• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin
    sjövildabarn: Jag kan rekomendera Mamma Mia för könsul.Jag gjorde mitt där och det kostade 550 för bilder och dvd med undersökningen. Jättetrevlig personal och iom att jag var i v 26 nånting så gjorde hon en undersökning och mätte på nytt och såg så allt var ok. Ganska skönt med ett UL några veckor efter RUL bara för att stämma av

Greta: Usch för att känna så, alltså att du mår dåligt över att du just känner som du gör. Men det är ganska många som mår så som jag förstått och det kan hända att det kommer senare. Har man få eller inga symtom så är det ju ganska svårt att ta till sig.

Ja..vart ska vi imon? Eller ska vi bestämma en träffpunkt och därefter traska till något närliggande?
    Kanske någon träffpunkt där det inte är packat med folk, vilket kan bli lite spännande en lördag
    Lejontrappan? Nånstans på Centralen?
  • emelielj

På Emmas bokar man via nätet, eller telefon om fan vill det! Det var lätt att få tider ja, den gick var på i Göteborg, låg i Lundby, Hisingen :)

• ciccile
    Blondie82 skrev 2011-03-04 10:57:38 följande:
    Ja det där med barnvagn är jättesvårt! Vet att det är lite tid kvar att kolla på det men ändå känner man sig lite stressad Glad tror jag skall ta med mig sambon i helgen och kolla babyproffsen bara för att checka läget lite. Har även hört att på barn och baby mässan som är i april på svenska mässan så brukar de olika tillverkarna ha bra priser där man får ca 40-50% mässrabatt. Så om man har valt ut vagnen man vill ha tills dess kanske man kan beställa den lite billigare!!
    Den mässan var ett bra tips! Jag är rätt säker på att vi kommer köpa en Bugaboo. Är lite irriterad över att deras black edition nog inte går att få tag på men blir nog nöjd iaf
  • ciccile
    TantKerstin skrev 2011-03-04 18:06:33 följande:
    sjövildabarn: Jag kan rekomendera Mamma Mia för könsul.Jag gjorde mitt där och det kostade 550 för bilder och dvd med undersökningen. Jättetrevlig personal och iom att jag var i v 26 nånting så gjorde hon en undersökning och mätte på nytt och såg så allt var ok. Ganska skönt med ett UL några veckor efter RUL bara för att stämma av

Greta: Usch för att känna så, alltså att du mår dåligt över att du just känner som du gör. Men det är ganska många som mår så som jag förstått och det kan hända att det kommer senare. Har man få eller inga symtom så är det ju ganska svårt att ta till sig.

Ja..vart ska vi imon? Eller ska vi bestämma en träffpunkt och därefter traska till något närliggande?
    Kanske någon träffpunkt där det inte är packat med folk, vilket kan bli lite spännande en lördag
    Lejontrappan kan väl vara bra att ses vid?
  • ciccile
    Greta skrev 2011-03-03 18:00:07 följande:
    Jag undrar om alla här redan är förälskade i sina små foster? Det verkar komma tårar lite här och var, både på UL och vid sparkar. Jag har personligen lite svårt att ha känslor för den lill* eftersom jag ännu inte kan relatera till den. Jag känner mig absolut inte som en gravid kvinna. Att man pratar om det har mer blivit som en vanesak. Visst var det både roligt och häftigt att gå på UL, men jag kunde ändå inte koppla det till att det på bilden var inuti mig. Jag kände mer det som att "är det inte nu jag ska vara glad och överlycklig!?".

Jag vet att det inte är konstigt att känna så, men det är inte många som pratar om det.
    Du har så rätt, det är inget konstigt att känna så men tyvärr inget man pratar om. Jag hade jätte svårt att se mig som gravid innan magen började växa, nog först denna veckan det känns som om det är sant. Även om jag var glad över att vara gravid så kune jag länge knappt prata om det för allt kändes så främmande...
  • Fru R

Tant Kerstin: Lejontrappan låter jättebra. Visst sa vi 13 va?

