen att sova så dåligt! Hoppas du snarkade loss ordentligt idag på dagen.

Capa: grattis till papsen och hoppas tårtan smakar.

Tack för en trevlig fika tjejer. Märkte när jag kom hem att jag va väldigt trött, somnade som en död i soffan.
    Hör och häpna att presenten till ikväll va fixad. Har knappt plockat upp min haka från golvet.

Nej dags att släpa sig ut ur soffan och kika på kläder...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Greta

Hoppas den soliga och fina lördagen har varit bra för er alla!

Som ni vet började ju inte min dag så bra pga av den dåliga sömnen. Det har sedan varit inslag av både bra och dåliga moment. Slumrade på soffan i förmiddags men tog mig sedan i kragen. Promenerade bort till Allum i solskenet och hittade mot all förmodan TVÅ par byxor på Vila. BRA! Glad Det ena paret var ett par smala vanliga stretchjeans med resår upptill och som man kan dra ner lite framtill när magen börjar bli stor. Det andra var ett par svarta tighta byxor, men också med resår upptill. 179 kr för dom svarta och 350 kr för jeansen. Hur bra som helst! Har ju inga jeans eller byxor kvar alls nu, packade bort det sista paret idag.

På vägen hem köpte jag med mig sushi som jag njöt av när jag kom hem. Allt var frid och fröjd till jag fick för mig att googla lite om gravid och sushiätande. Jag har ju ätit på av fisken, men var noggrann med att kolla så att den ser fin ut osv. MEN, jag har även ätit den färska tonfisken som man helst INTE ska äta som gravid pga den höga kvicksilver-halten. Den raden har jag av någon konstig anledning missat! Jag känner mig så dum nu och oerhört ångestladdad. Har ätit sushi med färsk tonfisk totalt tre gånger sedan jag blev gravid. Tänk om "lill-Räven" nu är hjärnskaddad pga allt kvicksilver. Panik!! Det är ju inte så mkt att göra nu, men det känns ju inte så roligt längre Rynkar på näsan Är nu nojig över att jag har varit för bekväm i mitt ätande och missat fler grejer!!

Jaja, var bara tvungen att gnälla lite. Nattens sömnbrist har nu kommit över mig igen, men ska strax hem till mamma och bli lite ompysslad Glad Är gräsänka nu i en vecka och får rå om mig själv... eller iaf se till att någon annan än sambon gör det. Typ mamma Flört

Ha en fortsatt trevlig kväll tjejer! {#emotions_dlg.flower}

• Capa
    Greta skrev 2011-03-05 19:00:24 följande:
    Hoppas den soliga och fina lördagen har varit bra för er alla!

Som ni vet började ju inte min dag så bra pga av den dåliga sömnen. Det har sedan varit inslag av både bra och dåliga moment. Slumrade på soffan i förmiddags men tog mig sedan i kragen. Promenerade bort till Allum i solskenet och hittade mot all förmodan TVÅ par byxor på Vila. BRA! Glad Det ena paret var ett par smala vanliga stretchjeans med resår upptill och som man kan dra ner lite framtill när magen börjar bli stor. Det andra var ett par svarta tighta byxor, men också med resår upptill. 179 kr för dom svarta och 350 kr för jeansen. Hur bra som helst! Har ju inga jeans eller byxor kvar alls nu, packade bort det sista paret idag.

På vägen hem köpte jag med mig sushi som jag njöt av när jag kom hem. Allt var frid och fröjd till jag fick för mig att googla lite om gravid och sushiätande. Jag har ju ätit på av fisken, men var noggrann med att kolla så att den ser fin ut osv. MEN, jag har även ätit den färska tonfisken som man helst INTE ska äta som gravid pga den höga kvicksilver-halten. Den raden har jag av någon konstig anledning missat! Jag känner mig så dum nu och oerhört ångestladdad. Har ätit sushi med färsk tonfisk totalt tre gånger sedan jag blev gravid. Tänk om "lill-Räven" nu är hjärnskaddad pga allt kvicksilver. Panik!! Det är ju inte så mkt att göra nu, men det känns ju inte så roligt längre Rynkar på näsan Är nu nojig över att jag har varit för bekväm i mitt ätande och missat fler grejer!!

