• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • sjövildabarn
    emelielj skrev 2011-03-04 09:58:56 följande:
    Jag var på Emmas ultraljudsklinik tidigare och i veckan och dom var också jättebra och trevliga!
    Fick med tio bilder hem, plus en Skiva med bilderna och ett papper där det står lite allt möjligt om fostret och moderkakans placering m.m.

Ca 30 minuter tog proceduren och det var underbart att ligga och kolla på lillen! Vi kollade även kön :)
    ohhhh spännande vilken vecka är du i och vad är det för något i magen då ??? nyfiken jag blev hahah nää du behöver inte svara :)
    vad kostade det?
  • Capa
    L86 skrev 2011-03-04 09:38:43 följande:
    Hur tänker ni andra kring barnvagn?? Vi har börjat kika lite i djungeln och idag ska vi ut till babyproffsen igen en sväng. Vi vill ha en smidig vagn, helst med 4 svängbara hjul, kombivagn med både liggdel, sittdel och möjlighet att fästa babyskyddet. MIn sambos viktigaste punkt är "vettiga däck". haha :) Men sant då vi bor i stan på ett berg och ska kunna släpa oss upp i snön. Vi har tittat lite på Maxi Cosi Mura 4, Bugaboo Cameleon, nån cresent vagn och teutonia fun. Vad tror ni? Nån med tips?
    Jag är nog mest inne på en Teutonia Fun men efter RUL ska vi bege oss ut i barnvagnsträsket och se vad vi hittar!! Tänker inte göra samma misstag som med första barnet iaf, köpa en billigare variant som sedan börjar flippa ur rätt snabbt. Då lägger jag hellre lite mer pengar på en vagn som man vet är bra och som har bra garanti. Vill ha fyra hjul med rörliga hjul där framme iaf, så mycket vet jag haha Den ska vara lätt att köra, ingen klumpig sak heller Obestämd Får se vad man hittar när man väl beger sig in i barnvagnsdjungeln Tungan ute
  • L86
    sjövildabarn skrev 2011-03-04 09:38:38 följande:
    precis det är nog bara emmeklinken som gör efter vecka 18 och dom andra vecka 26 tror jag.
    oki man vill ju inte betala massa om dom är dåliga. tack för svaret.
    L86 skrev 2011-03-04 09:34:38 följande:
    Bra frågar funderar just på samma sak! Vi kommer också gå privat och göra könsul om de inte kan se det tydligt på RUL på onsdag.
    ja jag vill gå privat oxå oki rul spännande viken vecka är du i då???
    Jag kommer vara i vecka 19 nästa vecka när vi gör rul Glad
  • Blondie82
    L86 skrev 2011-03-04 09:38:43 följande:
    Hur tänker ni andra kring barnvagn?? Vi har börjat kika lite i djungeln och idag ska vi ut till babyproffsen igen en sväng. Vi vill ha en smidig vagn, helst med 4 svängbara hjul, kombivagn med både liggdel, sittdel och möjlighet att fästa babyskyddet. MIn sambos viktigaste punkt är "vettiga däck". haha :) Men sant då vi bor i stan på ett berg och ska kunna släpa oss upp i snön. Vi har tittat lite på Maxi Cosi Mura 4, Bugaboo Cameleon, nån cresent vagn och teutonia fun. Vad tror ni? Nån med tips?
    Ja det där med barnvagn är jättesvårt! Vet att det är lite tid kvar att kolla på det men ändå känner man sig lite stressad Glad tror jag skall ta med mig sambon i helgen och kolla babyproffsen bara för att checka läget lite. Har även hört att på barn och baby mässan som är i april på svenska mässan så brukar de olika tillverkarna ha bra priser där man får ca 40-50% mässrabatt. Så om man har valt ut vagnen man vill ha tills dess kanske man kan beställa den lite billigare!!
  • sjövildabarn
    L86 skrev 2011-03-04 10:40:18 följande:
    Jag kommer vara i vecka 19 nästa vecka när vi gör rul Glad
    härligt och spännande
  • emelielj

Jag var i 18+0 när jag var där och hon såg könet bra då, 850 kostade det och dom var jöttetrevliga och bra!

• sjövildabarn
    emelielj skrev 2011-03-04 11:05:01 följande:
    Jag var i 18+0 när jag var där och hon såg könet bra då, 850 kostade det och dom var jöttetrevliga och bra!
    oki låter ju kanon .
    var ligger dom??
    är det svårt att få tider?? bokar via nätet va?
  • L86
    emelielj skrev 2011-03-04 11:05:01 följande:
    Vad kallades undersökningen? Är det ett könsul jag ska fråga efter?
  • sjövildabarn

jag är så himla rädd för rul...har gjort flera hade de sett om dett var något stort då eller syns det bara på rul...usch

• Jenric
    sjövildabarn skrev 2011-03-04 11:27:26 följande:
    jag är så himla rädd för rul...har gjort flera hade de sett om dett var något stort då eller syns det bara på rul...usch
    Jag har också blandade känslor inför RUL... ska bli jättekul att se bebisen igen - senast var ju vecka 12. Då såg allt ok ut, men tänk om det inte gör det nu... kommer vara i vecka 19 på RUL. Jag läste att RUL framför allt är till för att bestämma BF mer korrekt. Men det är väl också då man kan upptäcka om bebisen inte utvecklats som den ska...
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011