Ang vagn så ska vi inte köpa någon ny, även om jag gärna hade velat. Hade jag fått välja hade det blivit en Teutonia  men jag minns inte vilken. Men två ekonomer hemma och då blir det inte köpt en ny vagn när man har en fungerande en hemma.

Är helt slut, va på Ullared idag och vi var inne i varuhuset i 6 timmar. Puh, man känner att man lever idag alltså. Men en massa bra saker är köpta och jag är nöjd.

Ses imorgon tjejer!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • ciccile
    Fru R skrev 2011-03-04 19:24:49 följande:
    Tant Kerstin: Lejontrappan låter jättebra. Visst sa vi 13 va?

Ang vagn så ska vi inte köpa någon ny, även om jag gärna hade velat. Hade jag fått välja hade det blivit en Teutonia  men jag minns inte vilken. Men två ekonomer hemma och då blir det inte köpt en ny vagn när man har en fungerande en hemma.

Är helt slut, va på Ullared idag och vi var inne i varuhuset i 6 timmar. Puh, man känner att man lever idag alltså. Men en massa bra saker är köpta och jag är nöjd.

Ses imorgon tjejer!
    Låter härligt med shopping på Ullared, misstänker att u har lite ont i fötterna nu. Jag fick nöja mig med att shoppa lite kläder inne i stan efter jobbet, hade ju nästan inget som passade längre. Nu sorterar jag ner det i lådor som jag inte lär kunna använda på länte...
  • TantKerstin

Men då säger vi Lejontrappan imon vid 13 Vi kan väl säga vid den högra (alltså till höger om man står så trappan är framför en) så ingen går till fel lejon, eller fel personer..  

• Greta
    Myrangbg skrev 2011-03-04 18:36:25 följande:
    Lejontrappan kan väl vara bra att ses vid?
    Är Lejontrappan den vid Brunnsparken? Högra lejonet, ok :) Ser ni en brunett med svart kappa och tights som ser allmänt förvirrad ut så är det nog jag :)
    TantKerstin skrev 2011-03-04 18:06:33 följande:

Jag mår inte alls dåligt över det så det är ingen fara. Det är bara det att jag inte kan ta till mig det än. Jag ser det inte riktigt som att jag bär på ett barn. Det kommer nog lite längre fram när man får lite mer livstecken där innifrån :) Men visst är det roligt att kolla på grejer och kläder, det kan man ju göra ändå :)

Väntar nu på att ena bästisen ska få sin lill* i dagarna. Det är verkligen jättespännande :)
    Myrangbg skrev 2011-03-04 19:55:40 följande:
    Låter härligt med shopping på Ullared, misstänker att u har lite ont i fötterna nu. Jag fick nöja mig med att shoppa lite kläder inne i stan efter jobbet, hade ju nästan inget som passade längre. Nu sorterar jag ner det i lådor som jag inte lär kunna använda på länte...
    Ska också till Ullared om två veckor. Hade redan tänkt köpa ganska mkt bebis grejer då faktiskt. Blev också lite shopping för mig häromdagen eftersom jag känt smått panik över att man ser plufsig ut i allt. Har packat undan alla mina jeans redan. Nu är det tights som gäller framöver!! :)
  • ciccile
    Greta skrev 2011-03-04 22:32:44 följande:
    Myrangbg skrev 2011-03-04 19:55:40 följande:
    Ska också till Ullared om två veckor. Hade redan tänkt köpa ganska mkt bebis grejer då faktiskt. Blev också lite shopping för mig häromdagen eftersom jag känt smått panik över att man ser plufsig ut i allt. Har packat undan alla mina jeans redan. Nu är det tights som gäller framöver!! :)
    Jag packade också undan alla mina jeans idag, känns som om jag aldrig kommer att komma i dem igen
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011