Jaja, var bara tvungen att gnälla lite. Nattens sömnbrist har nu kommit över mig igen, men ska strax hem till mamma och bli lite ompysslad Glad Är gräsänka nu i en vecka och får rå om mig själv... eller iaf se till att någon annan än sambon gör det. Typ mamma Flört

Ha en fortsatt trevlig kväll tjejer! {#emotions_dlg.flower}
    Åh förstår att du är nervös ang sushiätandet. Men det är nog ingen fara, jag har läst att tonfisk kan man äta i små mängder så 3 ggr på en liten sushibit är nog ingen fara Glad Dom kontrollerar hjärnan på RUL om det känns lugnare vet jag tusan men allt är säkert bra med er "lill-Räv" (vilken sött namn förresten). Jag tror att det ska rätt mycket till för att kunna påverka bebisen faktiskt, men jag tror jag hade varit lika nervös som dig. Välkommen till mammalivet Flört
    Byxorna du hittade, från en sak till en annan haha, var det mammabyxor eller vanliga?? Hade behövt lite mer byxor nu när magen blir större.....

Vi var hos kompisar igår, min lilltjej brände sitt finger på deras glödheta kamin. Jisses vad hon skrek stackarn. Fick så ont i hjärtat då man själv vet hur ont det gör att bränna sig sen vet man ju inte hur djupt det blivit på en sån varm grej. Arghhh. Fick sitta med hennes finger doppat i kallt vatten tills hon somnade, sen köra hem i samma procedur i en bilfärd från fjärås till partille. Hela natten har jag legat brevid henne och lindat kalla kompresser runt hennes finger då hon gallskrikigt så fort den trillat av. Idag vaknade hon med världens smile, -Mamma jag har inte ont längre! Haha, phuuu men världens blåsa har hon fått Rynkar på näsan O snacka om att jag är slut idag efter allt tittande på fingert hela natten. Vill inte gärna sova heller då det är så fiiiint väder ute!!
  • Fru R

Greta: Jag kan förstå att du fick dåliga tankar, men du får försöka komma ihåg att det är jättesmå bitar av fisken du fått i dig. Men det är livsfarligt att googla för mycket, man får så mycket olika svar också. Jag förstår som sagt din panik, men det är nog ingen fara med lill-räven ska du se.
    Gah, gick in på livsmedelsverket för att se vad jag hittade om fisk, men blev bara irriterad.De rekommenderar lätt produkter!

Capa: fy va hemskt med hennes finger!! och att det höll i sig så länge också. Stackars liten. Förstår att du vakade fingret hela natten lång.

Vi har haft en barnfri natt, men självklart kan man inte sova för det. Började nysa som en tok igår kväll på festen och trodde det berodde på den otroliga mängd blommor som stod precis bakom mig, men inatt vakande jag helt snustorr i munnen med täppt näsa och ont i halsen. Har också lite förhöjd temp idag mot vad jag brukar ha. Vill inte vara sjuk!!!! Gny och gnäll. Sitter i soffan med en kopp te med honung i och tittar på vasa loppet.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-03-06 09:34:40 följande:
    Greta: Jag kan förstå att du fick dåliga tankar, men du får försöka komma ihåg att det är jättesmå bitar av fisken du fått i dig. Men det är livsfarligt att googla för mycket, man får så mycket olika svar också. Jag förstår som sagt din panik, men det är nog ingen fara med lill-räven ska du se.
    Gah, gick in på livsmedelsverket för att se vad jag hittade om fisk, men blev bara irriterad.De rekommenderar lätt produkter!

Capa: fy va hemskt med hennes finger!! och att det höll i sig så länge också. Stackars liten. Förstår att du vakade fingret hela natten lång.

Vi har haft en barnfri natt, men självklart kan man inte sova för det. Började nysa som en tok igår kväll på festen och trodde det berodde på den otroliga mängd blommor som stod precis bakom mig, men inatt vakande jag helt snustorr i munnen med täppt näsa och ont i halsen. Har också lite förhöjd temp idag mot vad jag brukar ha. Vill inte vara sjuk!!!! Gny och gnäll. Sitter i soffan med en kopp te med honung i och tittar på vasa loppet.
    Mmm te med honung, finns nog inget godare nä rman inte mår bra. Hoppas du mår bättre snart!! Kanske honungsteet gör en mirakelkur på dig, man kan ju hoppas iaf Tungan ute

Förresten hur hade ni det igår tjejer, ni som träffades, vad hitta ni på?? Fortfarande vänner hoppas jag Flört
  • Greta

Tack för er uppmuntran! Jag är mindre orolig idag, det känns som att det la sig över natten. Man kan ju verkligen få panik först när man läser om allt. Fy för google! Folk måste vart lugnare förr när dom bara hade böcker från fackhandeln att läsa.

Capa: Byxorna var vanliga byxor, dom har inte mammakläder där. Men eftersom det var resår upptill så funkade dom ändå. Jag tycker det är svårt med mammabyxorna, dom flesta både ser och sitter hemskt. Eftersom min mage fortfarande är obefintlig så vill jag inte ha den där långa mudden som är upptill. Hellre sådana som är låga framtill. Men HM har iaf ett par bra mamma-jeggings för 199 kr.

Fy för brännskador, de kan vara riktigt hemska. Hoppas smärtan har lagt sig nu iaf! Nu får hon en bra anledning att fixa och pyssla med plåster ett tag framöver Flört Det brukar ju vara populärt!

Fru R: Tråkigt om du ska bli sjuk. Det är bara att vila mkt så att det går över snabbt.

• Blondie82
    Capa skrev 2011-03-06 11:24:00 följande:
    Mmm te med honung, finns nog inget godare nä rman inte mår bra. Hoppas du mår bättre snart!! Kanske honungsteet gör en mirakelkur på dig, man kan ju hoppas iaf Tungan ute

Förresten hur hade ni det igår tjejer, ni som träffades, vad hitta ni på?? Fortfarande vänner hoppas jag Flört
    Om man lägger till lite färsk ingefära i teet så blir de en kanonbra kur för halsen! Sen är det kanske inte det godaste man drickat men det hjälper i alal fall Tungan ute.
    Hoppas du kryar på dig snabbt Fru R!! Du får ligga nedbäddad i soffan hela dagen så kanske du mår bättre imorgon!

Själv har jag haft en ganska seg helg. Har harf besvär med magont. Det gör ont p konstiga ställen och växtvärken har satt en himla fart. Men jag antar att det är fullt normalt dessa veckor jag har framför mig då bebisen tydligen fördubblar sin storlek!! Men det är lite obehagligt när det hugger till till som tätt och man blir lite extra trött då man sover dåligt på natten. Det är ju nu man skall passa på att vara ute i det fina vårvädret men jag vill helst bara ligga still i soffan för att minimera smärtan..
  • ciccile

Tack för en trevlig fika Fru R och TantKerstin!

Hoppas ni alla haft en skön helg i det underbara vädret... Jag valde dock idag att nonchalera det fina väret och har gjort en riktig vårstädning i lägenheten!

• Fru R

Måste få börja måndagen med att gnälla av mig lite...
    Ligger hemma i soffan och pendlar mellan 35,2 och 37,4 i temp, med ett blodtryck som ligger på ca 40/25 för det svartnar hela tiden och en snickare som klampade i imorse och ska börja med badrummet. Visst JÄTTESKÖNT att få badrummet gjort, men jag är inte på humör att prata om vart rör ska gå eller vilken blandare vi ska ha. Så det så!

Huga, vill bara sova men då börjar han slipa .....

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011